V kvalifikaci neujel jediné měřené kolo v poslední části a to značně ovlivnilo jeho působení v závodě. Přesto Valtteri Bottas věří, že mu vyrovnání se s tlakem na něj vyvíjeným v roce 2017 pomohlo zvládnout právě tuto kritickou chvíli v australském víkendu v letošní sezóně.
Bottasův incident v prvních dvou zatáčkách při kvalifikaci v letošní premiérové Grand Prix opět vyvolal vlnu dohadů o přespřílišné motivaci finského pilota. Připomínalo se, že když se v uplynulém roce pokoušel bojovat proti Hamiltonovi, vypadalo to na ztrátu formy. Jenže pro server motorsport.com Bottas uvedl, že v otázce duševního rozpoložení v Melbourne nemá žádné problémy.
"S duševním procesem jsem spokojený. Myslím, že jsem se od minulého roku poučil. Musíte k tomu využít každé chyby, ale je tu určitý limit, kolika se můžete dopustit. Po jednom nebo dvou týdnech je závod a na něj musíte být vždy v té nejlepší duševní pohodě. Australský víkend nebyl dobrý, ale co s tím? Myslím, že mi kvalifikační chyba zruinovala celý závod. Ale necítím paniku, pořád je to jenom první pokus z jedenadvaceti," vysvětlil Bottas.
Finský pilot Mercedesu také prohlásil, že v této sezóně očekává zapojení do boje o titul až do samotného konce sezóny 2018, nicméně po Austrálii ztrácí na průběžně vedoucího Vettela 21 bodů. Navíc po kvalifikační nehodě poškodil řídící elektroniku a zásobník energie svého vozu, čímž se vystavil riziku dalšího trestu. Bottas však vyzdvihl především prostřední část kvalifikace, v níž ztratil na Hamiltona pouhých 0,038 vteřiny, ale v ní zase oba předstihl právě Vettel.
"Cítil jsem, že se začínám dostávat do tempa a v Q2 byl odstup opravdu velmi malý, moje rychlost byla téměř totožná s Lewisem. Ten v Q3 odvedl opravdu brilantní práci. Věděl jsem, že s výkonem, jaký jsem předvedl v Q2 bych se mohl dostat hodně nahoru. Ale aspoň vím, že rychlost mám a budu to opět zkoušet za dva týdny," sdělil ještě pro motorsport.com Bottas.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.