Tým z Wokingu připouští, že předsezónní problémy se spolehlivostí povedou ke zpoždění některých vylepšení pro první část letošního ročníku. Některé sice v Austrálii prezentoval, ale zdaleka nebyly všechny, které měl ve svém plánu.
V Melbourne připravili u McLarenu nové brzdové potrubí a modifikaci šasi, ale to byla jen část zamýšlených úprav. Proto se před druhým závodem sezóny v Bahrajnu chystají další kroky - pokud budou fungovat podle předpokladu, mohl by McLaren MCL33 zrychlit hned o několik desetin na kolo.
"Na Barcelonu jsme nebyli zjevně připraveni, proto jsem rád, že jsme vyřešili pro australský víkend problémy se spolehlivostí. Ale několik posledních víkendů před závodem jsme utratili mnoho energie při jejich odstraňování a proto nebyl čas rychleji zvládnout očekávaná vylepšení, takže pro Bahrajn chystáme další dávku, kterou jsme původně měli mít v Austrálii," vysvětlit závodní ředitel Eric Boullier serveru motorsport.com.
Padla také otázka, kdy se McLarenu podaří zcela eliminovat prodlení způsobené problémy v testech. Boullier se domnívá, že to bude nejdříve na začátku evropské části sezóny. "Nevím to přesně, ale uvedu obvyklý termín před první evropskou Grand Prix. Tam bychom se měli dostat na pozici, na níž jsme měli být."
Přitom nelze říci, že by McLaren v Austrálii propadl. Alonso projel cílem na pátém místě a ubránil se Verstappenovu tlaku, Vandoorne přidal dva body za deváté místo. Přesto je podle Boulliera nutné pracovat na vyvážení vozu, nicméně závodní ředitel se domnívá, že pokud bude každý upgrade fungovat, bude směr vývoje pro celou sezónu uspokojivý.
"Je zřejmé, že na charakteristických vlastnostech musíme zapracovat, takže doufám, že to zvládneme v příštích několika závodech. Jsme spokojeni s korelací simulačních nástrojů výkonu na trati, takže jsme neztratili to, co bylo loni jednou ze silných stránek McLarenu. To je dle mého názoru také důsledek Fernandova výkonu, protože už jsme pár věcí úspěšně zvládli. Teď se budeme o to víc snažit, abychom v nastoupené cestě úspěšně pokračovali," pokračuje Boullier.
Během víkendu neměl McLaren se spolehlivostí problémy, ale pro pátek to tak docela neplatilo. Původně se mluvilo o problémech s výfukem, což znamenalo, že oba vozy v první hodině absolvovaly jen šest kol. Nakonec byl jako příčina diagnostikován cizí předmět v potrubí.
"Ve skutečnosti spočíval problém v tom, že jsme měli nový vzduchový kanál, použili jsme jiný materiál a ten obsahoval hořlavou tkáň. Takže pokaždé, když se vůz vrátil do garáže, hořel malý plamínek a my nevěděli, kde je jeho ohnisko. Až když vyhořely všechny papíry, pominulo to," dodává Boullier.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.