MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své jezdce a jaké strategie jim naplánovaly pro Velkou cenu Kanady 2018?
Nejrychlejší zastávku v Montrealu předvedl Sauber, který v tomto ohledu exceloval také před 2 týdny v Monaku. Tentokrát odbavil Ericssona za 2,37 s.
One for @SauberF1Team and two for @redbullracing – we show the Top Three DHL Fastest Pit Stops from Montreal. #DHLMotorsports #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/9HRlPrcIzU
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) June 13, 2018Za ním se seřadili mechanici Red Bull, kteří obě zastávky zvládli identicky za 2,51 s, pak následovalo Ferrari, které Vettela zdrželo 2,76 s a Räikkönena 2,8 s.
Přezutí do tří sekund stihli ještě u Williamsu (Sirotkin), Mercedesu (Hamilton), Force Indie (Pérez) a McLarenu (Alonso).
Na start si většina pilotů vybrala ultra-měkkou směs, na hyper-měkké se mimo Red Bullů, Renaultů a Force Indií (ti po postupu do poslední části kvalifikace neměli jinou možnost) rozhodlo dobrovolně začínat jen Toro Rosso, Sirotkin to jako jediný zkusil na super-měkkých pneumatikách.
Velká cena Kanady se žel opět odjela pouze s jednozastávkovou strategií, k čemuž týmům nahrál safety-car, dvakrát se u mechaniků objevili jen Pérez s Vandoorneem.
Svou strategií nejvíce vyčníval Grosjean, který kvůli startoval jako poslední kvůli problému s motorem v kvalifikaci: po extrémně dlouhém úvodním stintu na ultra-měkké směsi přezul na super-měkkou a skončil 12. Možná je škoda, že ke konci nebyl Haas agresivnější a neposlal ho na hyper-měkké - před závodem měl k dispozici pět jejich čerstvých sad.
Nejdelší stint předvedl Ericsson, jenž na super-měkké směsi zvládl 67 z celkových 68 kol (98 % závodu). Na ultra-měkké vydržel Grosjean 48 kol, na hyper-měkké Gasly 23 kol.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.