V kvalifikaci neujel jediné měřené kolo v poslední části a to značně ovlivnilo jeho působení v závodě. Přesto Valtteri Bottas věří, že mu vyrovnání se s tlakem na něj vyvíjeným v roce 2017 pomohlo zvládnout právě tuto kritickou chvíli v australském víkendu v letošní sezóně.
Bottasův incident v prvních dvou zatáčkách při kvalifikaci v letošní premiérové Grand Prix opět vyvolal vlnu dohadů o přespřílišné motivaci finského pilota. Připomínalo se, že když se v uplynulém roce pokoušel bojovat proti Hamiltonovi, vypadalo to na ztrátu formy. Jenže pro server motorsport.com Bottas uvedl, že v otázce duševního rozpoložení v Melbourne nemá žádné problémy.
"S duševním procesem jsem spokojený. Myslím, že jsem se od minulého roku poučil. Musíte k tomu využít každé chyby, ale je tu určitý limit, kolika se můžete dopustit. Po jednom nebo dvou týdnech je závod a na něj musíte být vždy v té nejlepší duševní pohodě. Australský víkend nebyl dobrý, ale co s tím? Myslím, že mi kvalifikační chyba zruinovala celý závod. Ale necítím paniku, pořád je to jenom první pokus z jedenadvaceti," vysvětlil Bottas.
Finský pilot Mercedesu také prohlásil, že v této sezóně očekává zapojení do boje o titul až do samotného konce sezóny 2018, nicméně po Austrálii ztrácí na průběžně vedoucího Vettela 21 bodů. Navíc po kvalifikační nehodě poškodil řídící elektroniku a zásobník energie svého vozu, čímž se vystavil riziku dalšího trestu. Bottas však vyzdvihl především prostřední část kvalifikace, v níž ztratil na Hamiltona pouhých 0,038 vteřiny, ale v ní zase oba předstihl právě Vettel.
"Cítil jsem, že se začínám dostávat do tempa a v Q2 byl odstup opravdu velmi malý, moje rychlost byla téměř totožná s Lewisem. Ten v Q3 odvedl opravdu brilantní práci. Věděl jsem, že s výkonem, jaký jsem předvedl v Q2 bych se mohl dostat hodně nahoru. Ale aspoň vím, že rychlost mám a budu to opět zkoušet za dva týdny," sdělil ještě pro motorsport.com Bottas.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.