Přestože Novozélanďan Brendon Hartley dokončil první závod sezóny na posledním místě, zastává názor že ohledně pohonné jednotky nemá žádné obavy, co se týče závodění nebo soubojů se svými soupeři.
Známou okolností v případě osmadvacetiletého pilota Toro Rosso je fakt, že své šance v Austrálii pohřbil vlastně už v první zatáčce, kdy agresivním brzděním odepsal přední pneumatiky a musel hned na konci prvního kola do boxů. Když k tomu přičteme ještě další defekt pneu v průběhu závodu, musel se spokojit s posledním místem ve výsledkové listině, když jako jediný zaznamenal ztrátu jednoho kola na vítěze.
Hartley nicméně opustil Melbourne v dobré náladě a povzbuzen pocitem, že ohledně výkonu je pohonná jednotka Honda na velmi dobré úrovni a bez obav, že by v závodním módu a případných soubojích nestačila.
"Na konci předchozí sezóny jsem jezdil s jiným motorem a myslím, že Honda je v závodní konfiguraci mnohem pružnější. Je zřejmé, že využití DRS a maximální rychlost jsou podstatnou částí předjížděcích manévrů, ale z mého pohledu pilota jsem získal pocit, že všechno probíhá poměrně hladce. Honda navíc chystá jisté aktualizace. Ohledně závodění nemám žádné obavy. Nejsem kompetentní posuzovat Ferrari nebo Mercedes, jaký je jejich vývoj, ale my chystáme několik opatření, abychom zlepšili možnosti předjíždění," komentoval situaci Hartley.
Rodák z Palmerston North debutoval loni v rámci jezdeckých výměn v týmu z Faenzy a jako zcela nový pocit komentoval skutečnost, že už není pouze náhradník, ale plnohodnotný člen týmu.
"Cítím se tu velmi spokojen, mnohem lépe než v závěru loňské sezóny. V kvalifikaci jsme měli udělat tři pokusy, myslím, že jsme měli reálnou šanci postoupit do Q2. Chybělo mi půl desetiny, v dalším pokusu bych se možná opět zlepšil, ale i tak jsem se cítil ve voze komfortně. Zapadl jsem dobře do týmu, což mě opravdu těší. Bohužel jsme nedosáhli bodového umístění, což byl náš původní cíl," dodal ještě Hartley. Jeho týmový kolega odstoupil ze závodu právě kvůli selhání pohonné jednotky.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.