Pro mnoho fanoušků týmu McLaren, ještě v nedávné době symbolu úspěchu a soustavného boje na špici, muselo být uplynulé období velkou zkouškou oddanosti. Ale jak se zpívá v jedné písni: Po pláči přijde úsměv, po dešti vysvitne slunce... Právě na něj McLaren čeká.
"Poslední tři roky jsme spíš naše vozy jenom udržovali, než abychom aktivně závodili," uvedl Eric Boullier, jehož prioritou je získat každý myslitelný kousek výkonu. Po tříleté spolupráci s Hondou, která přinesla do tváří zástupců týmu i pilotů nejednu vrásku, získal McLaren pohonné jednotky Renault. Ovšem oproti šesté příčce McLarenu vyjel samotný tým Renaultu o 27 bodů více a francouzské pohonné jednotky v šesti posledních závodech dvakrát poháněly vítězný vůz. Přímo se tedy nabízí otázka, co Boullier očekává od nastávající sezóny s novým agregátem.
"Největší změnou je, že budeme závodit. Je to opravdu největší, ač to zní možná bláznivě. Ale minulé tři roky jsme se pohybovali na úrovni údržby. Dospěli jsme dokonce do bodu, že jsme jenom zkoušeli zastávky v boxech. A to pouze proto, že jsme vlastně o mnoho více dělat nemohli. Teď máme auto, musíme zvládnout onen přechod, ale jakmile bude auto jednou fungovat, soustředíme se na to být nejlepším týmem, budeme střádat výkon. To je správný způsob myšlení," uvedl Boullier pro magazín RACER.
Čtyřiačtyřicetiletý ředitel McLarenu neskrývá nadšení plynoucí ze současného přístupu týmu, protože sám cítil, že v uplynulých třech letech byla schopnost týmu omezená zjevnými potížemi.
"Jsem příjemně vzrušený, víc než obvykle. Cítil jsem zvláštní pocit někde za krkem, protože jsem procházel továrnou a jako bych cítil »Pojďme, pojďme! Jdeme na to!!!« V náš tým mám silnou víru. Naše víra a atmosféra, v níž pracujeme, je pružnější, můžeme se o ni opřít, daleko víc soudržná. Musím říci, že mě vždy ohromí, jakým způsobem funguje. Tak by to mělo být a odměnou by nám měly být konkrétní výsledky," uzavírá Boullier.
Na vítězství čeká McLaren od roku 2012, kdy v posledním závodě vyhrál Jenson Button na typu MP4-27. Prozatím poslední pódiové umístění s číslem 485 zaznamenal opět Button v Grand Prix Austrálie 2014. I když to není zcela přesné, protože v tomto závodě po diskvalifikaci Ricciarda dosáhli na stupně vítězů oba piloti stáje, Kevin Magnussen se tehdy posunul na druhé místo. Od té doby McLaren čeká na svůj velký comeback.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.