Moderní technologie pronikají do našeho světa stále častěji, což nikoho nepřekvapuje. Že je ve sportovních přenosech spousta "dodělávek", na to si už také zvykáme. Ovšem při přenosu GP USA se stalo něco hodně nečekaného.
Ti z vás, kteří sledují různé sporty, tak vědí, že třeba při závodech skokanů na lyžích na dopadovém bubnu ve skutečnosti žádné čáry nejsou, stejně jako u skokanů do dálky při atletických soutěžích v doskočišti, ty jsou tam umístěny digitálně z přenosového centra. Zvykli jsme si na spoustu grafických prvků, doprovázejících sportovní akce, ať jde o přímý přenos nebo záznam, těch "dodělávek" je tam opravdu stále více a více.
Jenže při GP USA se stalo něco, co přinutilo fanoušky u televizních obrazovek zbystřit pozornost - tedy pokud byli dost pozorní a zaregistrovali, co se děje. Toro Rosso Daniila Kvjata bylo při průjezdu první zatáčkou sledováno siluetou připomínající obrovského letícího dravce. Byla to otázka dvou tří vteřin a diváci se mohli dohadovat, zda šlo o přelud nebo skutečnost...
Was it a bird? ?Was it a plane? ?Who spotted our virtual friend flying over @COTA on Sunday? #USGP ?? pic.twitter.com/j7pERTQzxo
— Formula 1 (@F1) October 23, 2017
Nakonec se zjistilo, že stín orla či kondora byl do přenosu digitálně vložen. Jak jsme uvedli, diváci jsou na CGI zvyklí, ale vůbec poprvé se stalo, že byl do přenosu vložen pohybující se prvek. Zda jde o další snahu o zatraktivnění přenosu nebo pouhý rozmar? Případně připomenutí, že jedna značka USA působící v F1 v podání Dana Gurneye nesla jméno Eagle?
To se možná nikdy nedozvíme, každopádně pro pozorné diváky byla tato perlička z GP USA určitě podnětem k bohaté debatě. Docela si umím představit vážně míněný příspěvek - Kvjat opustil F1, protože má strach z orlů...
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.