Častokrát se stávalo, že piloti seděli takříkajíc na dvou židlích a bylo obtížné se rozhodnout, pro kterou se rozhodnou. V současné době už je podobná praxe spíše výjimkou, nicméně nováček F1 Pierre Gasly musel tuto záležitost řešit.
Bojovat o titul mistra v japonské Super Formuli nebo posilovat své naděje ve stáji F1? Možná kdyby Francouz Pierre Gasly dosáhl lepšího výsledku na okruhu v Suzuce, měl by rozhodování těžší. Šampion F2 jel v Japonsku už druhý závod, protože už v Malajsii nahradil letos se značně trápícího Daniila Kvjata.
Odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko dlouho konečné rozhodnutí odkládal, ale donekonečna to také nešlo, protože se v případě neúčasti Gaslyho musí spousta věcí vyřešit. Své k věci řekla také Honda, pro kterou je Super Formule prestižní záležitostí, protože bojuje o titul s domácím konkurentem Toyota. Honda nejdřív prohlásila, že účast Gaslyho v americké Grand Prix v Austinu je prioritní, nyní svůj postoj přehodnotila s podmínkou, že Toro Rosso najde dostatečnou náhradu.
Šéf Toro Rosso Franz Tost tak bude mít možnost se poohlédnout po nových tvářích, z nichž může vzejít i adept na závodní sedačku pro rok 2018, protože jak známo, Sainz jr. už bude v USA hájit barvy Renaultu. Nabízí se hned několik kombinací včetně návratu Kvjata, krátkodobému angažmá Palmera či příchodu nových talentů. Marko se zatím nevyjádřil, kdo Gaslyho v USA nahradí.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu ztrácí v Super Formuli pouhého půl bodu na Japonce Hiroaki Išiuru a v barvách týmu Mugen se pokusí získat Hondě titul v této kategorii. Zároveň Francouz doufá, že po tomto závodě Super Formule bude i nadále pokračovat v týmu Toro Rosso v závěru letošní sezóny, tedy v závodech v Mexiku, Brazílii a Abů Zabí.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.