Kolem Toro Rosso nepanovaly takové dohady jako se třeba týkají Williamsu, ale závěr sezóny nabízel hned několik možností, s jakou tým, od roku 2018 disponující motory Honda, vstoupí do příštího roku.
Stáji se sídlem ve Faenze se zdařil poměrně zřídka vídaný počin - dokončila sezónu s kompletně odlišnou sestavou než s jakou začala. Carlos Sainz jr. odešel v závěru roku k Renaultu a neúspěšný Daniil Kvjat byl nahrazen šampiónem WEC Brendonem Hartleyem. Druhý nováček, Pierre Gasly, byl členem juniorského programu Red Bull.
"Jsme opravdu rádi, že jsou posty Pierra a Brendona tak brzo potvrzené Red Bullem pro naši stáj na příští rok. Oba během závěrečné části šampionátu prokázali, že jsou na Formuli 1 připraveni, s vozem se rychle sžili, předvedli dobré výkony a dobře zvládli výzvu, které museli čelit. Je nám jasné, že F1 je prostředím, kterému se leckdo nemusí snadno a rychle přizpůsobit. Těšíme se na celoroční spolupráci, v níž jim, jak doufáme, poskytneme dobrý balíček, který v kombinaci s konzistentními výkony obou pilotů určitě zajistí co nejlepší postavení," komentoval volbu pilotů šéf týmu Franz Tost.
Pierre Gasly absolvoval čtyři závody, vynechal pouze americkou Grand Prix, protože hodlal obhajovat své postavení v japonské Super Formuli, ovšem závod se nakonec vůbec nejel. Díky tomu se dostalo i na Brendona Hartleye. Ten po skončení programu Porsche v LMP1 WEC zvažoval účast v IndyCar. Ani jeden z pilotů zatím nedosáhl na bodovanou příčku.
"Jsem rád, že budu v příštím roce závodit s Toro Rosso, dočkám se své první skutečné sezóny v F1. Rád bych poděkoval všech zúčastněným osobám, které mi pomohly dostat se až na tuto úroveň: Red Bull, Toro Rosso, moje rodina a všichni, kteří mě podporovali v nižších sériích. Jsem opravdu nadšený a maximálně motivován, v posledním závodě v Abú Zabí odvedu vše, co bude možné a stejně tak v příštím roce. Už se ho nemohu dočkat," vyslovil své dojmy z angažmá Pierre Gasly.
"Je pro mě více než uspokojivé, že jsem změnil své rozhodnutí. Účast v týmu F1 pro rok 2018 je obrovským překvapením, nemohu se cítit šťastnější. Rád bych poděkoval Red Bullu a Toro Rosso za důvěru ve mě vloženou a že jsem dostal druhou šanci - sny se opravdu mohou stát skutečností. Teď budu pracovat jako nikdy předtím, abych zvládl nejen konec této náročné sezóny, ale rovněž začal nový rok co nejlépe," doplnil ho Brendon Hartley.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.