Incident z poslední části kvalifikace mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem zaměstnal sportovní komisaře a jejich rozhodnutí mohlo změnit podobu startovního roštu. Nestalo se tak a tím pádem se opět mohly rozhořet debaty o jejich činnosti.
Situace, která se odehrála na počátku závěrečné dvanáctiminutovky kvalifikace na GP Mexika mezi Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem, nebyla zpočátku brána jako zvlášť významná, až do chvíle, kdy se objevila poznámka, že bude prošetřena příslušnými komisaři. Ti pak rozhodli, že žádný další zásah nebude nutný.
To se ale vůbec nelíbilo šéfovi Mercedesu. Toto Wolff rozhodnutí, že tento manévr nenaplnil skutkovou podstatu "zabránění" Bottasovi v rychlém kole, označil jako další špatné - necelý týden po potrestání Verstappena v Grand Prix USA za zkrácení trati v posledním kole při útoku na Kimi Räikkönena.
"Posledních sedm dní při jejich rozhodování nepatřilo mezi nejslavnější," komentoval Wolff práci sportovních komisařů. A jeho pilot Valtteri Bottas prohlásil, že rozhodně nemůže souhlasit s tím, že by jeho rychlé kolo nebylo nijak ovlivněno.
"Před zatáčkou 12 jsem jsem viděl, jak jede pomalu a zůstal na výjezdu z této zatáčky na levé straně. To rozhodně mé rychlé kolo poznamenalo. V zatáčce 12 jsem se k němu musel hodně přiblížit, což pochopitelně přinese jistou časovou ztrátu - a můj nájezd do další zatáčky tím byl také ovlivněn. Takže to nebylo stejné, jako kdybych do tohoto úseku vjel sám, bez nějakého vozu vpředu. V zatáčce 13 jsem probrzdil, jsem si jistý, že nebýt přítomnosti Maxe, tak se to nestalo. Měl jsem pak v Q3 už jen jeden pokus. A když nemáte zajetý žádný čas, znamená to zajet další kolo, což vás stojí čas, také nemáte zkušenosti s jízdou v posledním sektoru - to byly hlavní důvody mé ztráty v Q3. Ale jo... stalo se, bez potrestání, už je to historie," komentuje situaci Bottas.
Pochopitelně se probíraly i možnosti, jaké měl Verstappen, co mohl či měl nebo neměl udělat. I k tomuto faktu se Bottas neváhal vyjádřit a dokonce našel i variantu, kterou podle jeho názoru mohl holandský pilot v inkriminovaném místě udělat.
"Myslím, že by to bylo možné, zvláště před zatáčkou 12, já sám jsem zažil podobnou situaci v tréninku. Kdosi se na mě najednou dotáhl a já zamířil na vnitřní stranu, okamžitě na výjezdu ze zatáčky 12, takže vůz za mnou měl volnou cestu. Takhle se bylo možné vyhnout," dodává Bottas.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.