MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Kanady?
Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.
Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi. Mezi zatáčkami 7. a 8. v něm FIA letos poprvé umístila DRS zónu.
Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů." Před ní začíná druhá DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní druhá - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.
A masterful Montreal lap from Seb ⬇ #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/dHtcJAC9dv
— Formula 1 (@F1) June 9, 2018Vzhledem k časovému posunu dnes časy nebudu více rozebírat a odkládat zveřejnění článku. Vettel s Ferrari byl nejrychlejší, jeho náskok ale nebyl velký. Verstappen jej předčil pouze v 1. sektoru, ve zbylých dvou zajel rekord Němec.
Red Bull si ale před Velkou cenou Kanady věří díky lepšímu závodnímu tempu, šetrnosti k pneumatikám a hyper-měkkým pneumatikám, pomoci nichž by se rádi po startu posunuli více dopředu (Ferrari a Mercedesy začínají na ultra-měkkých). Ricciardo dal jako jediný v Q3 dohromady ideální kolo, stačilo mu to však jen na 6. pozici.
Hamilton nedokázal zajet čisté kolo, byť si dopoledne myslel, že by možná mohl být nejrychlejší ze všech. "Nemyslím si, že by má výkonnost měla něco společného se starším motorem," uvedl po kvalifikaci. Jeho týmový kolega Bottas byl o 2 desetiny sekundy rychlejší.
Na rovince byl nejrychlejší Leclerc s motorem Ferrari - komisaři mu naměřili 329,3 km/h. Na pomezí sektorů byl jinak nejlepší Vettel, který oproti Räikkönen těžil z nové specifikace motoru.
Tu o víkendu představil také Renault i Honda ve svých vozech - Hülkenberg zaostal jen o 3,1 km/h, Hartley o 4 km/h za Leclercem. Mercedes sice jezdí se starším motorem, piloti Force Indie se i tak usídlili na druhém a třetím místě.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.