Tým z Wokingu připouští, že předsezónní problémy se spolehlivostí povedou ke zpoždění některých vylepšení pro první část letošního ročníku. Některé sice v Austrálii prezentoval, ale zdaleka nebyly všechny, které měl ve svém plánu.
V Melbourne připravili u McLarenu nové brzdové potrubí a modifikaci šasi, ale to byla jen část zamýšlených úprav. Proto se před druhým závodem sezóny v Bahrajnu chystají další kroky - pokud budou fungovat podle předpokladu, mohl by McLaren MCL33 zrychlit hned o několik desetin na kolo.
"Na Barcelonu jsme nebyli zjevně připraveni, proto jsem rád, že jsme vyřešili pro australský víkend problémy se spolehlivostí. Ale několik posledních víkendů před závodem jsme utratili mnoho energie při jejich odstraňování a proto nebyl čas rychleji zvládnout očekávaná vylepšení, takže pro Bahrajn chystáme další dávku, kterou jsme původně měli mít v Austrálii," vysvětlit závodní ředitel Eric Boullier serveru motorsport.com.
Padla také otázka, kdy se McLarenu podaří zcela eliminovat prodlení způsobené problémy v testech. Boullier se domnívá, že to bude nejdříve na začátku evropské části sezóny. "Nevím to přesně, ale uvedu obvyklý termín před první evropskou Grand Prix. Tam bychom se měli dostat na pozici, na níž jsme měli být."
Přitom nelze říci, že by McLaren v Austrálii propadl. Alonso projel cílem na pátém místě a ubránil se Verstappenovu tlaku, Vandoorne přidal dva body za deváté místo. Přesto je podle Boulliera nutné pracovat na vyvážení vozu, nicméně závodní ředitel se domnívá, že pokud bude každý upgrade fungovat, bude směr vývoje pro celou sezónu uspokojivý.
"Je zřejmé, že na charakteristických vlastnostech musíme zapracovat, takže doufám, že to zvládneme v příštích několika závodech. Jsme spokojeni s korelací simulačních nástrojů výkonu na trati, takže jsme neztratili to, co bylo loni jednou ze silných stránek McLarenu. To je dle mého názoru také důsledek Fernandova výkonu, protože už jsme pár věcí úspěšně zvládli. Teď se budeme o to víc snažit, abychom v nastoupené cestě úspěšně pokračovali," pokračuje Boullier.
Během víkendu neměl McLaren se spolehlivostí problémy, ale pro pátek to tak docela neplatilo. Původně se mluvilo o problémech s výfukem, což znamenalo, že oba vozy v první hodině absolvovaly jen šest kol. Nakonec byl jako příčina diagnostikován cizí předmět v potrubí.
"Ve skutečnosti spočíval problém v tom, že jsme měli nový vzduchový kanál, použili jsme jiný materiál a ten obsahoval hořlavou tkáň. Takže pokaždé, když se vůz vrátil do garáže, hořel malý plamínek a my nevěděli, kde je jeho ohnisko. Až když vyhořely všechny papíry, pominulo to," dodává Boullier.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.