Pro mnoho fanoušků týmu McLaren, ještě v nedávné době symbolu úspěchu a soustavného boje na špici, muselo být uplynulé období velkou zkouškou oddanosti. Ale jak se zpívá v jedné písni: Po pláči přijde úsměv, po dešti vysvitne slunce... Právě na něj McLaren čeká.
"Poslední tři roky jsme spíš naše vozy jenom udržovali, než abychom aktivně závodili," uvedl Eric Boullier, jehož prioritou je získat každý myslitelný kousek výkonu. Po tříleté spolupráci s Hondou, která přinesla do tváří zástupců týmu i pilotů nejednu vrásku, získal McLaren pohonné jednotky Renault. Ovšem oproti šesté příčce McLarenu vyjel samotný tým Renaultu o 27 bodů více a francouzské pohonné jednotky v šesti posledních závodech dvakrát poháněly vítězný vůz. Přímo se tedy nabízí otázka, co Boullier očekává od nastávající sezóny s novým agregátem.
"Největší změnou je, že budeme závodit. Je to opravdu největší, ač to zní možná bláznivě. Ale minulé tři roky jsme se pohybovali na úrovni údržby. Dospěli jsme dokonce do bodu, že jsme jenom zkoušeli zastávky v boxech. A to pouze proto, že jsme vlastně o mnoho více dělat nemohli. Teď máme auto, musíme zvládnout onen přechod, ale jakmile bude auto jednou fungovat, soustředíme se na to být nejlepším týmem, budeme střádat výkon. To je správný způsob myšlení," uvedl Boullier pro magazín RACER.
Čtyřiačtyřicetiletý ředitel McLarenu neskrývá nadšení plynoucí ze současného přístupu týmu, protože sám cítil, že v uplynulých třech letech byla schopnost týmu omezená zjevnými potížemi.
"Jsem příjemně vzrušený, víc než obvykle. Cítil jsem zvláštní pocit někde za krkem, protože jsem procházel továrnou a jako bych cítil »Pojďme, pojďme! Jdeme na to!!!« V náš tým mám silnou víru. Naše víra a atmosféra, v níž pracujeme, je pružnější, můžeme se o ni opřít, daleko víc soudržná. Musím říci, že mě vždy ohromí, jakým způsobem funguje. Tak by to mělo být a odměnou by nám měly být konkrétní výsledky," uzavírá Boullier.
Na vítězství čeká McLaren od roku 2012, kdy v posledním závodě vyhrál Jenson Button na typu MP4-27. Prozatím poslední pódiové umístění s číslem 485 zaznamenal opět Button v Grand Prix Austrálie 2014. I když to není zcela přesné, protože v tomto závodě po diskvalifikaci Ricciarda dosáhli na stupně vítězů oba piloti stáje, Kevin Magnussen se tehdy posunul na druhé místo. Od té doby McLaren čeká na svůj velký comeback.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.