Otázka motorů se v F1 řadí na to nejdůležitější místo, protože můžete mít vůz a těžko s ním něco svedete, když nebude pohonná jednotka. Čím víc jich bude, tím by to mělo být zajímavější. Proto je každá zpráva o potenciálním nově příchozím dodavateli zajímavá.
Jak už jsme v našich zprávách informovali, Porsche připravilo poměrně dost značné překvapení a rozruch oznámením o odchodu z kategorie LMP1 a zájmem o Formuli E. Ovšem jestliže před čtvrt rokem šéf vývojového a výzkumného oddělení Porsche Michael Steiner ve svých výrocích mluvil poněkud záhadně, lidově řečeno mlžil, nyní získávají další kroky německé automobilky jasnější obrysy.
Porsche totiž zahájil práci na novém hybridním šestiválci určeném pro sportovní vůz, když přišlo rozhodnutí opustit LMP1. Jako logický by se jevil předpoklad, že tím práce na pohonné jednotce skončí, jenže pravdou je opak: třicetičlenný inženýrský tým, pod jehož kompetenci práce na novém agregátu probíhala, zůstal ve Weissachu zachován, což přímo nabízí myšlenku, že bude jednotku dále vyvíjet k použití pro F1.
"Bylo nám jasné, že pokud budeme chtít pokračovat v LMP1, musíme přejít na nový motor, protože náš čtyřválec dosáhl svých hranic. V dubnu jsme začali s šestiválcovou variantou a pochopitelně ho chceme dokončit. Nejdřív ale budeme pracovat s jednoválcovou verzí, protože nemáme objednávku na vývoj kompletního motoru," popsal další průběh prací ředitel bývalé sekce LMP1 Fritz Enzinger. Zároveň se konkrétně odmítl vyjádřit k možnosti návratu Porsche do F1. "Nejsem oprávněn k tomuto tématu říci více, než jsem uvedl."
Ačkoliv bývalý šéf Mercedesu Norbert Haug vyzval Porsche, aby se šampionátu F1 účastnilo, generální ředitel značky Oliver Blume si nadále zachovává určitý odstup a vysvětlil, že projekt nového motoru vzešel z aktivního zájmu divize cestovních vozů R&D.
"Cokoli se týká F1 nebudu komentovat. Prozatím se soustředíme na účast ve Formuli E. U Porsche to bylo vždy tak, že jsme se zaměřili jen na jednu oblast, abychom společnost příliš netříštili. Začneme vývojem jednoválcového motoru, u nějž vyzkoušíme spalovací systém pro naše budoucí silniční vozy. A jestli tato varianta bude využitelná v druhotné fázi pro motorsport, je to oblast, o které zatím není třeba diskutovat," prohlásil Blume.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.