Max Verstappen se opět nakrátko dostal do hledáčku sportovních komisařů, i když tentokrát bylo víceméně jasné, že nepůjde o tak dramatickou situaci, jako při Grand Prix USA. Komisaři nicméně museli danou situaci vyšetřit.
Ona situace nastala v poslední části kvalifikace, kdy se Verstappenovi nepovedlo rychlé kolo, proto zpomalil a chystal se na druhý pokus. Mezi zatáčkami 12 a 13 ho dojel Valtteri Bottas. Verstappen zůstal na levém okraji tratě, ale Bottas, snad trochu překvapený, nezvládl nájezd do zatáčky 13, probrzdil a bylo jasné, že tento pokus nemá naději na úspěch. Však také Fin ani kolo nedojel a zamířil rovnou do boxů.
Záhy se objevila na monitorech zpráva, že tato událost bude prošetřována sportovními komisaři. Bylo ale málo pravděpodobné, že dojde k nějakému trestu, protože Verstappen nijak nezkřížil dráhu Bottasovi ani ho nepřinutil ke změně ideální stopy - pouze ho zaskočil svou přítomností. V podobném duchu bylo uvedeno i oficiální prohlášení, podepsané čtveřicí Gerd Ennser, Felipe Giaffone, Tom Kristensen a Jorge Rodríguez:
"Komisaři zkoumali z různých pohledů videozáznam a radiokomunikaci vozu 33 pilota Maxe Verstappena a stejně tak pilota vozu 77 Valtteriho Bottase. Přijali jsme vyjádření závodního ředitele, pilotů a zástupců týmu. Pilot vozu 33 byl jasně upozorněn týmovým rádiem, aby pečlivě sledoval zpětná zrcátka s tím, že pilot vozu 77 jede rychlé kolo. Verstappen uhnul z ideální linie v zatáčce 12, aby umožnil vozu 77 průjezd. Pilot vozu 33 opustil ideální linii pomalu, což mohlo pilota vozu 77 poněkud zaskočit, ale komisaři se rozhodli nijak tento manévr nepostihnout."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.