Přestože Novozélanďan Brendon Hartley dokončil první závod sezóny na posledním místě, zastává názor že ohledně pohonné jednotky nemá žádné obavy, co se týče závodění nebo soubojů se svými soupeři.
Známou okolností v případě osmadvacetiletého pilota Toro Rosso je fakt, že své šance v Austrálii pohřbil vlastně už v první zatáčce, kdy agresivním brzděním odepsal přední pneumatiky a musel hned na konci prvního kola do boxů. Když k tomu přičteme ještě další defekt pneu v průběhu závodu, musel se spokojit s posledním místem ve výsledkové listině, když jako jediný zaznamenal ztrátu jednoho kola na vítěze.
Hartley nicméně opustil Melbourne v dobré náladě a povzbuzen pocitem, že ohledně výkonu je pohonná jednotka Honda na velmi dobré úrovni a bez obav, že by v závodním módu a případných soubojích nestačila.
"Na konci předchozí sezóny jsem jezdil s jiným motorem a myslím, že Honda je v závodní konfiguraci mnohem pružnější. Je zřejmé, že využití DRS a maximální rychlost jsou podstatnou částí předjížděcích manévrů, ale z mého pohledu pilota jsem získal pocit, že všechno probíhá poměrně hladce. Honda navíc chystá jisté aktualizace. Ohledně závodění nemám žádné obavy. Nejsem kompetentní posuzovat Ferrari nebo Mercedes, jaký je jejich vývoj, ale my chystáme několik opatření, abychom zlepšili možnosti předjíždění," komentoval situaci Hartley.
Rodák z Palmerston North debutoval loni v rámci jezdeckých výměn v týmu z Faenzy a jako zcela nový pocit komentoval skutečnost, že už není pouze náhradník, ale plnohodnotný člen týmu.
"Cítím se tu velmi spokojen, mnohem lépe než v závěru loňské sezóny. V kvalifikaci jsme měli udělat tři pokusy, myslím, že jsme měli reálnou šanci postoupit do Q2. Chybělo mi půl desetiny, v dalším pokusu bych se možná opět zlepšil, ale i tak jsem se cítil ve voze komfortně. Zapadl jsem dobře do týmu, což mě opravdu těší. Bohužel jsme nedosáhli bodového umístění, což byl náš původní cíl," dodal ještě Hartley. Jeho týmový kolega odstoupil ze závodu právě kvůli selhání pohonné jednotky.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.