Pierre Gasly věří, že by s Toro Rosso mohli v Montrealu opět překvapit, byť tamější okruh Hondě moc vyhovovat nebude. Tým již ví, proč byl v Bahrajnu tak rychlý.
"Spolehlivost Hondy se proti loňsku o dost zlepšila. A dělají pokroky také v oblasti výkonnosti. Stále jsme trochu pozadu, ale dělají všechno proto, aby ostatní dohnali, a snad se to brzy povede," hodnotí pro Autosport Gasly japonského dodavatele pohonných jednotek.
"V Kanadě je dlouhá rovinka, papírově se hodně tedy liší od Monaka. Nebude nám sedět jako jiné tratě. V Bahrajnu jsme nicméně také nečekali, že podáme tak dobrý výkon - 4. místo bylo úžasné. Doufejme tedy, že tento víkend budeme překvapeni stejným způsobem. Dám do toho všechno, snad si tedy z Kanady odvezeme několik bodů," přeje si francouzský pilot.
Na Středním východě před 2 měsíci šokoval zmíněným čtvrtým místem, které nezískal náhodou - Toro Rosso bylo totiž po celý víkend neuvěřitelně rychlé. "Je fér přiznat, že jsme v Bahrajnu předčili všechna naše očekávání... a zřejmě také všech ostatních," vzpomíná 22letý pilot.
Tým na tento výsledek ale v dalších podnicích nedokázal navázat, proto se dal do analýzy příčin jednorázového úspěchu. A na co přišel? "Zdá se, že jsme byli velmi šetrní k pneumatikám a myslím, že jsme je v Bahrajnu dostali do perfektního provozního rámce, což se ostatním nepodařilo," vysvětluje Gasly.
Dalším příčinou úspěchu bylo relativní bezvětří, které v Šákhíru po dobu závodního víkendu panovalo. "V oblasti aerodynamické citlivosti jsme slabí a nebyl tam žádný vítr. Od té doby jsme už tu rychlost neměli. Světlem na konci tunelu je podlaha [představená v Monaku] a vylepšení motoru pro Montreal."
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.