Minulý měsíc došlo k rozhodnutí ubrat z hloubky dezénu 0,4 mm - šlo o výsledek testování v Barceloně při vyšší zátěži. Stejné provedení pneumatik jako při GP Španělska bude použito rovněž ve Francii a Velké Británii.
Oba piloti Ferrari naznačují, že nové provedení pneumatik co do jejich fungování oproti Mercedesu jejich stáj znevýhodnilo. Změna měla efekt na menší opotřebení pneumatik, takže celkem deset ze 14 pilotů dokončilo závod s jednou zastávkou v boxech.
"Pokud se potýkáte s vysokou hladinou opotřebení, která postihuje většinu nebo všechny vozy ve startovním poli, pak nejde o závod, nýbrž loterii. Není to správný přístup a my jako jediný dodavatel pneumatik pro F1 musíme všem poskytnout vhodný a bezpečný produkt pro daný okruh. Domnívám se, že drobná změna v tloušťce běhounu změnila do jisté míry výkon některých vozů," vysvětlil situaci pro server motorsport.com Mario Isola.
V závodě pak superměkkou směs použili pouze dva piloti - Fernando Alonso na ní zajel čas v prostřední části kvalifikace, po druhé zastávce v boxech pak vsadil na červeně označené pneumatiky Sergej Sirotkin. Vettel po závodě prohlásil, že změna pneumatik znamenala určité komplikace, ovšem Isola to rázně popřel.
"Směs je stejná, konstrukce je identická, jediný rozdíl je v tloušťce. Z technického hlediska je obtížné to vysvětlit, protože pokud superměkká směs byla během závodu vytlačena kvůli obecnému pocitu, že je příliš měkká, problém musíme hledat jinde," pokračuje Isola.
Závodní inženýr Pirelli zdůraznil, že ke změně v tloušťce běhounu došlo po konzultaci s týmy, přičemž Ferrari si uvědomoval, že se nachází v té skupině, která trpěla při testování větším opotřebením. Letos byl čas nejrychlejšího pilota v kvalifikaci o tři vteřiny lepší než při loňské Grand Prix, v samotném závodu dokonce o čtyři až pět vteřin.
"Zkoumali jsme důvod, proč se na pneumatikách objevují puchýřky a dospěli jsme k názoru, že největší roli hraje povrch dráhy, zdaleka to není novými monoposty nebo změnami ve směsích. Bylo nutné počkat až do Melbourne. Když se tam ukázalo, že je situace v normálu, osobně jsem oslovil všechny týmy, požádal je o jejich názor a shromáždil názory na danou problematiku. Pak proběhla v Pirelli interní schůzka, kde jsme vše vyhodnotili a připravili zprávu pro FIA, kde je vysvětleno, proč jsme se pro zmíněnou změnu rozhodli," podává vysvětlení Isola.
Na značné množství názorů, že provedení připravené pro Grand Prix Španělska bylo navrženo tak, aby zvýhodnilo Mercedes a způsobilo větší problémy Ferrari, se Isola ostře ohradil. "Nikdy bychom nic takového neudělali. Spolupracujeme se všemi špičkovými výrobci, nejenom v oblasti F1, tak proč bychom pro někomu měli poskytnout výhodu," uzavírá Isola.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.