Pierre Gasly věří, že by s Toro Rosso mohli v Montrealu opět překvapit, byť tamější okruh Hondě moc vyhovovat nebude. Tým již ví, proč byl v Bahrajnu tak rychlý.
"Spolehlivost Hondy se proti loňsku o dost zlepšila. A dělají pokroky také v oblasti výkonnosti. Stále jsme trochu pozadu, ale dělají všechno proto, aby ostatní dohnali, a snad se to brzy povede," hodnotí pro Autosport Gasly japonského dodavatele pohonných jednotek.
"V Kanadě je dlouhá rovinka, papírově se hodně tedy liší od Monaka. Nebude nám sedět jako jiné tratě. V Bahrajnu jsme nicméně také nečekali, že podáme tak dobrý výkon - 4. místo bylo úžasné. Doufejme tedy, že tento víkend budeme překvapeni stejným způsobem. Dám do toho všechno, snad si tedy z Kanady odvezeme několik bodů," přeje si francouzský pilot.
Na Středním východě před 2 měsíci šokoval zmíněným čtvrtým místem, které nezískal náhodou - Toro Rosso bylo totiž po celý víkend neuvěřitelně rychlé. "Je fér přiznat, že jsme v Bahrajnu předčili všechna naše očekávání... a zřejmě také všech ostatních," vzpomíná 22letý pilot.
Tým na tento výsledek ale v dalších podnicích nedokázal navázat, proto se dal do analýzy příčin jednorázového úspěchu. A na co přišel? "Zdá se, že jsme byli velmi šetrní k pneumatikám a myslím, že jsme je v Bahrajnu dostali do perfektního provozního rámce, což se ostatním nepodařilo," vysvětluje Gasly.
Dalším příčinou úspěchu bylo relativní bezvětří, které v Šákhíru po dobu závodního víkendu panovalo. "V oblasti aerodynamické citlivosti jsme slabí a nebyl tam žádný vítr. Od té doby jsme už tu rychlost neměli. Světlem na konci tunelu je podlaha [představená v Monaku] a vylepšení motoru pro Montreal."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.