Formule 1 si nemůže stěžovat na nedostatek pilotů, ovšem v některých týmech mají poněkud zamotanou hlavu, komu vlastně dát příležitost. Právě takový rébus museli po Grand Prix USA řešit u Scuderie Toro Rosso
Ve Faenze připravili zajímavý koktejl, který měl pro fanoušky hned tři příchutě: nejdřív jsme mohli sledovat duo Sainz jr. - Kvjat, poté se nám představila dvojice Sainz jr. - Gasly a naposledy na okruhu COTA v Austinu Kvjat - Hartley. Jisté s ohledem na odchod španělského pilota je, že se nedočkáme kombinace Sainz jr. - Hartley. Ale rozhodně nás čeká do konce sezóny minimálně jedna varianta.
Pierre Gasly nejel v USA z důvodu boje o titul v japonské Super formuli, ovšem povětrnostní podmínky nakonec rozhodly, že jeho snaha vyšuměla do prázdna. Díky tomu v Austinu jela dvojice Kvjat - Hartley a ruský pilot po "dvoucenové" pauze jako by chtěl dokázat, že si návrat zaslouží - obohatil konto týmu o bod, který může v konečném sčítání mít značnou cenu.
Scuderia Toro Rosso’s Driver Line-Up for the upcoming 2017 Mexican Grand Prix will be formed by the following pairing: Pierre Gasly and Brendon Hartley pic.twitter.com/2SRSICu8K9
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) October 23, 2017Bylo jasné, že se do týmu vrátí Gasly a tak poslední tajenkou byla otázka, kdo zasedne po jeho bok. Red Bull nyní poodkryl karty, ale pořád nechává ještě některé aspekty nevyřčené. Jisté je, že v Grand Prix Mexika, která se jede tento víkend, uvidíme opět novou dvojici Gasly - Hartley. Red Bull nadále své rozhodnutí zvolit ryze nováčkovskou sestavu nekomentoval, zrovna tak neuvedl, jaká bude sestava pro závody v Brazílii a Abú Zabí.
Z tohoto pohledu se jeví jako přirozené, že kariéra Daniila Kvjata v F1 v rodině nápojového giganta končí, protože během posledních 18 měsíců jde o jeho třetí odstavení. Nejdřív si loni vyměnil místo s Maxem Verstappenem, jemuž vyklidil pole u Red Bullu, před měsícem byl nahrazen právě Gaslym.
Ten očekává, že se mu podaří získat kontrakt na celou sezónu 2018, ale ani on nemá nic jistého, protože určité zdroje naznačují, že Scuderia Toro Rosso pojala závěr sezóny jako test nových adeptů pro příští ročník. Otázkou také je, zda v současné době, kdy se v kokpitech objevují stále mladší a mladší piloti, má sedmadvacetiletý Hartley významnější šanci...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.