Tým z Wokingu připouští, že předsezónní problémy se spolehlivostí povedou ke zpoždění některých vylepšení pro první část letošního ročníku. Některé sice v Austrálii prezentoval, ale zdaleka nebyly všechny, které měl ve svém plánu.
V Melbourne připravili u McLarenu nové brzdové potrubí a modifikaci šasi, ale to byla jen část zamýšlených úprav. Proto se před druhým závodem sezóny v Bahrajnu chystají další kroky - pokud budou fungovat podle předpokladu, mohl by McLaren MCL33 zrychlit hned o několik desetin na kolo.
"Na Barcelonu jsme nebyli zjevně připraveni, proto jsem rád, že jsme vyřešili pro australský víkend problémy se spolehlivostí. Ale několik posledních víkendů před závodem jsme utratili mnoho energie při jejich odstraňování a proto nebyl čas rychleji zvládnout očekávaná vylepšení, takže pro Bahrajn chystáme další dávku, kterou jsme původně měli mít v Austrálii," vysvětlit závodní ředitel Eric Boullier serveru motorsport.com.
Padla také otázka, kdy se McLarenu podaří zcela eliminovat prodlení způsobené problémy v testech. Boullier se domnívá, že to bude nejdříve na začátku evropské části sezóny. "Nevím to přesně, ale uvedu obvyklý termín před první evropskou Grand Prix. Tam bychom se měli dostat na pozici, na níž jsme měli být."
Přitom nelze říci, že by McLaren v Austrálii propadl. Alonso projel cílem na pátém místě a ubránil se Verstappenovu tlaku, Vandoorne přidal dva body za deváté místo. Přesto je podle Boulliera nutné pracovat na vyvážení vozu, nicméně závodní ředitel se domnívá, že pokud bude každý upgrade fungovat, bude směr vývoje pro celou sezónu uspokojivý.
"Je zřejmé, že na charakteristických vlastnostech musíme zapracovat, takže doufám, že to zvládneme v příštích několika závodech. Jsme spokojeni s korelací simulačních nástrojů výkonu na trati, takže jsme neztratili to, co bylo loni jednou ze silných stránek McLarenu. To je dle mého názoru také důsledek Fernandova výkonu, protože už jsme pár věcí úspěšně zvládli. Teď se budeme o to víc snažit, abychom v nastoupené cestě úspěšně pokračovali," pokračuje Boullier.
Během víkendu neměl McLaren se spolehlivostí problémy, ale pro pátek to tak docela neplatilo. Původně se mluvilo o problémech s výfukem, což znamenalo, že oba vozy v první hodině absolvovaly jen šest kol. Nakonec byl jako příčina diagnostikován cizí předmět v potrubí.
"Ve skutečnosti spočíval problém v tom, že jsme měli nový vzduchový kanál, použili jsme jiný materiál a ten obsahoval hořlavou tkáň. Takže pokaždé, když se vůz vrátil do garáže, hořel malý plamínek a my nevěděli, kde je jeho ohnisko. Až když vyhořely všechny papíry, pominulo to," dodává Boullier.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.