Mercedes je podle svého šéfa pro vývoj pohonných jednotek Andyho Cowella blízko prolomení hranice výkonu 1000 koní.
Mercedes ve Formuli 1 dominuje od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky - získal už čtyři konstruktérské tituly v řadě za sebou. A ve vývoji neustává, dosahuje stále dalších pokroků.
Nyní se přiblížil překonání hranice 1000 koní: "Jsme blízko. Jsem si jistý tím, že se to jednou stane," potvrzuje pro Autosport Andy Cowell poté, co letos u své pohonné jednotky překonal 50 % tepelné účinnosti. Proto je M08 EQ Power+ označována za nejefektivnější motor v historii závodění vůbec.
To je velmi důležité v moderní F1, kdy je omezeno množství paliva (105 kg na závod) i jeho průtok (100 kg/h). Kdy se Mercedesu podaří převést tuto 50% tepelnou účinnost z dynamometru na dráhu? "Na to bude odpovědí úvodní část příštího roku," odpovídá Cowell.
"Musíme se podívat na to, jak probíhá vývoj pohonné jednotky během zimy, musíme to během ní prokázat a také to vyladit s autem. Motory na dynamometru, to je jedna věc.
Když přejdete k celkovému času auta na kolo, tak to je ta část, tam se odvádí práce na zlepšení technologie na voze, aby došlo ke zvýšení výkonnosti aerodynamiky a pohonné jednotky. Uvidíme, jak to všechno bude fungovat," dodává šéf vývoje motorů Mercedesu.
Jejich první pohonná jednotka z roku 2014 dosahovala tepelné účinnosti ve výši 44 %, od té doby ale v pokrocích neustále pokračují. Podaří se soupeřům Stříbrné šípy v roce 2018 konečně dohnat?
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.