Jde o poněkud zvláštní situaci. Carlos Sainz jr., který strávil necelé tři sezóny v týmu Toro Rosso, byl ještě před koncem ročníku 2017 "zapůjčen" Renaultu. Ten by si rád španělský talent ponechal, ale není to tak jednoduché.
Mladý Španěl začal kariéru v F1 v týmu Toro Rosso jako potenciální rezerva pro Red Bull. Tam se ale prosadil jiný talent - Max Verstappen - a Sainz jr. začínal mít pocit, že jeho kariéra do jisté míry dospěla do mrtvého bodu. Proto přivítal svolení k přestupu k Renaultu, za nějž hned v prvním závodě v americkém Austinu dojel na sedmém místě.
Red Bull ale může uplatnit své nároky už v roce 2019 v případě, že by tým opustil Daniel Ricciardo. V případě Australana se ale nedá předpokládat, že by se otázky kolem nového kontraktu vyřešily do letošního léta, což staví Renault ohledně složení jezdecké sestavy pro rok 2019 do poněkud obtížné role.
Generální ředitel francouzské stáje Cyril Abiteboul nicméně zdůraznil, že tým se Sainzem jr. zahájil rozhovory o dlouhodobém plánu, v němž by Španěl mohl figurovat. Pokud by Red Bull o něj neprojevil zájem, je připraven podepsat kontrakt.
"S Carlosem se nacházíme ve zvláštní situaci: týká se to výhledu pro příští rok, ovšem od první chvíle jsme věděli, oč půjde. Musíme tedy začít uvažovat o tom, jak by se situace mohla vyvinout. S Carlose už jsme začali rozhovory, co se může odehrát po letošním roce, i když je jasné, že vše není ani v jeho, ani v našich rukách. Není to nijak komfortní situace, musíme se smířit s tím, že part je rozehrán hned v několika oblastech a jednou z nich je i trh pilotů, který musíme z hlediska naší budoucnosti mít stále pod kontrolou," vysvětluje Abiteboul.
Čtyřicetiletý funkcionář si je dobře vědom, že Renault zatím nedospěl do stádia, kdy by svou kvalitou mohl přilákat špičkové piloty jako v případě Ricciarda, zatímco jeho mladé naděje - například Jack Aitken, jenž bude testovat vůz příští týden v rámci GP Španělska - ještě nedospěly do stádia, kdy by byly připraveny pro závodní sedačku F1.
"Máme zájem o talentované piloty a Ricciardo jím rozhodně je. Má velmi dobrou pozici pro to, aby měl představu o tom, jak jsme silní, kde máme slabiny, protože rovněž disponuje motory Renault - ten je někdy výborný, jindy má problémy. Pokud chceme získat pilota jako Daniel - nebo někoho jiného - je naším prvním zájmem udělat vše správně. Pokud se nám povede připravit nejlepší balíček šasi/motor, jsem si jist, že k týmu nastoupí někdo jako Ricciardo, protože můžeme potvrdit vážnost našich záměrů. Ovšem vůbec první, co musíme dokázat, je dát najevo pro Daniela, že máme zcela pod kontrolou situaci v oblasti motoru," pokračuje Abiteboul.
S ohledem na nejnovější zprávy se generální ředitel francouzské automobilky snaží, aby Red Bull rozhodl o svých plánech na rok 2019. Ve hře je také Honda a Renault potřebuje vědět, zda rakouský tým nebude požadovat, aby se Sainz jr. vrátil.
"Je zřejmé, že nemůžeme všechno ovlivnit, ale přinejmenším musíme mít nějakou vizi ohledně budoucnosti. To je také důvod, proč se snažíme urychlit události týkající se Red Bullu v otázkách motoru a stejné to bude i na úrovni pilotů," uzavírá Abiteboul.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.