Jde o poněkud zvláštní situaci. Carlos Sainz jr., který strávil necelé tři sezóny v týmu Toro Rosso, byl ještě před koncem ročníku 2017 "zapůjčen" Renaultu. Ten by si rád španělský talent ponechal, ale není to tak jednoduché.
Mladý Španěl začal kariéru v F1 v týmu Toro Rosso jako potenciální rezerva pro Red Bull. Tam se ale prosadil jiný talent - Max Verstappen - a Sainz jr. začínal mít pocit, že jeho kariéra do jisté míry dospěla do mrtvého bodu. Proto přivítal svolení k přestupu k Renaultu, za nějž hned v prvním závodě v americkém Austinu dojel na sedmém místě.
Red Bull ale může uplatnit své nároky už v roce 2019 v případě, že by tým opustil Daniel Ricciardo. V případě Australana se ale nedá předpokládat, že by se otázky kolem nového kontraktu vyřešily do letošního léta, což staví Renault ohledně složení jezdecké sestavy pro rok 2019 do poněkud obtížné role.
Generální ředitel francouzské stáje Cyril Abiteboul nicméně zdůraznil, že tým se Sainzem jr. zahájil rozhovory o dlouhodobém plánu, v němž by Španěl mohl figurovat. Pokud by Red Bull o něj neprojevil zájem, je připraven podepsat kontrakt.
"S Carlosem se nacházíme ve zvláštní situaci: týká se to výhledu pro příští rok, ovšem od první chvíle jsme věděli, oč půjde. Musíme tedy začít uvažovat o tom, jak by se situace mohla vyvinout. S Carlose už jsme začali rozhovory, co se může odehrát po letošním roce, i když je jasné, že vše není ani v jeho, ani v našich rukách. Není to nijak komfortní situace, musíme se smířit s tím, že part je rozehrán hned v několika oblastech a jednou z nich je i trh pilotů, který musíme z hlediska naší budoucnosti mít stále pod kontrolou," vysvětluje Abiteboul.
Čtyřicetiletý funkcionář si je dobře vědom, že Renault zatím nedospěl do stádia, kdy by svou kvalitou mohl přilákat špičkové piloty jako v případě Ricciarda, zatímco jeho mladé naděje - například Jack Aitken, jenž bude testovat vůz příští týden v rámci GP Španělska - ještě nedospěly do stádia, kdy by byly připraveny pro závodní sedačku F1.
"Máme zájem o talentované piloty a Ricciardo jím rozhodně je. Má velmi dobrou pozici pro to, aby měl představu o tom, jak jsme silní, kde máme slabiny, protože rovněž disponuje motory Renault - ten je někdy výborný, jindy má problémy. Pokud chceme získat pilota jako Daniel - nebo někoho jiného - je naším prvním zájmem udělat vše správně. Pokud se nám povede připravit nejlepší balíček šasi/motor, jsem si jist, že k týmu nastoupí někdo jako Ricciardo, protože můžeme potvrdit vážnost našich záměrů. Ovšem vůbec první, co musíme dokázat, je dát najevo pro Daniela, že máme zcela pod kontrolou situaci v oblasti motoru," pokračuje Abiteboul.
S ohledem na nejnovější zprávy se generální ředitel francouzské automobilky snaží, aby Red Bull rozhodl o svých plánech na rok 2019. Ve hře je také Honda a Renault potřebuje vědět, zda rakouský tým nebude požadovat, aby se Sainz jr. vrátil.
"Je zřejmé, že nemůžeme všechno ovlivnit, ale přinejmenším musíme mít nějakou vizi ohledně budoucnosti. To je také důvod, proč se snažíme urychlit události týkající se Red Bullu v otázkách motoru a stejné to bude i na úrovni pilotů," uzavírá Abiteboul.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.