Monoposty Formule 1 budou podle posledních simulací týmů v sezóně 2018 až o 2 sekundy na kolo rychlejší než letos.
Změna pravidel před letošním rokem vedla k tomu, že širší auta byla rychlejší, náročnější na ovládání i hezčí. Časy na kolo v některých případech klesly o pět sekund ve srovnání se sezónou 2015. A tím to nekončí. I když se pravidla pro aerodynamiku během této zimy moc nemění, tak týmy očekávají další pokroky díky poznatkům, jež nabyly letos.
"Na začátku roku by měly být o sekundu na kolo rychlejší. Normální tempo vývoje se během roku pohybuje kolem 1 až 1,5 sekundy. Na konci příštího roku by tedy měly být o dvě sekundy rychlejší," prozrazuje po zhlédnutí dat od týmů Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
"Pokud budeme volit měkčí pneumatiky, ta auta budou ještě rychlejší. Nesmíme však zapomínat na vyšší hmotnost Halo - ta bude stát tři až čtyři desetiny sekundy kvůli váhovým a aerodynamickým důsledkům," pokračuje Isola.
FIA příští rok zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů kvůli Halo o 6 kg, byť nárůst hmotnosti kvůli ochraně kokpitu byl zahrnut již do letošních pravidel. Týmy musí zpevnit svá šasi, aby prošli zátěžovými testy, na což podle Force Indie potřebují až o 14 kg více. Deset kilogramů navíc přitom obecně dělá v časech na kolo zhruba tři desetiny sekundy.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.