Přestože Novozélanďan Brendon Hartley dokončil první závod sezóny na posledním místě, zastává názor že ohledně pohonné jednotky nemá žádné obavy, co se týče závodění nebo soubojů se svými soupeři.
Známou okolností v případě osmadvacetiletého pilota Toro Rosso je fakt, že své šance v Austrálii pohřbil vlastně už v první zatáčce, kdy agresivním brzděním odepsal přední pneumatiky a musel hned na konci prvního kola do boxů. Když k tomu přičteme ještě další defekt pneu v průběhu závodu, musel se spokojit s posledním místem ve výsledkové listině, když jako jediný zaznamenal ztrátu jednoho kola na vítěze.
Hartley nicméně opustil Melbourne v dobré náladě a povzbuzen pocitem, že ohledně výkonu je pohonná jednotka Honda na velmi dobré úrovni a bez obav, že by v závodním módu a případných soubojích nestačila.
"Na konci předchozí sezóny jsem jezdil s jiným motorem a myslím, že Honda je v závodní konfiguraci mnohem pružnější. Je zřejmé, že využití DRS a maximální rychlost jsou podstatnou částí předjížděcích manévrů, ale z mého pohledu pilota jsem získal pocit, že všechno probíhá poměrně hladce. Honda navíc chystá jisté aktualizace. Ohledně závodění nemám žádné obavy. Nejsem kompetentní posuzovat Ferrari nebo Mercedes, jaký je jejich vývoj, ale my chystáme několik opatření, abychom zlepšili možnosti předjíždění," komentoval situaci Hartley.
Rodák z Palmerston North debutoval loni v rámci jezdeckých výměn v týmu z Faenzy a jako zcela nový pocit komentoval skutečnost, že už není pouze náhradník, ale plnohodnotný člen týmu.
"Cítím se tu velmi spokojen, mnohem lépe než v závěru loňské sezóny. V kvalifikaci jsme měli udělat tři pokusy, myslím, že jsme měli reálnou šanci postoupit do Q2. Chybělo mi půl desetiny, v dalším pokusu bych se možná opět zlepšil, ale i tak jsem se cítil ve voze komfortně. Zapadl jsem dobře do týmu, což mě opravdu těší. Bohužel jsme nedosáhli bodového umístění, což byl náš původní cíl," dodal ještě Hartley. Jeho týmový kolega odstoupil ze závodu právě kvůli selhání pohonné jednotky.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.