Široce diskutovaný odchod španělského pilota od Toro Rosso k Renaultu, kam byl Red Bullem zapůjčen na zbytek letošní sezóny plus rok 2018 měl vyústění v solidní výsledek při první prezentaci v týmu žlutočerných. Pochvalných hlasů přibývá i od legend F1
Jednou z nich je i čtyřnásobný mistr světa Alain Prost, ambassador a zvláštní poradce Renaultu. Dle jeho názoru příchod Carlose Saínze Vázqueze de Castro pomohl zaplnit prázdný prostor a jeho příchod jenom ukázal, že tlak na získání třiadvacetiletého madridského rodáka byl správným krokem. Sainz jr. tak nabízí Renaultu šanci konzistentně získávat body oběma vozy, což s Jolyonem Palmerem nefungovalo.
"Vždy je tu určité riziko, když změníte pilota uprostřed sezóny, ale ve skutečnosti to byl přesně ten krok, který jsme požadovali. Bohužel v USA měl Nico problémy, ale Carlos dosáhl na body. Pokud chcete něco vybudovat, nesmíte mít někde propastný prostor. To není hrubost vůči Jolyonovi, ale jsme konstruktéři a musíme mít všechno když ne perfektní, tak alespoň lepší. Moc dobře víme, že je pořád co dělat. Doufám, že nebudeme mít problémy se spolehlivostí a v posledních třech závodech budou naši kluci na bodech," vyslovil zhodnocení i přání Alain Prost.
Sainzova budoucnost však nadále zůstává v rukou Red Bullu. Může tak nastat situace, že si ho tým vlastněný nápojovým gigantem povolá pro sezónu 2019 zpátky do svých řad - pokud se vedení shodne na tom, že to je nezbytné. Renault se rozhodl i přes zmíněné možnosti podstoupit takové riziko.
"V této chvíli nemáme v rukou všechny trumfy, ale trh pilotů je v příštím roce hodně otevřený. Neexistuje důvod, proč bychom měli něco měnit, ale protože nám nepatří všechny potřebné klíče, musíme posečkat. Máme štěstí, že jsme Carlose získali, toho jsme opravdu chtěli. Ale nepatří nám dlouhodobě, takže je tu důvod k opatrnosti. Ale pro nás to není problém. Nacházíme se v době, kdy budujeme silný tým, takže načasování je správné. Hodláme s Carlosem vytvořit silný vztah," dodává Prost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.