Pro mnoho fanoušků týmu McLaren, ještě v nedávné době symbolu úspěchu a soustavného boje na špici, muselo být uplynulé období velkou zkouškou oddanosti. Ale jak se zpívá v jedné písni: Po pláči přijde úsměv, po dešti vysvitne slunce... Právě na něj McLaren čeká.
"Poslední tři roky jsme spíš naše vozy jenom udržovali, než abychom aktivně závodili," uvedl Eric Boullier, jehož prioritou je získat každý myslitelný kousek výkonu. Po tříleté spolupráci s Hondou, která přinesla do tváří zástupců týmu i pilotů nejednu vrásku, získal McLaren pohonné jednotky Renault. Ovšem oproti šesté příčce McLarenu vyjel samotný tým Renaultu o 27 bodů více a francouzské pohonné jednotky v šesti posledních závodech dvakrát poháněly vítězný vůz. Přímo se tedy nabízí otázka, co Boullier očekává od nastávající sezóny s novým agregátem.
"Největší změnou je, že budeme závodit. Je to opravdu největší, ač to zní možná bláznivě. Ale minulé tři roky jsme se pohybovali na úrovni údržby. Dospěli jsme dokonce do bodu, že jsme jenom zkoušeli zastávky v boxech. A to pouze proto, že jsme vlastně o mnoho více dělat nemohli. Teď máme auto, musíme zvládnout onen přechod, ale jakmile bude auto jednou fungovat, soustředíme se na to být nejlepším týmem, budeme střádat výkon. To je správný způsob myšlení," uvedl Boullier pro magazín RACER.
Čtyřiačtyřicetiletý ředitel McLarenu neskrývá nadšení plynoucí ze současného přístupu týmu, protože sám cítil, že v uplynulých třech letech byla schopnost týmu omezená zjevnými potížemi.
"Jsem příjemně vzrušený, víc než obvykle. Cítil jsem zvláštní pocit někde za krkem, protože jsem procházel továrnou a jako bych cítil »Pojďme, pojďme! Jdeme na to!!!« V náš tým mám silnou víru. Naše víra a atmosféra, v níž pracujeme, je pružnější, můžeme se o ni opřít, daleko víc soudržná. Musím říci, že mě vždy ohromí, jakým způsobem funguje. Tak by to mělo být a odměnou by nám měly být konkrétní výsledky," uzavírá Boullier.
Na vítězství čeká McLaren od roku 2012, kdy v posledním závodě vyhrál Jenson Button na typu MP4-27. Prozatím poslední pódiové umístění s číslem 485 zaznamenal opět Button v Grand Prix Austrálie 2014. I když to není zcela přesné, protože v tomto závodě po diskvalifikaci Ricciarda dosáhli na stupně vítězů oba piloti stáje, Kevin Magnussen se tehdy posunul na druhé místo. Od té doby McLaren čeká na svůj velký comeback.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.