Moderní technologie pronikají do našeho světa stále častěji, což nikoho nepřekvapuje. Že je ve sportovních přenosech spousta "dodělávek", na to si už také zvykáme. Ovšem při přenosu GP USA se stalo něco hodně nečekaného.
Ti z vás, kteří sledují různé sporty, tak vědí, že třeba při závodech skokanů na lyžích na dopadovém bubnu ve skutečnosti žádné čáry nejsou, stejně jako u skokanů do dálky při atletických soutěžích v doskočišti, ty jsou tam umístěny digitálně z přenosového centra. Zvykli jsme si na spoustu grafických prvků, doprovázejících sportovní akce, ať jde o přímý přenos nebo záznam, těch "dodělávek" je tam opravdu stále více a více.
Jenže při GP USA se stalo něco, co přinutilo fanoušky u televizních obrazovek zbystřit pozornost - tedy pokud byli dost pozorní a zaregistrovali, co se děje. Toro Rosso Daniila Kvjata bylo při průjezdu první zatáčkou sledováno siluetou připomínající obrovského letícího dravce. Byla to otázka dvou tří vteřin a diváci se mohli dohadovat, zda šlo o přelud nebo skutečnost...
Was it a bird? ?Was it a plane? ?Who spotted our virtual friend flying over @COTA on Sunday? #USGP ?? pic.twitter.com/j7pERTQzxo
— Formula 1 (@F1) October 23, 2017
Nakonec se zjistilo, že stín orla či kondora byl do přenosu digitálně vložen. Jak jsme uvedli, diváci jsou na CGI zvyklí, ale vůbec poprvé se stalo, že byl do přenosu vložen pohybující se prvek. Zda jde o další snahu o zatraktivnění přenosu nebo pouhý rozmar? Případně připomenutí, že jedna značka USA působící v F1 v podání Dana Gurneye nesla jméno Eagle?
To se možná nikdy nedozvíme, každopádně pro pozorné diváky byla tato perlička z GP USA určitě podnětem k bohaté debatě. Docela si umím představit vážně míněný příspěvek - Kvjat opustil F1, protože má strach z orlů...
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.