Tu situaci zná každý z nás, i když zrovna nutně nemusí jezdit F1. Stačí jakýkoli jiný sport, sudí vám ve fotbale odpíská faul, který jste dle vlastního názoru neudělali a už ve vás kypí adrenalin a pocit nespravedlnosti. Pak nějaké nepatřičné slovo vyletí rychleji než myšlenka...
V posledním kole Grand Prix USA se mohl Max Verstappen cítil na vrcholu, když se probil přes Kimi Räikkönena na třetí místo, ale vzápětí přišla sprcha, z předsálí stupně vítězů byl odvolán. Holanďan, který je znám projevem občas oscilujícím na hranici pravidel - a jemuž pár kontroverzních momentů prošlo - se cítil evidentně ukřivděn a své rozhořčení dal patřičně najevo.
"Je opravdu škoda, že na stupních vítězů chybím a že mi ho sebrali, a to je díky jednomu idiotu mezi komisaři, který své rozhodnutí namířil proti mě. Doufám, že se toto rozhodnutí nelíbí fanouškům a příští rok se sem nevrátí," dal průchod svým emocím Verstappen po závodě.
Ačkoliv mladík nikoho nejmenoval, předpokládá se, že zmíněným komisařem nelichotivě poctěným, je Australan Garry Conelly. Skutečnost, že byl ze strany pilota Red Bullu titulován jako "idiot" může mít pro Verstappena dohru ze strany FIA. Při této příležitosti se okamžitě vybaví situace z minulé sezóny a výroky Sebastiana Vettela do vysílačky během závodu na adresu Charlie Whitinga. Tedy byl Red Bull v přední linii těch, kteří žádali za kritiku autority trest pro německého pilota. Dnes Christian Horner volí opačný názor a svého pilota houževnatě brání.
"Pokud má Lewis Hamilton právo kritizovat amerického prezidenta, tak má pilot Formule 1, navíc krajně frustrovaný, mít možnost vyjádřit svůj názor," stavá se na obranu Verstappena šéf Red Bullu pro německé periodikum Auto und Motor Sport. Možná by bylo zajímavé se ho zeptat, o kolik více nebo méně byl frustrovaný v Mexiku 2016 již zmíněný Vettel...
Na Maxovu stranu se pochopitelně postavila určitá část fanoušků, kteří tvrdili, že pětivteřinová penalizace zničila dojem z napínavého konce americké Grand Prix. A jako logický důsledek se zvedla vlna návrhů, jak změnit koncepci závodů - pochopitelně jedním z prvních byl Christian Horner (více zde), ale své k věci řekl i Ross Brawn (čtěte zde).
Co se především komisařům v USA vyčítalo, byla skutečnost, že mnoho dalších pilotů přejíždělo čáru ohraničující trať a žádný trest nedostali. Závodní ředitel FIA Charlie Whiting se v tomto směru postavil (opět celkem logicky) na stranu komisařů: "Ve všech ostatních případech, kdy se piloti ocitli za vyznačenou linií dráhy, byl odstup mnohem větší. Max si naproti tomu zkrátil zatáčku, když ji projel všemi čtyřmi koly mimo trať."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.