Incident z poslední části kvalifikace mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem zaměstnal sportovní komisaře a jejich rozhodnutí mohlo změnit podobu startovního roštu. Nestalo se tak a tím pádem se opět mohly rozhořet debaty o jejich činnosti.
Situace, která se odehrála na počátku závěrečné dvanáctiminutovky kvalifikace na GP Mexika mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem, nebyla zpočátku brána jako zvlášť významná, až do chvíle, kdy se objevila poznámka, že bude prošetřena příslušnými komisaři. Ti pak rozhodli, že žádný další zásah nebude nutný.
To se ale vůbec nelíbilo šéfovi Mercedesu. Toto Wolff rozhodnutí, že tento manévr nenaplnil skutkovou podstatu "zabránění" Bottasovi v rychlém kole, označil jako další špatné - necelý týden po potrestání Verstappena v Grand Prix USA za zkrácení trati v posledním kole při útoku na Kimi Räikkönena.
"Posledních sedm dní při jejich rozhodování nepatřilo mezi nejslavnější," komentoval Wolff práci sportovních komisařů. A jeho pilot Valtteri Bottas prohlásil, že rozhodně nemůže souhlasit s tím, že by jeho rychlé kolo nebylo nijak ovlivněno.
"Před zatáčkou 12 jsem jsem viděl, jak jede pomalu a zůstal na výjezdu z této zatáčky na levé straně. To rozhodně mé rychlé kolo poznamenalo. V zatáčce 12 jsem se k němu musel hodně přiblížit, což pochopitelně přinese jistou časovou ztrátu - a můj nájezd do další zatáčky tím byl také ovlivněn. Takže to nebylo stejné, jako kdybych do tohoto úseku vjel sám, bez nějakého vozu vpředu. V zatáčce 13 jsem probrzdil, jsem si jistý, že nebýt přítomnosti Maxe, tak se to nestalo. Měl jsem pak v Q3 už jen jeden pokus. A když nemáte zajetý žádný čas, znamená to zajet další kolo, což vás stojí čas, také nemáte zkušenosti s jízdou v posledním sektoru - to byly hlavní důvody mé ztráty v Q3. Ale jo... stalo se, bez potrestání, už je to historie," komentuje situaci Bottas.
Pochopitelně se probíraly i možnosti, jaké měl Verstappen, co mohl či měl nebo neměl udělat. I k tomuto faktu se Bottas neváhal vyjádřit a dokonce našel i variantu, kterou podle jeho názoru mohl holandský pilot v inkriminovaném místě udělat.
"Myslím, že by to bylo možné, zvláště před zatáčkou 12, já sám jsem zažil podobnou situaci v tréninku. Kdosi se na mě najednou dotáhl a já zamířil na vnitřní stranu, okamžitě na výjezdu ze zatáčky 12, takže vůz za mnou měl volnou cestu. Takhle se bylo možné vyhnout," dodává Bottas.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.