Také Honda potvrzuje, že do Montrealu veze vylepšenou pohonnou jednotku. Na co se v nové specifikaci zaměřila?
Tento víkend představí své vylepšené motory také Renault a Mercedes, Ferrari je u svých zákazníků nasadilo už minule v Monaku. Na okruhu Gillese Villeneuva se nacházejí dlouhé rovinky, kde jejich výkon hraje důležitou roli. "Motorům se dostává dobré cvičení a spotřeba paliva je důležitým faktorem," uvádí Honda, která po loňském rozchodu s McLarenem letos spolupracuje s Toro Rosso.
Na co se může těšit v Kanadě? "Pro tento podnik představíme novou pohonnou jednotku, nasadíme ji do obou vozů," potvrzuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe. "Zlepšení doznal zejména na ICE [motor s vnitřním spalováním], soustředili jsme se na zlepšení výkonnosti."
"Montreal je známý svými dlouhými rovinkami, kde se jezdí 60 % na plný plyn. Následují po pomalých zatáčkách, což znamená, že je důležitá dobré ovladatelnost a rychlé odezvy turba. To všechno znamená, že pohonná jednotka je tady jedním z klíčových prvků. Proto zde výrobci motorů tradičně nasazují svá vylepšení," vysvětluje Tanabe.
"Využívání energie je náročné a spotřebu paliva je také nutné pečlivě sledovat. Safety car se objevil v mnoha Velkých cenách Kanady, proto musíme být připraveni reagovat a dělat ta správná strategická rozhodnutí, abychom dosáhli dobrého výsledku," uzavírá technický ředitel Hondy.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.