Přestože Novozélanďan Brendon Hartley dokončil první závod sezóny na posledním místě, zastává názor že ohledně pohonné jednotky nemá žádné obavy, co se týče závodění nebo soubojů se svými soupeři.
Známou okolností v případě osmadvacetiletého pilota Toro Rosso je fakt, že své šance v Austrálii pohřbil vlastně už v první zatáčce, kdy agresivním brzděním odepsal přední pneumatiky a musel hned na konci prvního kola do boxů. Když k tomu přičteme ještě další defekt pneu v průběhu závodu, musel se spokojit s posledním místem ve výsledkové listině, když jako jediný zaznamenal ztrátu jednoho kola na vítěze.
Hartley nicméně opustil Melbourne v dobré náladě a povzbuzen pocitem, že ohledně výkonu je pohonná jednotka Honda na velmi dobré úrovni a bez obav, že by v závodním módu a případných soubojích nestačila.
"Na konci předchozí sezóny jsem jezdil s jiným motorem a myslím, že Honda je v závodní konfiguraci mnohem pružnější. Je zřejmé, že využití DRS a maximální rychlost jsou podstatnou částí předjížděcích manévrů, ale z mého pohledu pilota jsem získal pocit, že všechno probíhá poměrně hladce. Honda navíc chystá jisté aktualizace. Ohledně závodění nemám žádné obavy. Nejsem kompetentní posuzovat Ferrari nebo Mercedes, jaký je jejich vývoj, ale my chystáme několik opatření, abychom zlepšili možnosti předjíždění," komentoval situaci Hartley.
Rodák z Palmerston North debutoval loni v rámci jezdeckých výměn v týmu z Faenzy a jako zcela nový pocit komentoval skutečnost, že už není pouze náhradník, ale plnohodnotný člen týmu.
"Cítím se tu velmi spokojen, mnohem lépe než v závěru loňské sezóny. V kvalifikaci jsme měli udělat tři pokusy, myslím, že jsme měli reálnou šanci postoupit do Q2. Chybělo mi půl desetiny, v dalším pokusu bych se možná opět zlepšil, ale i tak jsem se cítil ve voze komfortně. Zapadl jsem dobře do týmu, což mě opravdu těší. Bohužel jsme nedosáhli bodového umístění, což byl náš původní cíl," dodal ještě Hartley. Jeho týmový kolega odstoupil ze závodu právě kvůli selhání pohonné jednotky.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.