Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila, že na okruhu Gillese Villeneuva přidá třetí DRS zónu, aby zvýšila šance na předjíždění.
Někteří fanoušci si stěžují na nedostatek předjížděcích manévrů ve Formuli 1, která loni přešla na širší vozy. FIA se snaží o okamžité řešení prostřednictvím rozšiřování (Španělsko) či přidávání (Austrálie, Kanada) zón, v nichž můžou aktivovat systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle.
Pro příští rok navíc schválila změnu technických pravidel, která by měla dále umožnit jízdu vozů v zatáčkách těsněji za sebou a zlepšit předjíždění. Vozy budou muset mít jednodušší přední křídla, brzdové kanálky, naopak se zvětší plocha zadního křídla a vliv DRS efektu.
Již tento víkend se ale dočkáme další úpravy na okruhu v Montrealu, kdo kromě dvou DRS zón na rovince před poslední šikanou a za ní přibude třetí (na mapě výše č. 1) mezi zatáčkami č. 7 a 8, místo detekce jednovteřinových odstupů se bude nacházet v páté zatáčce. Podle kritiků jde však o zbytečný krok, protože na dlouhých rovinkách tam s předjížděním nebývá problém.
Ředitel závodů Charlie Whiting již v Austrálii naznačil, že se FIA nebojí experimentovat, pokud by mohla přispět ke zlepšení show. "Další zóna má jen nabídnout něco jiného. Vyzkoušíme to a uděláme něco efektivnějšího na ostatních okruzích, pokud k tomu bude větší příležitost."
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.