Ti, kdo mají rádi romány na pokračování, určitě si budou hlídat jeden "nekonečný příběh" nesoucí jméno Williams. O možných adeptech na místo vedle Lance Strolla, jehož finanční zázemí mu poskytuje jistotu, už se toho napsalo poměrně hodně.
Po nějakou dobu to vypadalo, že ve hře zůstane trojlístek Robert Kubica, Paul di Resta a stávající pilot Felipe Massa. O jejich šancích či vyhlídkách jsme už několikrát informovali. V posledních dnech se po jejich bok zařadil i Pascal Wehrlein, jenž byl zpočátku jako eventualita tipován na nejnižší příčku, zejména kvůli spojení s alkoholickým sponzorem Martini.
Nyní se zdá, že do hry vstupuje další pilot, jehož finanční zázemí podle mnoha zasvěcených není rovněž přehlédnutelné - Daniil Kvjat. Jak už bylo uvedeno, dr. Helmut Marko coby poradce týmu Red Bull dal jasně najevo, že se s ruským pilotem do konce sezóny nepočítá, navíc ani nenaznačil, jaké šance by případně Kvjat měl pro příští rok. Není tedy divu, že si někdejší pilot Toro Rosso a Red Bullu snaží zajistit sedačku.
Paddy Lowe se totiž nebrání zatím žádné možnosti a proto hodlá prověřit všechny varianty, které se mu nabízejí. Počítat je dle jeho vyjádření nutné s každým pilotem, který je k dispozici.
"Řekl jsem to už v Austinu, budeme uvažovat o všech pilotech, kteří nebudou mít smlouvu. To je fakt. Kvjat je velice slušný pilot, takže by měl být v našem hledáčku. Navíc před GP Brazílie nemůžeme pořád mluvit jen o Felipem, uvidíme, jaké budou možnosti. Nabízí se hned několik scénářů. Jedná se o věc, o kterou se musíme postarat sami uvnitř týmu. Vztahy mezi ním a piloty ohledně nových smluv jsou, bohužel, poněkud napjaté. Když se většina z nás uchází o práci, tak se tak děje v soukromí. V F1 je to veřejná věc, což ji dělá poněkud problematičtější, než bychom chtěli. Felipe je opravdu skvělý kluk, má na Williamsu výbornou vazbu, bude respektovat jakékoli rozhodnutí. Ať už s námi bude pokračovat nebo ne, náš vztah zůstane dobrý," popisuje situaci ohledně výhledu na rok 2018 Paddy Lowe.
Právě Massa by rád věděl od vedení Williamsu nějaké konkrétní rozhodnutí, aby se mohl plně soustředit na domácí závod. Je ještě v dobré paměti, v jakém prostředí se nacházel v minulém roce, kdy se de facto loučil s kariérou. Proto by letos rád věděl, na čem vlastně je.
"Ještě jsem nedospěl k definitivnímu závěru, zda budu chtít končit nebo ne. Potřebuji vědět, co se stane, doufám, že se tak stane hodně brzo. Myslím, že to je důležité pro každého, nejen pro mě, ale i pro tým. Nemohu mluvit o něčem, o čem nejsem stoprocentně přesvědčený. Ale doufám," dodává Felipe Massa.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.