Max Verstappen se opět nakrátko dostal do hledáčku sportovních komisařů, i když tentokrát bylo víceméně jasné, že nepůjde o tak dramatickou situaci, jako při Grand Prix USA. Komisaři nicméně museli danou situaci vyšetřit.
Ona situace nastala v poslední části kvalifikace, kdy se Verstappenovi nepovedlo rychlé kolo, proto zpomalil a chystal se na druhý pokus. Mezi zatáčkami 12 a 13 ho dojel Valtteri Bottas. Verstappen zůstal na levém okraji tratě, ale Bottas, snad trochu překvapený, nezvládl nájezd do zatáčky 13, probrzdil a bylo jasné, že tento pokus nemá naději na úspěch. Však také Fin ani kolo nedojel a zamířil rovnou do boxů.
Záhy se objevila na monitorech zpráva, že tato událost bude prošetřována sportovními komisaři. Bylo ale málo pravděpodobné, že dojde k nějakému trestu, protože Verstappen nijak nezkřížil dráhu Bottasovi ani ho nepřinutil ke změně ideální stopy - pouze ho zaskočil svou přítomností. V podobném duchu bylo uvedeno i oficiální prohlášení, podepsané čtveřicí Gerd Ennser, Felipe Giaffone, Tom Kristensen a Jorge Rodríguez:
"Komisaři zkoumali z různých pohledů videozáznam a radiokomunikaci vozu 33 pilota Maxe Verstappena a stejně tak pilota vozu 77 Valtteriho Bottase. Přijali jsme vyjádření závodního ředitele, pilotů a zástupců týmu. Pilot vozu 33 byl jasně upozorněn týmovým rádiem, aby pečlivě sledoval zpětná zrcátka s tím, že pilot vozu 77 jede rychlé kolo. Verstappen uhnul z ideální linie v zatáčce 12, aby umožnil vozu 77 průjezd. Pilot vozu 33 opustil ideální linii pomalu, což mohlo pilota vozu 77 poněkud zaskočit, ale komisaři se rozhodli nijak tento manévr nepostihnout."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.