Tak přece! I když se po prvních zprávách z Francie zdálo, že se Daniel Ricciardo v Kanadě vyhne penalizaci, tak technický ředitel Red Bullu Adrian Newey nyní potvrzuje opak. Renault přiveze vylepšený motor, o kolik je výkonnější než předchozí specifikace?
Australský pilot měl s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) potíže v minulém závodě v Monaku, kde musel jezdit bez něj. Po prošetření v továrně ve Viry se zdálo, že bude v pořádku, tým se ale nakonec rozhodl raději jej vyměnit a přijmout tento víkend trest.
"Rozhodně nějakou penalizaci v Montrealu dostane. Zatím jsme jen neslyšeli, kolik těch míst bude," potvrzuje Newey. "Za MGU-K ji rozhodně dostane."
V letošním roce mohou piloti využít maximálně dva MGU-K, za třetí následuje automaticky odsun o deset míst na startu. Podle něj navíc motorgenerátor z Monaka už nebudou moci použít. "Spíše bych o tom pochyboval vzhledem k tomu, že vzplál a hořel. Trochu by mě to překvapilo."
Ricciardo letos již navíc využil 2 kusy baterií i řídicí elektroniky, což je maximum - bude-li muset měnit i je, přibude mu dalších 5 trestných míst (maximum je 15, pak následuje trest na chvost startovního roštu). Po třech kusech je možno během sezóny využít pouze spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Jde také o to, zda v Monaku došlo i k poškození baterií. Dokud se to od Renaultu nedozvíme, tak nebudeme přesně vědět, jak velkému trestu čelíme," objasňuje pro Reuters technický ředitel Red Bullu.
Ten v kvalifikacích doplácí na to, že nemá k dispozici tak silné výkonnostní módy jako Mercedes či Ferrari. V závodě je na tom mnohem lépe, jeho naděje posílilo také Pirelli, které přiveze hyper-měkkou směs. S ní si již týmy během Velké ceny Kanady s jedinou zastávkou nevystačí.
Renault do Kanady veze vylepšení motoru (stále bez letošní specifikace MGU-K), ale podle Neweyho nejde o moc velké vylepšení. Kolik výkonu navíc nabídne? Půjde přibližně o 1 %, což odpovídá desetině na kolo. Stojí za to ho mít, ale nejde o průlom."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.