Ti, které nezajímají vždy jen poslední dva tři roky F1 a rádi se vydávají do historie, je trať Zandvoort dobře známá. Okruh, kde se odehrál nejeden strhující závod, kde ale také mimo jiné přišli o život Chris Lambert, Piers Courage či Roger Williamson možná zažije zmrtvýchvstání.
Grand Prix Holandska vypadla z kalendáře F1 v roce 1985, kdy se jel její jubilejní 30. ročník (tehdy vyhrál Niki Lauda těsně před Alainem Prostem). Zandvoortu se vždy říkalo "závod v písečných dunách" a dost možná to byl jeden z požadavků, který vystavil tomuto okruhu stopku. Dnes už okruh vypadá docela jinak, podobně jako Silverstone nebo Interlagos prošel úpravami a patřičnou modernizací.
Právě z tohoto důvodu se Holanďané hlásí o slovo - chtějí se do světa Grand Prix vrátit. I když se v minulosti objevily eventuality, že by comeback nemusel proběhnout v Zandvoortu, jeden ze spoluvlastníků okruhu je přesvědčen, že už v roce 2020 by se na této trati, vzdálené asi 25 km od Amsterdamu, opět mohlo jezdit. Už byla dokončena studie adaptability okruhu a jakási simulace závodního víkendu. Poté byly vyhodnoceny organizační a logistické požadavky na pořádání závodu, samozřejmě včetně finančních nákladů.
"Věřím, že Liberty Media hledá způsob, jak přitáhnout lidi k tomuto sportu a vědí, co je potřeba. Podle mého názoru takováto »old-school« závodní trať patří do kalendáře, když tady vyjedete z trati, skončíte ve štěrku. Proto není divu, že Zandvoort má největší oblibu mezi piloty DTM. Je to náročný okruh, je proto výzvou tady jezdit a fanoušci se při sledování závodů dobře baví. To jsou důvody, proč si myslím, že náš okruh do scénáře strategie vlastníků F1 zapadá. Nečekáme, že by se tak stalo před rokem 2020, ale od tohoto data už by se jednalo o realistický scénář," objasnil plány do budoucna spolumajitel okruhu Bernhard van Oranje.
Momentálně má Zandvoort licenci 2. stupně a pokud by chtěl povýšit na první stupeň, nezbytný pro pořádání Grand Prix F1, bylo by potřeba investovat nejméně 10 milionů €. V létě se na trati "neoficiálně" objevil Charlie Whiting a podle van Oranjeova vyjádření předložil své návrhy na určité úpravy, ať mělo jít o delší pit-lane nebo větší boxy.
"Abychom závod opět dostali do Holandska, musíme mít k dispozici větší konsorcium. Jestli se to podaří, musíme zjistit, jaké jsou možnosti a vzít v úvahu návratnost investic. Dále je třeba zjistit existující požadavky a také mít konkrétní místo v kalendáři, aby se přizpůsobily veškeré práce," avizuje van Oranje projednání celé akce s vládou a případnými investory.
Pokud se v minulosti objevily i náznaky možností, že by s ohledem na boom městských okruhů mohla být pořádána v Amsterdamu nebo Rotterdamu, odpovědní úředníci navzdory zájmu některých politických stran tuto eventualitu vyloučili.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.