V předposledním dnu dosáhl o více než vteřinu lepšího času před nejlepším z pronásledovatelů, přesto je čtyřnásobný mistr světa realistou a nechce tento výsledek nijak zveličovat. Podle něj čeká na Ferrari ještě velká spousta práce.
Ve čtvrtek předvedl německý pilot v italských službách výborný výkon, kterým se od konkurence poměrně hodně vzdálil, navzdory nejrychlejšímu času a největšímu počtu absolvovaných kol se domnívá, že vůz SF71H ještě nemá dostatečný výkon. Podle něj je pořád příliš brzy na to, aby tým mohl vyvozovat závěry, jak silný bude v porovnání s hlavními rivaly Mercedesem a Red Bullem při prvním závodě v Austrálii.
"Je ještě třeba zapracovat na výkonu a lepším pocitu. Podle mého by nebylo dobré se řídit jen podle výsledkové listiny. V posledním testu byla trať poměrně rychlá, takže jsme zvolili trochu jiný program než ostatní. Povedlo se nám zajet dostatek kol - po závodní simulaci jsme ještě nějaká přidali. Je to důležité pro porozumění chování vozu, abychom zjistili, co potřebujeme. Existuje ještě několik věcí, které jsou nutné k tomu, abychom stanuli na vrcholu, takže to bylo hodně důležité," shrnul sedmý den testů Sebastian Vettel.
Loňský vicemistr světa je přesvědčen, že o chování svého vozu má stále co zjišťovat, ale v posledním dni už bude jenom přihlížet výkonům svého týmového kolegy Kimi Räikkönena. Ten v úterý kvůli nevolnostem absolvoval zkrácenou část testů, dnes by měl být fit a zastat obvyklou porci najetých kilometrů.
"Já jsem celkem spokojen s absolvovanými koly, měl jsem při nich pocit, že se vůz postupně zlepšil. Hodně jsme pochopili, ale u některých věcí ještě není jistota stoprocentní. Trať je odlišná, povrch je jiný, takže není možné srovnávat s předchozími testy v roce 2017, ale určitě je to krok před. Všechno záleží na postavení konkurence, což se dozvíme v příštích týdnech,"pokračuje Vettel.
Přesto opatrně, ale nahlas vyslovuje pilot Ferrari prognózu, že po 188 bezproblémových kolech by měla tradiční italská značka opět hrát v boji o titul významnou roli.
"Co se týče spolehlivosti, bylo to opravdu velmi solidní, žádný zásadní problém jsme neměli nebo nás nic neděsilo, takže smekám před všemi lidmi v továrně. Je potřeba vše pečlivě naplánovat - chcete být výkonní, stejně jako toužíte po spolehlivosti. Držím nám palce - nejdůležitější je, abyste všechno chtěli udělat co nejlépe," uzavírá hodnocení Vettel.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.