Daniel Ricciardo si tentokrát vítězství vzít nenechal a to ani přes technické potíže. Jak hodnotí dnešní závod jednotliví piloti a představitelé týmů?
Daniel Ricciardo, 1. místoMyslím, že dnes mohu ukázat více emocí než včera. Jsou to dva roky, a konečně mám pocit, že přišlo vyplacení. Měli jsme problémy. Během závodu jsem toho musel řešit opravdu hodně. Cítil jsem, že jsem přišel o výkon a myslel jsem si, že je po závodě. Dojel jsem jen s použitím šestého přiřazovacího stupně. Děkuji týmu, zvládli jsme to, ačkoliv jsem chvíli opravdu pochyboval, ale... vyhráli jsme Monako! A je to hodně dobrý pocit! (pozn.red. jednalo se zřejmě o selhání MGU-K). Nicméně nebyla to zábava a jsem vyčerpaný. A těším se na pořádné pití.
"I finally put it to bed..."You most certainly did, @danielricciardo #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/gl0M02jLRo
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018Max Verstappen, 9. místoI když jsme věděli, že to bude o limitaci škod, užil jsem si to, protože jsem mohl bojovat a byl konkurenceschopný. Samozřejmě jsem i zklamaný, protože to mohlo být o moc lepší, nebýt té chyby v tréninku, ale ze závodu jsme vytěžili maximum. Bojoval jsem a předjížděl, což se tady moc neděje. Strategie byla dobrá a auto jelo dobře, takže myslím, že je to dobrý den. Já udělal chybu, ale Daniel jel skvěle, gratuluji mu k tomuto úžasnému momentu.
Christian Horner, šéf týmuNeuvěřitelné, tenhle závod si prostě nechtěl nechat vzít. Byl celý víkend nejrychlejší. Přišli jsme o MGU-K někdy kolem 17 či 18 kola a tak ztrácel dvě a půl sekundy na kolo. Potom se zbláznila teplota brzd a zvýšila se teplota paliva i pneumatik. Ale i tak to zvládl jako by jel nedělní projížďku. Už mi i říkali, že budeme muset do garáže, ale já jen odpověděl, že vedeme a že pojedeme dál. Pomačkali jsme tlačítka, šetřili palivo, brzdy i pneumatiky a sledovali jsme, co dělají Maxovy pneumatiky. Daniel jel dnes neuvěřitelně a i Max se dokázal probojovat a věřím, že v dalším závodě už bude mít jiný přístup.
FERRARISebastian Vettel, 2. místoMyslím, že rychlost jsme měli, ale byl to hodně těžký závod a Daniel měl vždy na vše odpověď. V prvním stintu jsem ho dokázal následovat a bylo to lehké, potom na to šlápl, když zajel Lewis do boxů. Byl silnější a tam už jsem ho nedokázal sledovat. Pěkně rychle mi odcházely pneumatiky. Měl problémy, ale na konci nabral zase rychlost. Já se trápil s pneumatikami, takže jsem taky ztratil. Bylo by pěkné ho na konci potrápit, ale nešlo to. Každopádně Daniel jel skvěle celý víkend a zasloužil si to.
Kimi Räikkönen, 4. místoDnes se toho v závodě moc nedělo, abych byl upřímný, byl pěkně nudný. Víme, že v na tomto okruhu jakmile zajedete do boxů, tak ten v čele řídí rychlost a i když pojede o čtyři sekundy pomaleji, nemáte šanci předjíždět. Pokud někdo neudělá velkou chybu nebo mu zcela neodejdou pneumatiky. Jeli jsme ve vláčku. S pneumatikami jsem neměl problém, vlastně byly dobré. Netrápil jsem se ani Bottasem za mnou. Měli jsme rychlost a lehce jsem mohl dojet auto přede mnou. Ale nepředjel jsem ho, to nešlo. Dělali jsme maximum, ale nemohli jsme využít naši rychlost. S tímto výsledkem nemůžeme být spokojeni, ale musíme se poučit.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuOproti loňskému roku to tu bylo od začátku náročnější. Ale díky našemu úsilí se to zlepšilo a získali jsme druhé místo v kvalifikaci. Ale na tomto okruhu jsme nedokázali získat lepší výsledek. Jeli jsme jako všichni na jednu zastávku v boxech a museli jsme tak šetřit pneumatiky na závěr. Ale na konci vyjel virtuální safety car a už se nedalo útočit.
MERCEDESLewis Hamilton, 3. místoGratuluji Danielovi a Red Bullu, odvedli skvělou práci během celého víkendu a byli pořád nejrychlejší. Bylo by moc pěkné být druzí, já udělal maximum. Byl to zajímavý, nebo vlastně nejméně zajímavý, závod. Vlastně asi nejnudnější, který jsem kdy zažil. My v podstatě nezávodili a snažili se dojet.
"It was damage limitation on a track we knew we were less than par, performance-wise" - @LewisHamilton #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/H3Xhvr8Oqe
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018Valtteri Bottas, 5. místoTo je Monako - někdy se toho děje spousta, jindy nic a může to být klidný závod jako dnes. Myslím, že strategii jsme zvolili dobrou, ve druhém stintu ultra-měkké pneu fungovaly dobře. První stint byl náročnější kvůli opotřebení. Ve druhém to bylo lepší a mohl jsem na to tlačit. Byl jsem rychlejší než auta přede mnou, ale nemohl jsem s tím nic dělat, předjíždění bylo nemožné. Věděli jsme, že tento víkend bude náročný a potvrdilo se to, ale zvládl jsme limitovat škody. Páté místo v kvalifikaci mi to neulehčilo a nemyslím, že dnes jsme mohli udělat něco jinak s vozem, který máme. Monteral by nám měl sedět víc, takže doufáme v lepší výsledek.
Toto Wolff, šéf týmuVe sportu musíte akceptovat, že jsou dny, kde nevyhrajete a před víkendem, kdybyste nám nabídli třetí a páté místo, brali bychom to jako fér výsledek. Gratuluji Danielovi, zasloužil si to. Pro Lewise i Valtteriho to bylo frustrující odpoledne. Lewis se trápil s pneumatikami a musel se s tím poprat a řešili jsme i další zastávku, ale stálo by nás to místa, takže bylo správné zůstat na trati. Valtteri jel většinu času na lepší sadě, ale nebyla šance předjet Kimiho, takže jej jen následoval až do cíle. Celkově to je limitace škod, takže můžeme odjet spokojeni s tím, že jsme stále v čele obou tabulek šampionátu. A nyní bude cílem se vrátit a zvítězit v Kanadě.
FORCE INDIAEsteban Ocon, 6. místoJe to fantastický výsledek. Jsem opravdu šťastný, byla to skvělá zábava. Rychlost, kterou jsme měli, byla impozantní a s naší strategií jsem odvedl fantastickou práci. Měli jsme skvělé poznatky o pneumatikách a v určité době jsme byli nejrychlejší na okruhu. V posledních kolech jsem dostihl Bottase a Räikkönena, když jsem byl o vteřinu rychlejší než oni. Výsledek je opravdu vynikající, po několika neuspokojivých závodech je to spousta bodů. Doufám, že nás čeká hodně podobných víkendů, jako byl tento.
Sergio Pérez, 12. místoJsem dnes poněkud rozladěn, protože jsem nedosáhl výsledku, který bych si zasloužil. Měl jsem problém při zastávce v boxech s pravým zadním kolem a to zcela zničilo celý závod. Nás první stint byl silný, pečlivě jsem pracoval s pneumatikami a patřičně tlačili na soupeře. Měli jsme dobrý rytmus, ale zastavili jsme trochu moc brzy, než abychom mohli reagovat na události kolem nás. Nějaký čas jsme ztratili, ale v druhé části jsme byli dost rychlí. Bohužel se tu nedá moc předjíždět. Byl jsem rychlejší než vozy přede mnou, ale potřebujete velkou výhodu, abyste se dostali dopředu, zvláště s tak širokými vozy. Odjíždím z Monaka z pocitem, že jsme tu ztratili dost důležitých bodů - je to ztracená příležitost.
Otmar Szafnauer, provozní ředitelGratulujeme celému týmu k zaslouženému šestému místu. Esteban odvedl skvělou práci během celého víkendu a nic neztratil. Po výborné kvalifikaci jel velmi dobře, jeho vyspělá jízda se dočkala odměny v podobě osmi bodů. Je škoda, že Sergio měl problémy při zastávce, což ho nepochybně stálo umístění v první desítce. V druhé polovině závodu byla jeho rychlost výborná, ale bez zisku pozic na trati je bohužel k ničemu. Tento víkend nás rozhodně povzbudí a budeme se snažit, aby impuls došel naplnění za dva týdny v Montrealu.
TORO ROSSOPierre Gasly, 7. místoMůj první závod v Monaku a druhý, ve kterém jsem bodoval, upřímně řečeno, to je úžasný výsledek. Po startu z desáté příčky jsem věděl, že to bude náročné, ale auto bylo tak rychlé. Pokoušel jsem se být opatrný ohledně pneumatik, když jsem pak na trati osaměl, zkusil jsem získat, co se dalo. Z boxů jsem vyjel před ostatními, tvrdě jsem bojoval, abych za sebou udržel Hülkenberga, protože je jasné, že v Monaku je těžké udržet si pozornost a soustředění, neudělat žádnou chybu. Na konci už pneumatiky odcházely, nebylo to lehké, ale podařilo se mi pozici udržet.
Brendon Hartley, nedokončil po koliziOd patnáctého kola to byla těžká práce. Měl jsem dobrý start, ale hned v prvním kole v zatáčce 5 jsem si poškodil přední křídlo, což bylo nepříjemné. Bylo to při duelu ve stoupání, pneumatiky rychle ubývaly, protože jsem přišel o přední přítlak. Vynaložil jsem obrovské úsilí, aby ultraměkká směs vydržela až do konce. Bylo to dobré rozhodnutí, ke konci závodu jsem dostihl Sainze, ale pak do mě zezadu narazil Sauber. Mluvil jsem po závodě s Charlesem, říkal, že mu selhaly brzdy. Je to frustrující, ale tohle je Monako. Po celý víkend jsme byli dobří, tedy kromě Q1, kdy si vlastně nic nesedlo - jsem ale spokojen s tím, jak jsem dnes jel, bohužel bez výsledku.
Franz Tost, šéf týmuNejdříve chci popřát Red Bullu k fantastickému vítězství. Ricciardo si ho zasloužil víc než kdokoli jiný a jsem opravdu šťastný, že Red Bull v tomto prestižním a důležitém závodě v Monaku zvítězil. My jsme v kvalifikaci nevytěžili vše z našeho balíčku, ale tady záleží na závodě. Pierre zvládl skvělou práci a odměnou mu bylo sedmé místo, od začátku byl šetrný k pneumatikám. Vzhledem k tomu, že jel v Monaku poprvé, zvládl to naprosto profesionálně, proto jsme mohli zůstat na hyperměkké směsi tak dlouho. Brendon byl blízko bodům, ale bohužel do něj zezadu najel Leclerc a proto předčasně odstoupil. Teď se těšíme na Kanadu, kde očekáváme podobný výkon jako v Monaku.
RENAULTNico Hülkenberg, 8. místoJe to pozitivní pocit, měl jsem možnost jet jinou strategii než Carlos a vyšlo to. Napravili jsme ne moc povedenou kvalifikaci a myslím, že osmé místo je maximum. První stint byl úspěšný, bylo to náročné, pneumatiky hodně odcházely, ale potom se to otočilo a mohl jsem zajet rychlá kola. Takové je Monako - může to být šílené a nebo dnes, ale využili jsme příležitosti.
Carlos Sainz, 10. místoZískat jen bod je špatné, je to hořké. Myslím, že od startu to byla katastrofa. I když jsem šetřil pneumatiky, hodně se opotřebovávaly. Nevíme proč, musíme se na to podívat. Potom jsme se rozhodli přezout na ultra-měkké, což nebylo správné. Já jsem čekal tyto problémy s pneumatikami, ale ostatní asi ne. Myslím, že závod byl ztracen ještě než došlo k týmovým příkazům. Problémem byly pneumatiky. Pustit Nica to už byl spíš vtip. Pro tým je prioritou zisk bodů a dnes jsme získali víc než McLaren.
Cyril Abiteboul, šéf týmuSmíšené pocity z tohoto víkendu. Celkový výsledek je dobrý, jsme čtvrtí v tabulce konstruktérů, ale závod ukázal naše slabiny. Carlos se svojí strategií udělal maximum, ale trápily ho pneumatiky a musíme mu poděkovat, že hrál týmově a pomohl nám. Nicovy pneumatiky ožily a tak jsme mohli zkusit naplánovanou strategii a dojel osmý. Přestože je to mnohem lepší než loni, nebyli jsme v posledních závodech dost konkurenceschopní a musíme tvrdě pracovat především na pochopení pneumatik, protože nyní je pro nás snad i lepší být jedenáctí a volit pneumatiky než být v první desítce a jet na pneumatikách z kvalifikace. Ale některé týmy před námi to zvládají, takže je to možné. Nicméně nyní už hurá do Montrealu.
SAUBERMarcus Ericsson, 11. místoJak jsme čekali, byl to pro nás tak trochu záludný závod. Byl dobrý a s výsledkem jsem spokojen. Bylo nutné se soustředit na práci s pneumatikami. Bylo náročné je udržet v příslušném okně a ujišťovat se, že příliš rychle neodcházejí. Dostat se dopředu bylo obtížné, protože jsme oba byli po většinu závodu za Hartleyem a ztratili spoustu času. Celkově bylo týmové úsilí dobré a máme hodně pozitivních ohlasů. Teď je na řadě Montreal, což je trať, která nám vyhovuje mnohem víc.
Charles Leclerc, nedokončil po selhání brzdByl to hodně těžký závod a já jsem zklamán, že jsem ho nedokončil. Všechno šlo docela dobře, rychlost byla dobrá a drželi jsme krok se středem pole. Ztratili jsme nějaký čas za Hartleyem, protože se tady hodně komplikovaně předjíždí, takže se toho nedalo moc dělat. Bohužel jsem měl pár kol před koncem problém s brzdami. Snažil jsem se vyhnout autu přede mnou, ale nic s tím nešlo udělat. Škoda, teď už se těším na další závod v Kanadě.
"I feel a little bit sorry for Brendon but I couldn't do anything better" #MonacoGP #F1@Charles_Leclerc ⬇ pic.twitter.com/FpoRxcRE8p
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018Frédéric Vasseur, vedoucí týmuDnešní závod byl z hlediska obou našich pilotů výborný. Zdržel nás Hartley, stálo nás to dost času, ale byl tu pokrok a bránili jsme dobře naše pozice. Vše se změnilo, když Charles najel do Brendona. Měl problém s brzdovými kotouči a neměl jak se vyhnout. Marcus byl opravdu rychlý, zvláště ke konci závodu, když dokázal dostihnout Sainze. Oba piloti odvedli dobrou práci, takže teď nás čeká boj na montrealském hřišti.
HAASKevin Magnussen, 13. místoAuto, které jsme měli tento víkend, není reprezentativní pro naše účely. Jsem rád, že odsud odjíždíme a nemohu se dočkat, až dorazíme do Montrealu a budu zase bojovat o nějaké pozice. Všichni v týmu si to zaslouží. Jdeme dál, všichni se těšíme na Kanadu, na to, abychom auto nějakým způsobem obnovili, dali do něj něco nového a vrátili se na normální pozice, do boje o bodovaná pořadí.
Romain Grosjean, 15. místoByl to těžký závod. Bojovali jsme a nic z toho. V závodě se bohužel nestalo nic natolik bláznivého, abychom se vymanili ze svých problematických pozic. Myslím, že v Kanadě už bychom měli mít dobré auto.
Günther Steiner, týmový manažerTohle jsme koneckonců museli očekávat. Dojeli jsme na třinácté a patnácté pozici, nic víc jsme nedokázali. Nedošlo k žádnému poškození, odjeli jsme solidní závod a dojeli, kde jsme dojeli. Teď je třeba jít kupředu.
MCLARENStoffel Vandoorne, 14, místoPrvní stint byl opravdu tvrdý - začal jsem na ultraměkké směsi a snažil se na ní vydržet déle než piloti s hyperměkkými pneumatikami, ale došlo k přílišnému opotřebení a nešlo to zvládnout. Při mé první zastávce jsem také ztratil spoustu času. Druhý stint na hyperměkkých pneu byl rychlejší a mohl jsem bojovat s vozy přede mnou, ale Monako není místem, kde by se předjíždělo. Očekávali jsme o hodně víc, ale myslím, že v kvalifikaci jsme co do rychlosti udělali krok vpřed. Ale myslím, že je třeba se plně zaměřit na zlepšení výkonu našeho vozu, abychom měli lepší pozici pro zisk bodů.
Fernando Alonso, nedokončilJízda na sedmé pozici byla docela nudná, jen pár žlutých vlajek, jinak se nic nedělo. Jsem samozřejmě zklamán, protože jsem letos poprvé odstoupil. Nejdřív jsem ucítil ztrátu výkonu, pak jsem nemohl přeřadit z pátého stupně. Je to škoda, protože jsme měli sedmou pozici jistou. Byli jsme o víkendu čtvrtým nejrychlejším autem a sedmé místo v závodě bychom si zasloužili. Nyní nemůžeme dělat nic, musíme se zaměřit v dalších závodech na naši spolehlivost.
Eric Boullier, závodní ředitelJe to poněkud neuspokojivé, odjíždět z nejprestižnější Grand Prix roku bez bodového zisku, ale takové někdy závody jsou. Mnohem větším zklamáním je, že Fernando jel bezchybný závod a bez vlastní viny musel předčasně v 53. kole odstavit kvůli převodovce svůj vůz. Stoffel měl k posunu vpřed omezené možnosti, ale po celý závod jel velmi čistě a propracoval se až k šachovnicové vlajce. Z víkendu si odnášíme pozitiva, naše tempo bylo v sobotu jasně lepší a postupné změny se začínají projevovat. Je třeba ještě udělat spoustu práce, ale na cestě do Kanady máme pocit, že pokračujeme správným směrem.
WILLIAMSSergej Sirotkin, 16. místoNení to ideální. Ale svým způsobem to byl dobrý závod. Auto mi dovolilo bojovat a myslím, že jsme měli rychlost. Byla tu šance získat body, nicméně jsme měli smůlu s penalizací. Ale ukázali jsme zlepšení v kvalifikaci a i závodní rychlost a musíme dál tvrdě pracovat a dostaneme se tam, kde chceme být.
Lance Stroll, 17. místoŠpatný den. Defekt pneumatiky a ztratil jsem čas jen tím se dostat do boxů. Potom jsem musel pouštět auta kvůli modrým vlajkám a byl jsem najednou o kolo zpět. Potom přišel probém s teplotou a neměl jsem tak moc možností jak závodit. Těším se však na svůj domácí závod a snad v Kanadě budeme mít lepší víkend.
Paddy Lowe, technický ředitelVelké zklamání, protože rychlost byla slibná a Sergej startoval výš, než jsme v poslední době viděli. Bohužel měl problém s kolem a na startovním roštu a kvůli pozdnímu upevnění jsme dostali penalizaci. Závod byl pokažen. Pořád viděl modré vlajky. Jeli jsme na dvě zastávky a bylo dobré vidět, že jsme mohli zajet rychlá kola. Lance měl defekt kvůli přehřívání brzd a nedokázali jsme to ohlídat ani na po přezutí a stalo se to znovu. Problémem bylo hlídání pneumatik, ale tolik zastávek a s tolika modrými vlajkami, nemohl se posunout.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.