Pierre Gasly věří, že by s Toro Rosso mohli v Montrealu opět překvapit, byť tamější okruh Hondě moc vyhovovat nebude. Tým již ví, proč byl v Bahrajnu tak rychlý.
"Spolehlivost Hondy se proti loňsku o dost zlepšila. A dělají pokroky také v oblasti výkonnosti. Stále jsme trochu pozadu, ale dělají všechno proto, aby ostatní dohnali, a snad se to brzy povede," hodnotí pro Autosport Gasly japonského dodavatele pohonných jednotek.
"V Kanadě je dlouhá rovinka, papírově se hodně tedy liší od Monaka. Nebude nám sedět jako jiné tratě. V Bahrajnu jsme nicméně také nečekali, že podáme tak dobrý výkon - 4. místo bylo úžasné. Doufejme tedy, že tento víkend budeme překvapeni stejným způsobem. Dám do toho všechno, snad si tedy z Kanady odvezeme několik bodů," přeje si francouzský pilot.
Na Středním východě před 2 měsíci šokoval zmíněným čtvrtým místem, které nezískal náhodou - Toro Rosso bylo totiž po celý víkend neuvěřitelně rychlé. "Je fér přiznat, že jsme v Bahrajnu předčili všechna naše očekávání... a zřejmě také všech ostatních," vzpomíná 22letý pilot.
Tým na tento výsledek ale v dalších podnicích nedokázal navázat, proto se dal do analýzy příčin jednorázového úspěchu. A na co přišel? "Zdá se, že jsme byli velmi šetrní k pneumatikám a myslím, že jsme je v Bahrajnu dostali do perfektního provozního rámce, což se ostatním nepodařilo," vysvětluje Gasly.
Dalším příčinou úspěchu bylo relativní bezvětří, které v Šákhíru po dobu závodního víkendu panovalo. "V oblasti aerodynamické citlivosti jsme slabí a nebyl tam žádný vítr. Od té doby jsme už tu rychlost neměli. Světlem na konci tunelu je podlaha [představená v Monaku] a vylepšení motoru pro Montreal."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.