Přestože Novozélanďan Brendon Hartley dokončil první závod sezóny na posledním místě, zastává názor že ohledně pohonné jednotky nemá žádné obavy, co se týče závodění nebo soubojů se svými soupeři.
Známou okolností v případě osmadvacetiletého pilota Toro Rosso je fakt, že své šance v Austrálii pohřbil vlastně už v první zatáčce, kdy agresivním brzděním odepsal přední pneumatiky a musel hned na konci prvního kola do boxů. Když k tomu přičteme ještě další defekt pneu v průběhu závodu, musel se spokojit s posledním místem ve výsledkové listině, když jako jediný zaznamenal ztrátu jednoho kola na vítěze.
Hartley nicméně opustil Melbourne v dobré náladě a povzbuzen pocitem, že ohledně výkonu je pohonná jednotka Honda na velmi dobré úrovni a bez obav, že by v závodním módu a případných soubojích nestačila.
"Na konci předchozí sezóny jsem jezdil s jiným motorem a myslím, že Honda je v závodní konfiguraci mnohem pružnější. Je zřejmé, že využití DRS a maximální rychlost jsou podstatnou částí předjížděcích manévrů, ale z mého pohledu pilota jsem získal pocit, že všechno probíhá poměrně hladce. Honda navíc chystá jisté aktualizace. Ohledně závodění nemám žádné obavy. Nejsem kompetentní posuzovat Ferrari nebo Mercedes, jaký je jejich vývoj, ale my chystáme několik opatření, abychom zlepšili možnosti předjíždění," komentoval situaci Hartley.
Rodák z Palmerston North debutoval loni v rámci jezdeckých výměn v týmu z Faenzy a jako zcela nový pocit komentoval skutečnost, že už není pouze náhradník, ale plnohodnotný člen týmu.
"Cítím se tu velmi spokojen, mnohem lépe než v závěru loňské sezóny. V kvalifikaci jsme měli udělat tři pokusy, myslím, že jsme měli reálnou šanci postoupit do Q2. Chybělo mi půl desetiny, v dalším pokusu bych se možná opět zlepšil, ale i tak jsem se cítil ve voze komfortně. Zapadl jsem dobře do týmu, což mě opravdu těší. Bohužel jsme nedosáhli bodového umístění, což byl náš původní cíl," dodal ještě Hartley. Jeho týmový kolega odstoupil ze závodu právě kvůli selhání pohonné jednotky.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.