Incident z poslední části kvalifikace mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem zaměstnal sportovní komisaře a jejich rozhodnutí mohlo změnit podobu startovního roštu. Nestalo se tak a tím pádem se opět mohly rozhořet debaty o jejich činnosti.
Situace, která se odehrála na počátku závěrečné dvanáctiminutovky kvalifikace na GP Mexika mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem, nebyla zpočátku brána jako zvlášť významná, až do chvíle, kdy se objevila poznámka, že bude prošetřena příslušnými komisaři. Ti pak rozhodli, že žádný další zásah nebude nutný.
To se ale vůbec nelíbilo šéfovi Mercedesu. Toto Wolff rozhodnutí, že tento manévr nenaplnil skutkovou podstatu "zabránění" Bottasovi v rychlém kole, označil jako další špatné - necelý týden po potrestání Verstappena v Grand Prix USA za zkrácení trati v posledním kole při útoku na Kimi Räikkönena.
"Posledních sedm dní při jejich rozhodování nepatřilo mezi nejslavnější," komentoval Wolff práci sportovních komisařů. A jeho pilot Valtteri Bottas prohlásil, že rozhodně nemůže souhlasit s tím, že by jeho rychlé kolo nebylo nijak ovlivněno.
"Před zatáčkou 12 jsem jsem viděl, jak jede pomalu a zůstal na výjezdu z této zatáčky na levé straně. To rozhodně mé rychlé kolo poznamenalo. V zatáčce 12 jsem se k němu musel hodně přiblížit, což pochopitelně přinese jistou časovou ztrátu - a můj nájezd do další zatáčky tím byl také ovlivněn. Takže to nebylo stejné, jako kdybych do tohoto úseku vjel sám, bez nějakého vozu vpředu. V zatáčce 13 jsem probrzdil, jsem si jistý, že nebýt přítomnosti Maxe, tak se to nestalo. Měl jsem pak v Q3 už jen jeden pokus. A když nemáte zajetý žádný čas, znamená to zajet další kolo, což vás stojí čas, také nemáte zkušenosti s jízdou v posledním sektoru - to byly hlavní důvody mé ztráty v Q3. Ale jo... stalo se, bez potrestání, už je to historie," komentuje situaci Bottas.
Pochopitelně se probíraly i možnosti, jaké měl Verstappen, co mohl či měl nebo neměl udělat. I k tomuto faktu se Bottas neváhal vyjádřit a dokonce našel i variantu, kterou podle jeho názoru mohl holandský pilot v inkriminovaném místě udělat.
"Myslím, že by to bylo možné, zvláště před zatáčkou 12, já sám jsem zažil podobnou situaci v tréninku. Kdosi se na mě najednou dotáhl a já zamířil na vnitřní stranu, okamžitě na výjezdu ze zatáčky 12, takže vůz za mnou měl volnou cestu. Takhle se bylo možné vyhnout," dodává Bottas.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.