Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila, že na okruhu Gillese Villeneuva přidá třetí DRS zónu, aby zvýšila šance na předjíždění.
Někteří fanoušci si stěžují na nedostatek předjížděcích manévrů ve Formuli 1, která loni přešla na širší vozy. FIA se snaží o okamžité řešení prostřednictvím rozšiřování (Španělsko) či přidávání (Austrálie, Kanada) zón, v nichž můžou aktivovat systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle.
Pro příští rok navíc schválila změnu technických pravidel, která by měla dále umožnit jízdu vozů v zatáčkách těsněji za sebou a zlepšit předjíždění. Vozy budou muset mít jednodušší přední křídla, brzdové kanálky, naopak se zvětší plocha zadního křídla a vliv DRS efektu.
Již tento víkend se ale dočkáme další úpravy na okruhu v Montrealu, kdo kromě dvou DRS zón na rovince před poslední šikanou a za ní přibude třetí (na mapě výše č. 1) mezi zatáčkami č. 7 a 8, místo detekce jednovteřinových odstupů se bude nacházet v páté zatáčce. Podle kritiků jde však o zbytečný krok, protože na dlouhých rovinkách tam s předjížděním nebývá problém.
Ředitel závodů Charlie Whiting již v Austrálii naznačil, že se FIA nebojí experimentovat, pokud by mohla přispět ke zlepšení show. "Další zóna má jen nabídnout něco jiného. Vyzkoušíme to a uděláme něco efektivnějšího na ostatních okruzích, pokud k tomu bude větší příležitost."
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.