Ricciardo se v Kanadě nakonec trestu nevyhne. O kolik výkonnější je nový motor Renaultu?

F1 motor Renaultu
F1 motor Renaultu, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 5. června 2018 06:20
Sdílej:

Tak přece! I když se po prvních zprávách z Francie zdálo, že se Daniel Ricciardo v Kanadě vyhne penalizaci, tak technický ředitel Red Bullu Adrian Newey nyní potvrzuje opak. Renault přiveze vylepšený motor, o kolik je výkonnější než předchozí specifikace?

Australský pilot měl s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) potíže v minulém závodě v Monaku, kde musel jezdit bez něj. Po prošetření v továrně ve Viry se zdálo, že bude v pořádku, tým se ale nakonec rozhodl raději jej vyměnit a přijmout tento víkend trest.

"Rozhodně nějakou penalizaci v Montrealu dostane. Zatím jsme jen neslyšeli, kolik těch míst bude," potvrzuje Newey. "Za MGU-K ji rozhodně dostane."

V letošním roce mohou piloti využít maximálně dva MGU-K, za třetí následuje automaticky odsun o deset míst na startu. Podle něj navíc motorgenerátor z Monaka už nebudou moci použít. "Spíše bych o tom pochyboval vzhledem k tomu, že vzplál a hořel. Trochu by mě to překvapilo."

Ricciardo letos již navíc využil 2 kusy baterií i řídicí elektroniky, což je maximum - bude-li muset měnit i je, přibude mu dalších 5 trestných míst (maximum je 15, pak následuje trest na chvost startovního roštu). Po třech kusech je možno během sezóny využít pouze spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

"Jde také o to, zda v Monaku došlo i k poškození baterií. Dokud se to od Renaultu nedozvíme, tak nebudeme přesně vědět, jak velkému trestu čelíme," objasňuje pro Reuters technický ředitel Red Bullu.

Ten v kvalifikacích doplácí na to, že nemá k dispozici tak silné výkonnostní módy jako Mercedes či Ferrari. V závodě je na tom mnohem lépe, jeho naděje posílilo také Pirelli, které přiveze hyper-měkkou směs. S ní si již týmy během Velké ceny Kanady s jedinou zastávkou nevystačí.

Renault do Kanady veze vylepšení motoru (stále bez letošní specifikace MGU-K), ale podle Neweyho nejde o moc velké vylepšení. Kolik výkonu navíc nabídne? Půjde přibližně o 1 %, což odpovídá desetině na kolo. Stojí za to ho mít, ale nejde o průlom."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.