Tu situaci zná každý z nás, i když zrovna nutně nemusí jezdit F1. Stačí jakýkoli jiný sport, sudí vám ve fotbale odpíská faul, který jste dle vlastního názoru neudělali a už ve vás kypí adrenalin a pocit nespravedlnosti. Pak nějaké nepatřičné slovo vyletí rychleji než myšlenka...
V posledním kole Grand Prix USA se mohl Max Verstappen cítil na vrcholu, když se probil přes Kimi Räikkönena na třetí místo, ale vzápětí přišla sprcha, z předsálí stupně vítězů byl odvolán. Holanďan, který je znám projevem občas oscilujícím na hranici pravidel - a jemuž pár kontroverzních momentů prošlo - se cítil evidentně ukřivděn a své rozhořčení dal patřičně najevo.
"Je opravdu škoda, že na stupních vítězů chybím a že mi ho sebrali, a to je díky jednomu idiotu mezi komisaři, který své rozhodnutí namířil proti mě. Doufám, že se toto rozhodnutí nelíbí fanouškům a příští rok se sem nevrátí," dal průchod svým emocím Verstappen po závodě.
Ačkoliv mladík nikoho nejmenoval, předpokládá se, že zmíněným komisařem nelichotivě poctěným, je Australan Garry Conelly. Skutečnost, že byl ze strany pilota Red Bullu titulován jako "idiot" může mít pro Verstappena dohru ze strany FIA. Při této příležitosti se okamžitě vybaví situace z minulé sezóny a výroky Sebastiana Vettela do vysílačky během závodu na adresu Charlie Whitinga. Tedy byl Red Bull v přední linii těch, kteří žádali za kritiku autority trest pro německého pilota. Dnes Christian Horner volí opačný názor a svého pilota houževnatě brání.
"Pokud má Lewis Hamilton právo kritizovat amerického prezidenta, tak má pilot Formule 1, navíc krajně frustrovaný, mít možnost vyjádřit svůj názor," stavá se na obranu Verstappena šéf Red Bullu pro německé periodikum Auto und Motor Sport. Možná by bylo zajímavé se ho zeptat, o kolik více nebo méně byl frustrovaný v Mexiku 2016 již zmíněný Vettel...
Na Maxovu stranu se pochopitelně postavila určitá část fanoušků, kteří tvrdili, že pětivteřinová penalizace zničila dojem z napínavého konce americké Grand Prix. A jako logický důsledek se zvedla vlna návrhů, jak změnit koncepci závodů - pochopitelně jedním z prvních byl Christian Horner (více zde), ale své k věci řekl i Ross Brawn (čtěte zde).
Co se především komisařům v USA vyčítalo, byla skutečnost, že mnoho dalších pilotů přejíždělo čáru ohraničující trať a žádný trest nedostali. Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se v tomto směru postavil (opět celkem logicky) na stranu komisařů: "Ve všech ostatních případech, kdy se piloti ocitli za vyznačenou linií dráhy, byl odstup mnohem větší. Max si naproti tomu zkrátil zatáčku, když ji projel všemi čtyřmi koly mimo trať."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.