Poslední technické problémy a prohlášení prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho se začínají měnit v činy. Italská stáj po potížích v posledních dvou Grand Prix hodlá maximálně zaměřit svou pozornost na kontrolu kvality.
Jestliže Sergio Marchionne prohlašoval už po Grand Prix Malajsie, že bude nutné provést změny, což Vettel později poněkud zmírnil, skutečně se ve stáji z Maranella "pohnuly" ledy, což potvrzuje i technický ředitel stáje Mattia Binotto, který sám v oddělením kontroly kvality krátkou dobu působil.
Posilou týmu Ferrari se tak stává dvaačtyřicetiletá odbornice na kovy a chemické sloučeniny Maria Mendozaová. Od roku 2012 pracovala v automobilce FIAT a v jejím rámci měla funkci vedoucí skupiny Supplier Quality Powertrain EMEA pro FIAT Chrysler Group. Španělka bude mít své místo právě v oddělení kontroly kvality.
"Jedním z našich plánů bylo zlepšit právě tento úsek. Naše oddělení kvality tím doznalo změn k lepšímu, které měl rovněž na mysli náš prezident," uvedl po zveřejnění příchodu odbornice technický ředitel Binotto.
Jak uvedl Marchionne na počátku tohoto týdne, příčinou problémů v Japonsku byl defekt zapalovací svíčky v hodnotě 1500 korun (59 Eur). Její cena ale není zdaleka rozhodující, protože v minulosti měly rozhodující vliv na důležité momenty v motorsportu součástky mnohem levnější. Podstatná je vždy ztráta, kterou daný komponent způsobí.
"Po technické stránce šlo o maličkost, která ale měla dopad na vůz v hodnotě milionů eur. Šlo o problém, který jsme nejspíš v průběhu sezóny ignorovali, protože se nikdy nejevil jako důležitý, ale nyní jsme čelili minimálně třem případům, kdy jsme mohli posoudit jeho ničivý dopad na výkon celého týmu," prohlásil Marchionne s tím, že Ferrari nadále šetří příčiny selhání svíčky, k němuž došlo pouhý týden po problémech s defektem potrubí v Malajsii.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.