Široce diskutovaný odchod španělského pilota od Toro Rosso k Renaultu, kam byl Red Bullem zapůjčen na zbytek letošní sezóny plus rok 2018 měl vyústění v solidní výsledek při první prezentaci v týmu žlutočerných. Pochvalných hlasů přibývá i od legend F1
Jednou z nich je i čtyřnásobný mistr světa Alain Prost, ambassador a zvláštní poradce Renaultu. Dle jeho názoru příchod Carlose Saínze Vázqueze de Castro pomohl zaplnit prázdný prostor a jeho příchod jenom ukázal, že tlak na získání třiadvacetiletého madridského rodáka byl správným krokem. Sainz jr. tak nabízí Renaultu šanci konzistentně získávat body oběma vozy, což s Jolyonem Palmerem nefungovalo.
"Vždy je tu určité riziko, když změníte pilota uprostřed sezóny, ale ve skutečnosti to byl přesně ten krok, který jsme požadovali. Bohužel v USA měl Nico problémy, ale Carlos dosáhl na body. Pokud chcete něco vybudovat, nesmíte mít někde propastný prostor. To není hrubost vůči Jolyonovi, ale jsme konstruktéři a musíme mít všechno když ne perfektní, tak alespoň lepší. Moc dobře víme, že je pořád co dělat. Doufám, že nebudeme mít problémy se spolehlivostí a v posledních třech závodech budou naši kluci na bodech," vyslovil zhodnocení i přání Alain Prost.
Sainzova budoucnost však nadále zůstává v rukou Red Bullu. Může tak nastat situace, že si ho tým vlastněný nápojovým gigantem povolá pro sezónu 2019 zpátky do svých řad - pokud se vedení shodne na tom, že to je nezbytné. Renault se rozhodl i přes zmíněné možnosti podstoupit takové riziko.
"V této chvíli nemáme v rukou všechny trumfy, ale trh pilotů je v příštím roce hodně otevřený. Neexistuje důvod, proč bychom měli něco měnit, ale protože nám nepatří všechny potřebné klíče, musíme posečkat. Máme štěstí, že jsme Carlose získali, toho jsme opravdu chtěli. Ale nepatří nám dlouhodobě, takže je tu důvod k opatrnosti. Ale pro nás to není problém. Nacházíme se v době, kdy budujeme silný tým, takže načasování je správné. Hodláme s Carlosem vytvořit silný vztah," dodává Prost.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.