Pokud řeknete Monako, napadne vás asi současně termín daňový ráj a jedna z nejzvláštnějších Grand Prix. Co se pilotů z miniknížectví týče, zatím fanoušci motorsportu znali pouze legendárního Louise Chirona. Nyní mu roste zdatný nástupce.
Je tomu právě šedesát let, kdy nezapomenutelný Louis Chiron naposledy zkusil své štěstí v monacké automobilové ruletě, ale v týmu André Testuta neuspěl a byl vystřídán. Jeho Maserati 250F neslo startovní číslo 56. Nyní se do ulic Monte Carla vrací další zástupce Monaka Charles Leclerc. A jak se zdá, s patřičnou pompou.
Dvacetiletý pilot Sauberu je sběratelem trofejí, na svém kontě má tituly z GP3 (2016) a šampionátu FIA F2 (2017). Takový surový diamant si nemohla nechat uniknout akademie Ferrari, třebaže Charles zatím dobývá svět v barvách Sauberu. A nikoli neúspěšně - blýskl se šestým místem v Grand Prix Ázerbajdžánu a tím pochopitelně znásobil svůj závodní kredit.
"Pokud kolem něj není žádný rozruch, pak nechápu, u koho už by měl být. Pokud projdete kategoriemi tak jako on, tak sem prostě patří. V závodech, které jel, využil maxima příležitostí, bodoval s vozem, který na tyto pozice spíš nepatří, takže odvádí naprosté maximum," ohodnotil Leclerca Sebastian Vettel s tím, že nevidí žádný důvod, proč by Charles neměl v budoucnu hájit barvy Ferrari.
"Je skvělé sledovat, co v posledních letech dokázal. Formule 1 má být vrcholem motorsportu, což určitě je. Ale měla by také mít nejlepší piloty z celého světa a při vší úctě nelze tvrdit, že tu skutečně máme stoprocentně nejlepší jezdce. Takže je pak opravdu vynikající vidět ryzí talent, které se dostalo až sem. Má potenciál dokázat velké věci, což nemůžete říci o každém klukovi, který se do F1 v minulých letech dostal. Jde o drahý sport, takže tu nejsou vždy ti nejtalentovanější, kterým chybí peníze. O to lepší pak je, když s námi závodí někdo jako Charles," vysekl monackému rodákovi poklonu další mistr světa Lewis Hamilton.
Na středeční tiskové konferenci byli oba šampioni zástupci serveru motorsport.com osloveni, jakou by dali benjamínkovi F1 radu do budoucna.
"Ať si to jednoduše užívá. Vozy, které pilotujeme, jsou nejrychlejšími automobily na světě a na to se musíte těšit. Ne na ten blázinec kolem, který někdy nastane. Je důležité vědět, proč tu chcete být a vnímat, co je pro vás opravdu důležité. Zbytek už není až tolik ve vašem zájmu," prohlásil Vettel. A Hamilton k tomu dodal: "Nejdůležitější je snaha zůstat nohama na zemi, být blízko své rodiny a užívat si jízdu. Nesmí ji brát přespříliš vážně. Každá zkušenost se promítne do křivky učení, ať už bude dobrá nebo špatná, je to součást formování vaší osobnosti."
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.