Otázka motorů se v F1 řadí na to nejdůležitější místo, protože můžete mít vůz a těžko s ním něco svedete, když nebude pohonná jednotka. Čím víc jich bude, tím by to mělo být zajímavější. Proto je každá zpráva o potenciálním nově příchozím dodavateli zajímavá.
Jak už jsme v našich zprávách informovali, Porsche připravilo poměrně dost značné překvapení a rozruch oznámením o odchodu z kategorie LMP1 a zájmem o Formuli E. Ovšem jestliže před čtvrt rokem šéf vývojového a výzkumného oddělení Porsche Michael Steiner ve svých výrocích mluvil poněkud záhadně, lidově řečeno mlžil, nyní získávají další kroky německé automobilky jasnější obrysy.
Porsche totiž zahájil práci na novém hybridním šestiválci určeném pro sportovní vůz, když přišlo rozhodnutí opustit LMP1. Jako logický by se jevil předpoklad, že tím práce na pohonné jednotce skončí, jenže pravdou je opak: třicetičlenný inženýrský tým, pod jehož kompetenci práce na novém agregátu probíhala, zůstal ve Weissachu zachován, což přímo nabízí myšlenku, že bude jednotku dále vyvíjet k použití pro F1.
"Bylo nám jasné, že pokud budeme chtít pokračovat v LMP1, musíme přejít na nový motor, protože náš čtyřválec dosáhl svých hranic. V dubnu jsme začali s šestiválcovou variantou a pochopitelně ho chceme dokončit. Nejdřív ale budeme pracovat s jednoválcovou verzí, protože nemáme objednávku na vývoj kompletního motoru," popsal další průběh prací ředitel bývalé sekce LMP1 Fritz Enzinger. Zároveň se konkrétně odmítl vyjádřit k možnosti návratu Porsche do F1. "Nejsem oprávněn k tomuto tématu říci více, než jsem uvedl."
Ačkoliv bývalý šéf Mercedesu Norbert Haug vyzval Porsche, aby se šampionátu F1 účastnilo, generální ředitel značky Oliver Blume si nadále zachovává určitý odstup a vysvětlil, že projekt nového motoru vzešel z aktivního zájmu divize cestovních vozů R&D.
"Cokoli se týká F1 nebudu komentovat. Prozatím se soustředíme na účast ve Formuli E. U Porsche to bylo vždy tak, že jsme se zaměřili jen na jednu oblast, abychom společnost příliš netříštili. Začneme vývojem jednoválcového motoru, u nějž vyzkoušíme spalovací systém pro naše budoucí silniční vozy. A jestli tato varianta bude využitelná v druhotné fázi pro motorsport, je to oblast, o které zatím není třeba diskutovat," prohlásil Blume.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.