Častokrát se stávalo, že piloti seděli takříkajíc na dvou židlích a bylo obtížné se rozhodnout, pro kterou se rozhodnou. V současné době už je podobná praxe spíše výjimkou, nicméně nováček F1 Pierre Gasly musel tuto záležitost řešit.
Bojovat o titul mistra v japonské Super Formuli nebo posilovat své naděje ve stáji F1? Možná kdyby Francouz Pierre Gasly dosáhl lepšího výsledku na okruhu v Suzuce, měl by rozhodování těžší. Šampion F2 jel v Japonsku už druhý závod, protože už v Malajsii nahradil letos se značně trápícího Daniila Kvjata.
Odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko dlouho konečné rozhodnutí odkládal, ale donekonečna to také nešlo, protože se v případě neúčasti Gaslyho musí spousta věcí vyřešit. Své k věci řekla také Honda, pro kterou je Super Formule prestižní záležitostí, protože bojuje o titul s domácím konkurentem Toyota. Honda nejdřív prohlásila, že účast Gaslyho v americké Grand Prix v Austinu je prioritní, nyní svůj postoj přehodnotila s podmínkou, že Toro Rosso najde dostatečnou náhradu.
Šéf Toro Rosso Franz Tost tak bude mít možnost se poohlédnout po nových tvářích, z nichž může vzejít i adept na závodní sedačku pro rok 2018, protože jak známo, Sainz jr. už bude v USA hájit barvy Renaultu. Nabízí se hned několik kombinací včetně návratu Kvjata, krátkodobému angažmá Palmera či příchodu nových talentů. Marko se zatím nevyjádřil, kdo Gaslyho v USA nahradí.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu ztrácí v Super Formuli pouhého půl bodu na Japonce Hiroaki Išiuru a v barvách týmu Mugen se pokusí získat Hondě titul v této kategorii. Zároveň Francouz doufá, že po tomto závodě Super Formule bude i nadále pokračovat v týmu Toro Rosso v závěru letošní sezóny, tedy v závodech v Mexiku, Brazílii a Abů Zabí.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.