Formule 1 si nemůže stěžovat na nedostatek pilotů, ovšem v některých týmech mají poněkud zamotanou hlavu, komu vlastně dát příležitost. Právě takový rébus museli po Grand Prix USA řešit u Scuderie Toro Rosso
Ve Faenze připravili zajímavý koktejl, který měl pro fanoušky hned tři příchutě: nejdřív jsme mohli sledovat duo Sainz jr. - Kvjat, poté se nám představila dvojice Sainz jr. - Gasly a naposledy na okruhu COTA v Austinu Kvjat - Hartley. Jisté s ohledem na odchod španělského pilota je, že se nedočkáme kombinace Sainz jr. - Hartley. Ale rozhodně nás čeká do konce sezóny minimálně jedna varianta.
Pierre Gasly nejel v USA z důvodu boje o titul v japonské Super formuli, ovšem povětrnostní podmínky nakonec rozhodly, že jeho snaha vyšuměla do prázdna. Díky tomu v Austinu jela dvojice Kvjat - Hartley a ruský pilot po "dvoucenové" pauze jako by chtěl dokázat, že si návrat zaslouží - obohatil konto týmu o bod, který může v konečném sčítání mít značnou cenu.
Scuderia Toro Rosso’s Driver Line-Up for the upcoming 2017 Mexican Grand Prix will be formed by the following pairing: Pierre Gasly and Brendon Hartley pic.twitter.com/2SRSICu8K9
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) October 23, 2017Bylo jasné, že se do týmu vrátí Gasly a tak poslední tajenkou byla otázka, kdo zasedne po jeho bok. Red Bull nyní poodkryl karty, ale pořád nechává ještě některé aspekty nevyřčené. Jisté je, že v Grand Prix Mexika, která se jede tento víkend, uvidíme opět novou dvojici Gasly - Hartley. Red Bull nadále své rozhodnutí zvolit ryze nováčkovskou sestavu nekomentoval, zrovna tak neuvedl, jaká bude sestava pro závody v Brazílii a Abú Zabí.
Z tohoto pohledu se jeví jako přirozené, že kariéra Daniila Kvjata v F1 v rodině nápojového giganta končí, protože během posledních 18 měsíců jde o jeho třetí odstavení. Nejdřív si loni vyměnil místo s Maxem Verstappenem, jemuž vyklidil pole u Red Bullu, před měsícem byl nahrazen právě Gaslym.
Ten očekává, že se mu podaří získat kontrakt na celou sezónu 2018, ale ani on nemá nic jistého, protože určité zdroje naznačují, že Scuderia Toro Rosso pojala závěr sezóny jako test nových adeptů pro příští ročník. Otázkou také je, zda v současné době, kdy se v kokpitech objevují stále mladší a mladší piloti, má sedmadvacetiletý Hartley významnější šanci...
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.