Také Honda potvrzuje, že do Montrealu veze vylepšenou pohonnou jednotku. Na co se v nové specifikaci zaměřila?
Tento víkend představí své vylepšené motory také Renault a Mercedes, Ferrari je u svých zákazníků nasadilo už minule v Monaku. Na okruhu Gillese Villeneuva se nacházejí dlouhé rovinky, kde jejich výkon hraje důležitou roli. "Motorům se dostává dobré cvičení a spotřeba paliva je důležitým faktorem," uvádí Honda, která po loňském rozchodu s McLarenem letos spolupracuje s Toro Rosso.
Na co se může těšit v Kanadě? "Pro tento podnik představíme novou pohonnou jednotku, nasadíme ji do obou vozů," potvrzuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe. "Zlepšení doznal zejména na ICE [motor s vnitřním spalováním], soustředili jsme se na zlepšení výkonnosti."
"Montreal je známý svými dlouhými rovinkami, kde se jezdí 60 % na plný plyn. Následují po pomalých zatáčkách, což znamená, že je důležitá dobré ovladatelnost a rychlé odezvy turba. To všechno znamená, že pohonná jednotka je tady jedním z klíčových prvků. Proto zde výrobci motorů tradičně nasazují svá vylepšení," vysvětluje Tanabe.
"Využívání energie je náročné a spotřebu paliva je také nutné pečlivě sledovat. Safety car se objevil v mnoha Velkých cenách Kanady, proto musíme být připraveni reagovat a dělat ta správná strategická rozhodnutí, abychom dosáhli dobrého výsledku," uzavírá technický ředitel Hondy.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.