Také Honda potvrzuje, že do Montrealu veze vylepšenou pohonnou jednotku. Na co se v nové specifikaci zaměřila?
Tento víkend představí své vylepšené motory také Renault a Mercedes, Ferrari je u svých zákazníků nasadilo už minule v Monaku. Na okruhu Gillese Villeneuva se nacházejí dlouhé rovinky, kde jejich výkon hraje důležitou roli. "Motorům se dostává dobré cvičení a spotřeba paliva je důležitým faktorem," uvádí Honda, která po loňském rozchodu s McLarenem letos spolupracuje s Toro Rosso.
Na co se může těšit v Kanadě? "Pro tento podnik představíme novou pohonnou jednotku, nasadíme ji do obou vozů," potvrzuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe. "Zlepšení doznal zejména na ICE [motor s vnitřním spalováním], soustředili jsme se na zlepšení výkonnosti."
"Montreal je známý svými dlouhými rovinkami, kde se jezdí 60 % na plný plyn. Následují po pomalých zatáčkách, což znamená, že je důležitá dobré ovladatelnost a rychlé odezvy turba. To všechno znamená, že pohonná jednotka je tady jedním z klíčových prvků. Proto zde výrobci motorů tradičně nasazují svá vylepšení," vysvětluje Tanabe.
"Využívání energie je náročné a spotřebu paliva je také nutné pečlivě sledovat. Safety car se objevil v mnoha Velkých cenách Kanady, proto musíme být připraveni reagovat a dělat ta správná strategická rozhodnutí, abychom dosáhli dobrého výsledku," uzavírá technický ředitel Hondy.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.