Tak přece! I když se po prvních zprávách z Francie zdálo, že se Daniel Ricciardo v Kanadě vyhne penalizaci, tak technický ředitel Red Bullu Adrian Newey nyní potvrzuje opak. Renault přiveze vylepšený motor, o kolik je výkonnější než předchozí specifikace?
Australský pilot měl s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) potíže v minulém závodě v Monaku, kde musel jezdit bez něj. Po prošetření v továrně ve Viry se zdálo, že bude v pořádku, tým se ale nakonec rozhodl raději jej vyměnit a přijmout tento víkend trest.
"Rozhodně nějakou penalizaci v Montrealu dostane. Zatím jsme jen neslyšeli, kolik těch míst bude," potvrzuje Newey. "Za MGU-K ji rozhodně dostane."
V letošním roce mohou piloti využít maximálně dva MGU-K, za třetí následuje automaticky odsun o deset míst na startu. Podle něj navíc motorgenerátor z Monaka už nebudou moci použít. "Spíše bych o tom pochyboval vzhledem k tomu, že vzplál a hořel. Trochu by mě to překvapilo."
Ricciardo letos již navíc využil 2 kusy baterií i řídicí elektroniky, což je maximum - bude-li muset měnit i je, přibude mu dalších 5 trestných míst (maximum je 15, pak následuje trest na chvost startovního roštu). Po třech kusech je možno během sezóny využít pouze spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Jde také o to, zda v Monaku došlo i k poškození baterií. Dokud se to od Renaultu nedozvíme, tak nebudeme přesně vědět, jak velkému trestu čelíme," objasňuje pro Reuters technický ředitel Red Bullu.
Ten v kvalifikacích doplácí na to, že nemá k dispozici tak silné výkonnostní módy jako Mercedes či Ferrari. V závodě je na tom mnohem lépe, jeho naděje posílilo také Pirelli, které přiveze hyper-měkkou směs. S ní si již týmy během Velké ceny Kanady s jedinou zastávkou nevystačí.
Renault do Kanady veze vylepšení motoru (stále bez letošní specifikace MGU-K), ale podle Neweyho nejde o moc velké vylepšení. Kolik výkonu navíc nabídne? Půjde přibližně o 1 %, což odpovídá desetině na kolo. Stojí za to ho mít, ale nejde o průlom."
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.