Mercedes je podle svého šéfa pro vývoj pohonných jednotek Andyho Cowella blízko prolomení hranice výkonu 1000 koní.
Mercedes ve Formuli 1 dominuje od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní 1,6litrové přeplňované pohonné jednotky - získal už čtyři konstruktérské tituly v řadě za sebou. A ve vývoji neustává, dosahuje stále dalších pokroků.
Nyní se přiblížil překonání hranice 1000 koní: "Jsme blízko. Jsem si jistý tím, že se to jednou stane," potvrzuje pro Autosport Andy Cowell poté, co letos u své pohonné jednotky překonal 50 % tepelné účinnosti. Proto je M08 EQ Power+ označována za nejefektivnější motor v historii závodění vůbec.
To je velmi důležité v moderní F1, kdy je omezeno množství paliva (105 kg na závod) i jeho průtok (100 kg/h). Kdy se Mercedesu podaří převést tuto 50% tepelnou účinnost z dynamometru na dráhu? "Na to bude odpovědí úvodní část příštího roku," odpovídá Cowell.
"Musíme se podívat na to, jak probíhá vývoj pohonné jednotky během zimy, musíme to během ní prokázat a také to vyladit s autem. Motory na dynamometru, to je jedna věc.
Když přejdete k celkovému času auta na kolo, tak to je ta část, tam se odvádí práce na zlepšení technologie na voze, aby došlo ke zvýšení výkonnosti aerodynamiky a pohonné jednotky. Uvidíme, jak to všechno bude fungovat," dodává šéf vývoje motorů Mercedesu.
Jejich první pohonná jednotka z roku 2014 dosahovala tepelné účinnosti ve výši 44 %, od té doby ale v pokrocích neustále pokračují. Podaří se soupeřům Stříbrné šípy v roce 2018 konečně dohnat?
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.