Mercedes postavil pro sezónu 2018 "podstatě zcela nový motor " a stále před sebou vidí velký prostor pro zlepšení, což je pro soupeře, kteří se na něj už 4 roky snaží neúspěšně dotáhnout, špatnou zprávou. Udrží si i letos svůj technologický náskok?
I když se Ferrari loni přiblížilo, tak v oblasti výkonu pohonné jednotky na Stříbrné šípy stále trochu ztrácelo. Díky aerodynamickým kvalitám svého monopostu ale na některých okruzích mělo navrch a Sebastian Vettel v první části sezóny šampionát vedl.
Mercedes ale nechce nic ponechat náhodě, proto během zimy plánuje rozsáhlá vylepšení svého motoru, u kterého očekává, že brzy překročí hranici 1000 koní. Kolik toho proti loňsku změní?
"V podstatě všechno bude nové. Během sezóny se mu dostalo několika fází a máme nápady na to, jak zlepšit výkon, indikovaný výkon v motoru. Máme nápady na snížení tření téměř ve všech oblastech pohonné jednotky, nebo na snížení ztrát v elektrických systémech," usmívá se Andy Cowell, jenž má na starosti vývoj pohonných jednotek v Brixworthu.
I když někteří očekávali, že Mercedes už brzy narazí na strop výkonnosti a ostatní se na něj dotáhnout, tak podle jeho inženýrů před sebou stále vidí velký prostor pro čisté výkonnostní zisky.
"Pokaždé, když postavíte motor, když přijdete s fázovým vylepšením, tak jste se vždy něco naučili. Takže koncept zmrazíte, odvedete práci, prověříte ji a jdete závodit. Jenže celá ta cesta je hrozně frustrující, jelikož se učíte, ale nemůžete to zahrnout do té fáze, aniž byste fundamentálně nenarušili kvalitu," pokračuje pro Autosport Cowell.
"Je to pro nás ujišťující, že máme učební křivku - pozorujeme, učíme se, reagujeme, a pak si to pamatujeme. Když proto přijde čas na to, abychom dali dohromady nový koncept, tak máme celou zásobu nápadů."
Limity v nedohlednu - Mercedes stále vidí prostor pro zlepšení"Hodně jich je malých, jde o marginální zisky v dobře známých oblastech. Některé jsou velké, fundamentální poznatky, pokrok ve spalování, omezení tření, nové materiály odemykající oblasti, v nichž jsme se trápili se spolehlivostí. A někdy jde zkrátka o překvapení.
Stále je možné dosahovat zisků. Jde o přebytek drobných věcí, pětimilisekundových zisků. Potom o ta krásná překvapení, kde si myslíte, že v jedné oblasti získáte 2 kW, a ty vlastně získáte jinde jihu. Jde zkrátka o provádění těch skvělých experimentů, v tomto je testovací zařízení důležité.
Musíte přemýšlet o tom, co se snažíte měřit, potřebujete ale i velmi působivý dynamometr s neuvěřitelnými senzory, dobrou testovací metodologií pro detekování těch zisků a jejich vyzdvihnutí z toho hluku obecného testování," dodává Cowell.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.