Poslední technické problémy a prohlášení prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho se začínají měnit v činy. Italská stáj po potížích v posledních dvou Grand Prix hodlá maximálně zaměřit svou pozornost na kontrolu kvality.
Jestliže Sergio Marchionne prohlašoval už po Grand Prix Malajsie, že bude nutné provést změny, což Vettel později poněkud zmírnil, skutečně se ve stáji z Maranella "pohnuly" ledy, což potvrzuje i technický ředitel stáje Mattia Binotto, který sám v oddělením kontroly kvality krátkou dobu působil.
Posilou týmu Ferrari se tak stává dvaačtyřicetiletá odbornice na kovy a chemické sloučeniny Maria Mendozaová. Od roku 2012 pracovala v automobilce FIAT a v jejím rámci měla funkci vedoucí skupiny Supplier Quality Powertrain EMEA pro FIAT Chrysler Group. Španělka bude mít své místo právě v oddělení kontroly kvality.
"Jedním z našich plánů bylo zlepšit právě tento úsek. Naše oddělení kvality tím doznalo změn k lepšímu, které měl rovněž na mysli náš prezident," uvedl po zveřejnění příchodu odbornice technický ředitel Binotto.
Jak uvedl Marchionne na počátku tohoto týdne, příčinou problémů v Japonsku byl defekt zapalovací svíčky v hodnotě 1500 korun (59 Eur). Její cena ale není zdaleka rozhodující, protože v minulosti měly rozhodující vliv na důležité momenty v motorsportu součástky mnohem levnější. Podstatná je vždy ztráta, kterou daný komponent způsobí.
"Po technické stránce šlo o maličkost, která ale měla dopad na vůz v hodnotě milionů eur. Šlo o problém, který jsme nejspíš v průběhu sezóny ignorovali, protože se nikdy nejevil jako důležitý, ale nyní jsme čelili minimálně třem případům, kdy jsme mohli posoudit jeho ničivý dopad na výkon celého týmu," prohlásil Marchionne s tím, že Ferrari nadále šetří příčiny selhání svíčky, k němuž došlo pouhý týden po problémech s defektem potrubí v Malajsii.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.