Mercedes je podle svého šéfa pro vývoj pohonných jednotek Andyho Cowella blízko prolomení hranice výkonu 1000 koní.
Mercedes ve Formuli 1 dominuje od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky - získal už čtyři konstruktérské tituly v řadě za sebou. A ve vývoji neustává, dosahuje stále dalších pokroků.
Nyní se přiblížil překonání hranice 1000 koní: "Jsme blízko. Jsem si jistý tím, že se to jednou stane," potvrzuje pro Autosport Andy Cowell poté, co letos u své pohonné jednotky překonal 50 % tepelné účinnosti. Proto je M08 EQ Power+ označována za nejefektivnější motor v historii závodění vůbec.
To je velmi důležité v moderní F1, kdy je omezeno množství paliva (105 kg na závod) i jeho průtok (100 kg/h). Kdy se Mercedesu podaří převést tuto 50% tepelnou účinnost z dynamometru na dráhu? "Na to bude odpovědí úvodní část příštího roku," odpovídá Cowell.
"Musíme se podívat na to, jak probíhá vývoj pohonné jednotky během zimy, musíme to během ní prokázat a také to vyladit s autem. Motory na dynamometru, to je jedna věc.
Když přejdete k celkovému času auta na kolo, tak to je ta část, tam se odvádí práce na zlepšení technologie na voze, aby došlo ke zvýšení výkonnosti aerodynamiky a pohonné jednotky. Uvidíme, jak to všechno bude fungovat," dodává šéf vývoje motorů Mercedesu.
Jejich první pohonná jednotka z roku 2014 dosahovala tepelné účinnosti ve výši 44 %, od té doby ale v pokrocích neustále pokračují. Podaří se soupeřům Stříbrné šípy v roce 2018 konečně dohnat?
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.