Vettel své výkony nepřeceňuje a varuje před "ukvapenými závěry"

Sebastian Vettel v druhých předsezonních testech v Barceloně
Sebastian Vettel v druhých předsezonních testech v Barceloně, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 9. března 2018 08:45
Sdílej:

V předposledním dnu dosáhl o více než vteřinu lepšího času před nejlepším z pronásledovatelů, přesto je čtyřnásobný mistr světa realistou a nechce tento výsledek nijak zveličovat. Podle něj čeká na Ferrari ještě velká spousta práce.

Ve čtvrtek předvedl německý pilot v italských službách výborný výkon, kterým se od konkurence poměrně hodně vzdálil, navzdory nejrychlejšímu času a největšímu počtu absolvovaných kol se domnívá, že vůz SF71H ještě nemá dostatečný výkon. Podle něj je pořád příliš brzy na to, aby tým mohl vyvozovat závěry, jak silný bude v porovnání s hlavními rivaly Mercedesem a Red Bullem při prvním závodě v Austrálii.

"Je ještě třeba zapracovat na výkonu a lepším pocitu. Podle mého by nebylo dobré se řídit jen podle výsledkové listiny. V posledním testu byla trať poměrně rychlá, takže jsme zvolili trochu jiný program než ostatní. Povedlo se nám zajet dostatek kol - po závodní simulaci jsme ještě nějaká přidali. Je to důležité pro porozumění chování vozu, abychom zjistili, co potřebujeme. Existuje ještě několik věcí, které jsou nutné k tomu, abychom stanuli na vrcholu, takže to bylo hodně důležité," shrnul sedmý den testů Sebastian Vettel.

Loňský vicemistr světa je přesvědčen, že o chování svého vozu má stále co zjišťovat, ale v posledním dni už bude jenom přihlížet výkonům svého týmového kolegy Kimi Räikkönena. Ten v úterý kvůli nevolnostem absolvoval zkrácenou část testů, dnes by měl být fit a zastat obvyklou porci najetých kilometrů.

"Já jsem celkem spokojen s absolvovanými koly, měl jsem při nich pocit, že se vůz postupně zlepšil. Hodně jsme pochopili, ale u některých věcí ještě není jistota stoprocentní. Trať je odlišná, povrch je jiný, takže není možné srovnávat s předchozími testy v roce 2017, ale určitě je to krok před. Všechno záleží na postavení konkurence, což se dozvíme v příštích týdnech,"pokračuje Vettel.

Přesto opatrně, ale nahlas vyslovuje pilot Ferrari prognózu, že po 188 bezproblémových kolech by měla tradiční italská značka opět hrát v boji o titul významnou roli. 

"Co se týče spolehlivosti, bylo to opravdu velmi solidní, žádný zásadní problém jsme neměli nebo nás nic neděsilo, takže smekám před všemi lidmi v továrně. Je potřeba vše pečlivě naplánovat - chcete být výkonní, stejně jako toužíte po spolehlivosti. Držím nám palce - nejdůležitější je, abyste všechno chtěli udělat co nejlépe," uzavírá hodnocení Vettel.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.