Poslední technické problémy a prohlášení prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho se začínají měnit v činy. Italská stáj po potížích v posledních dvou Grand Prix hodlá maximálně zaměřit svou pozornost na kontrolu kvality.
Jestliže Sergio Marchionne prohlašoval už po Grand Prix Malajsie, že bude nutné provést změny, což Vettel později poněkud zmírnil, skutečně se ve stáji z Maranella "pohnuly" ledy, což potvrzuje i technický ředitel stáje Mattia Binotto, který sám v oddělením kontroly kvality krátkou dobu působil.
Posilou týmu Ferrari se tak stává dvaačtyřicetiletá odbornice na kovy a chemické sloučeniny Maria Mendozaová. Od roku 2012 pracovala v automobilce FIAT a v jejím rámci měla funkci vedoucí skupiny Supplier Quality Powertrain EMEA pro FIAT Chrysler Group. Španělka bude mít své místo právě v oddělení kontroly kvality.
"Jedním z našich plánů bylo zlepšit právě tento úsek. Naše oddělení kvality tím doznalo změn k lepšímu, které měl rovněž na mysli náš prezident," uvedl po zveřejnění příchodu odbornice technický ředitel Binotto.
Jak uvedl Marchionne na počátku tohoto týdne, příčinou problémů v Japonsku byl defekt zapalovací svíčky v hodnotě 1500 korun (59 Eur). Její cena ale není zdaleka rozhodující, protože v minulosti měly rozhodující vliv na důležité momenty v motorsportu součástky mnohem levnější. Podstatná je vždy ztráta, kterou daný komponent způsobí.
"Po technické stránce šlo o maličkost, která ale měla dopad na vůz v hodnotě milionů eur. Šlo o problém, který jsme nejspíš v průběhu sezóny ignorovali, protože se nikdy nejevil jako důležitý, ale nyní jsme čelili minimálně třem případům, kdy jsme mohli posoudit jeho ničivý dopad na výkon celého týmu," prohlásil Marchionne s tím, že Ferrari nadále šetří příčiny selhání svíčky, k němuž došlo pouhý týden po problémech s defektem potrubí v Malajsii.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.