Formule 1 si nemůže stěžovat na nedostatek pilotů, ovšem v některých týmech mají poněkud zamotanou hlavu, komu vlastně dát příležitost. Právě takový rébus museli po Grand Prix USA řešit u Scuderie Toro Rosso
Ve Faenze připravili zajímavý koktejl, který měl pro fanoušky hned tři příchutě: nejdřív jsme mohli sledovat duo Sainz jr. - Kvjat, poté se nám představila dvojice Sainz jr. - Gasly a naposledy na okruhu COTA v Austinu Kvjat - Hartley. Jisté s ohledem na odchod španělského pilota je, že se nedočkáme kombinace Sainz jr. - Hartley. Ale rozhodně nás čeká do konce sezóny minimálně jedna varianta.
Pierre Gasly nejel v USA z důvodu boje o titul v japonské Super formuli, ovšem povětrnostní podmínky nakonec rozhodly, že jeho snaha vyšuměla do prázdna. Díky tomu v Austinu jela dvojice Kvjat - Hartley a ruský pilot po "dvoucenové" pauze jako by chtěl dokázat, že si návrat zaslouží - obohatil konto týmu o bod, který může v konečném sčítání mít značnou cenu.
Scuderia Toro Rosso’s Driver Line-Up for the upcoming 2017 Mexican Grand Prix will be formed by the following pairing: Pierre Gasly and Brendon Hartley pic.twitter.com/2SRSICu8K9
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) October 23, 2017Bylo jasné, že se do týmu vrátí Gasly a tak poslední tajenkou byla otázka, kdo zasedne po jeho bok. Red Bull nyní poodkryl karty, ale pořád nechává ještě některé aspekty nevyřčené. Jisté je, že v Grand Prix Mexika, která se jede tento víkend, uvidíme opět novou dvojici Gasly - Hartley. Red Bull nadále své rozhodnutí zvolit ryze nováčkovskou sestavu nekomentoval, zrovna tak neuvedl, jaká bude sestava pro závody v Brazílii a Abú Zabí.
Z tohoto pohledu se jeví jako přirozené, že kariéra Daniila Kvjata v F1 v rodině nápojového giganta končí, protože během posledních 18 měsíců jde o jeho třetí odstavení. Nejdřív si loni vyměnil místo s Maxem Verstappenem, jemuž vyklidil pole u Red Bullu, před měsícem byl nahrazen právě Gaslym.
Ten očekává, že se mu podaří získat kontrakt na celou sezónu 2018, ale ani on nemá nic jistého, protože určité zdroje naznačují, že Scuderia Toro Rosso pojala závěr sezóny jako test nových adeptů pro příští ročník. Otázkou také je, zda v současné době, kdy se v kokpitech objevují stále mladší a mladší piloti, má sedmadvacetiletý Hartley významnější šanci...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.