Ti, kdo mají rádi romány na pokračování, určitě si budou hlídat jeden "nekonečný příběh" nesoucí jméno Williams. O možných adeptech na místo vedle Lance Strolla, jehož finanční zázemí mu poskytuje jistotu, už se toho napsalo poměrně hodně.
Po nějakou dobu to vypadalo, že ve hře zůstane trojlístek Robert Kubica, Paul di Resta a stávající pilot Felipe Massa. O jejich šancích či vyhlídkách jsme už několikrát informovali. V posledních dnech se po jejich bok zařadil i Pascal Wehrlein, jenž byl zpočátku jako eventualita tipován na nejnižší příčku, zejména kvůli spojení s alkoholickým sponzorem Martini.
Nyní se zdá, že do hry vstupuje další pilot, jehož finanční zázemí podle mnoha zasvěcených není rovněž přehlédnutelné - Daniil Kvjat. Jak už bylo uvedeno, dr. Helmut Marko coby poradce týmu Red Bull dal jasně najevo, že se s ruským pilotem do konce sezóny nepočítá, navíc ani nenaznačil, jaké šance by případně Kvjat měl pro příští rok. Není tedy divu, že si někdejší pilot Toro Rosso a Red Bullu snaží zajistit sedačku.
Paddy Lowe se totiž nebrání zatím žádné možnosti a proto hodlá prověřit všechny varianty, které se mu nabízejí. Počítat je dle jeho vyjádření nutné s každým pilotem, který je k dispozici.
"Řekl jsem to už v Austinu, budeme uvažovat o všech pilotech, kteří nebudou mít smlouvu. To je fakt. Kvjat je velice slušný pilot, takže by měl být v našem hledáčku. Navíc před GP Brazílie nemůžeme pořád mluvit jen o Felipem, uvidíme, jaké budou možnosti. Nabízí se hned několik scénářů. Jedná se o věc, o kterou se musíme postarat sami uvnitř týmu. Vztahy mezi ním a piloty ohledně nových smluv jsou, bohužel, poněkud napjaté. Když se většina z nás uchází o práci, tak se tak děje v soukromí. V F1 je to veřejná věc, což ji dělá poněkud problematičtější, než bychom chtěli. Felipe je opravdu skvělý kluk, má na Williamsu výbornou vazbu, bude respektovat jakékoli rozhodnutí. Ať už s námi bude pokračovat nebo ne, náš vztah zůstane dobrý," popisuje situaci ohledně výhledu na rok 2018 Paddy Lowe.
Právě Massa by rád věděl od vedení Williamsu nějaké konkrétní rozhodnutí, aby se mohl plně soustředit na domácí závod. Je ještě v dobré paměti, v jakém prostředí se nacházel v minulém roce, kdy se de facto loučil s kariérou. Proto by letos rád věděl, na čem vlastně je.
"Ještě jsem nedospěl k definitivnímu závěru, zda budu chtít končit nebo ne. Potřebuji vědět, co se stane, doufám, že se tak stane hodně brzo. Myslím, že to je důležité pro každého, nejen pro mě, ale i pro tým. Nemohu mluvit o něčem, o čem nejsem stoprocentně přesvědčený. Ale doufám," dodává Felipe Massa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.