Pro mnoho fanoušků týmu McLaren, ještě v nedávné době symbolu úspěchu a soustavného boje na špici, muselo být uplynulé období velkou zkouškou oddanosti. Ale jak se zpívá v jedné písni: Po pláči přijde úsměv, po dešti vysvitne slunce... Právě na něj McLaren čeká.
"Poslední tři roky jsme spíš naše vozy jenom udržovali, než abychom aktivně závodili," uvedl Eric Boullier, jehož prioritou je získat každý myslitelný kousek výkonu. Po tříleté spolupráci s Hondou, která přinesla do tváří zástupců týmu i pilotů nejednu vrásku, získal McLaren pohonné jednotky Renault. Ovšem oproti šesté příčce McLarenu vyjel samotný tým Renaultu o 27 bodů více a francouzské pohonné jednotky v šesti posledních závodech dvakrát poháněly vítězný vůz. Přímo se tedy nabízí otázka, co Boullier očekává od nastávající sezóny s novým agregátem.
"Největší změnou je, že budeme závodit. Je to opravdu největší, ač to zní možná bláznivě. Ale minulé tři roky jsme se pohybovali na úrovni údržby. Dospěli jsme dokonce do bodu, že jsme jenom zkoušeli zastávky v boxech. A to pouze proto, že jsme vlastně o mnoho více dělat nemohli. Teď máme auto, musíme zvládnout onen přechod, ale jakmile bude auto jednou fungovat, soustředíme se na to být nejlepším týmem, budeme střádat výkon. To je správný způsob myšlení," uvedl Boullier pro magazín RACER.
Čtyřiačtyřicetiletý ředitel McLarenu neskrývá nadšení plynoucí ze současného přístupu týmu, protože sám cítil, že v uplynulých třech letech byla schopnost týmu omezená zjevnými potížemi.
"Jsem příjemně vzrušený, víc než obvykle. Cítil jsem zvláštní pocit někde za krkem, protože jsem procházel továrnou a jako bych cítil »Pojďme, pojďme! Jdeme na to!!!« V náš tým mám silnou víru. Naše víra a atmosféra, v níž pracujeme, je pružnější, můžeme se o ni opřít, daleko víc soudržná. Musím říci, že mě vždy ohromí, jakým způsobem funguje. Tak by to mělo být a odměnou by nám měly být konkrétní výsledky," uzavírá Boullier.
Na vítězství čeká McLaren od roku 2012, kdy v posledním závodě vyhrál Jenson Button na typu MP4-27. Prozatím poslední pódiové umístění s číslem 485 zaznamenal opět Button v Grand Prix Austrálie 2014. I když to není zcela přesné, protože v tomto závodě po diskvalifikaci Ricciarda dosáhli na stupně vítězů oba piloti stáje, Kevin Magnussen se tehdy posunul na druhé místo. Od té doby McLaren čeká na svůj velký comeback.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.