Otázka motorů se v F1 řadí na to nejdůležitější místo, protože můžete mít vůz a těžko s ním něco svedete, když nebude pohonná jednotka. Čím víc jich bude, tím by to mělo být zajímavější. Proto je každá zpráva o potenciálním nově příchozím dodavateli zajímavá.
Jak už jsme v našich zprávách informovali, Porsche připravilo poměrně dost značné překvapení a rozruch oznámením o odchodu z kategorie LMP1 a zájmem o Formuli E. Ovšem jestliže před čtvrt rokem šéf vývojového a výzkumného oddělení Porsche Michael Steiner ve svých výrocích mluvil poněkud záhadně, lidově řečeno mlžil, nyní získávají další kroky německé automobilky jasnější obrysy.
Porsche totiž zahájil práci na novém hybridním šestiválci určeném pro sportovní vůz, když přišlo rozhodnutí opustit LMP1. Jako logický by se jevil předpoklad, že tím práce na pohonné jednotce skončí, jenže pravdou je opak: třicetičlenný inženýrský tým, pod jehož kompetenci práce na novém agregátu probíhala, zůstal ve Weissachu zachován, což přímo nabízí myšlenku, že bude jednotku dále vyvíjet k použití pro F1.
"Bylo nám jasné, že pokud budeme chtít pokračovat v LMP1, musíme přejít na nový motor, protože náš čtyřválec dosáhl svých hranic. V dubnu jsme začali s šestiválcovou variantou a pochopitelně ho chceme dokončit. Nejdřív ale budeme pracovat s jednoválcovou verzí, protože nemáme objednávku na vývoj kompletního motoru," popsal další průběh prací ředitel bývalé sekce LMP1 Fritz Enzinger. Zároveň se konkrétně odmítl vyjádřit k možnosti návratu Porsche do F1. "Nejsem oprávněn k tomuto tématu říci více, než jsem uvedl."
Ačkoliv bývalý šéf Mercedesu Norbert Haug vyzval Porsche, aby se šampionátu F1 účastnilo, generální ředitel značky Oliver Blume si nadále zachovává určitý odstup a vysvětlil, že projekt nového motoru vzešel z aktivního zájmu divize cestovních vozů R&D.
"Cokoli se týká F1 nebudu komentovat. Prozatím se soustředíme na účast ve Formuli E. U Porsche to bylo vždy tak, že jsme se zaměřili jen na jednu oblast, abychom společnost příliš netříštili. Začneme vývojem jednoválcového motoru, u nějž vyzkoušíme spalovací systém pro naše budoucí silniční vozy. A jestli tato varianta bude využitelná v druhotné fázi pro motorsport, je to oblast, o které zatím není třeba diskutovat," prohlásil Blume.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.