MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své jezdce a jaké strategie jim naplánovaly pro Velkou cenu Kanady 2018?
Nejrychlejší zastávku v Montrealu předvedl Sauber, který v tomto ohledu exceloval také před 2 týdny v Monaku. Tentokrát odbavil Ericssona za 2,37 s.
One for @SauberF1Team and two for @redbullracing – we show the Top Three DHL Fastest Pit Stops from Montreal. #DHLMotorsports #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/9HRlPrcIzU
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) June 13, 2018Za ním se seřadili mechanici Red Bull, kteří obě zastávky zvládli identicky za 2,51 s, pak následovalo Ferrari, které Vettela zdrželo 2,76 s a Räikkönena 2,8 s.
Přezutí do tří sekund stihli ještě u Williamsu (Sirotkin), Mercedesu (Hamilton), Force Indie (Pérez) a McLarenu (Alonso).
Na start si většina pilotů vybrala ultra-měkkou směs, na hyper-měkké se mimo Red Bullů, Renaultů a Force Indií (ti po postupu do poslední části kvalifikace neměli jinou možnost) rozhodlo dobrovolně začínat jen Toro Rosso, Sirotkin to jako jediný zkusil na super-měkkých pneumatikách.
Velká cena Kanady se žel opět odjela pouze s jednozastávkovou strategií, k čemuž týmům nahrál safety-car, dvakrát se u mechaniků objevili jen Pérez s Vandoorneem.
Svou strategií nejvíce vyčníval Grosjean, který kvůli startoval jako poslední kvůli problému s motorem v kvalifikaci: po extrémně dlouhém úvodním stintu na ultra-měkké směsi přezul na super-měkkou a skončil 12. Možná je škoda, že ke konci nebyl Haas agresivnější a neposlal ho na hyper-měkké - před závodem měl k dispozici pět jejich čerstvých sad.
Nejdelší stint předvedl Ericsson, jenž na super-měkké směsi zvládl 67 z celkových 68 kol (98 % závodu). Na ultra-měkké vydržel Grosjean 48 kol, na hyper-měkké Gasly 23 kol.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.