Psal se rok 2012 a španělská pilotka Maria de Villotaová, dcera někdejšího závodníka F1 Emilia de Vilotty, těžce havarovala při testu vozu Marussia. Případ se ale táhl dál, zkoumala s míra zavinění, aby nakonec situace dopadla pro obě strany smírně.
Rodačka z Madridu se poprvé posadila do vozu F1 v roce 2011, kdy na okruhu Paul Ricard absolvovala 180 kol s vozem Renault R29. O rok později se přesunula ke stáji Marussia, kde byla větší pravděpodobnost, že by se mohla podívat i do světa Grand Prix, i když od samého počátku byla neustále připomínána otázka její chybějící superlicence.
Její první test na britském letišti Duxford se konal 3. července 2012 a skončil katastrofou. Tehdy dvaatřicetiletá Španělka kolem 9:30 narazila v rychlosti kolem 55 km/h do spuštěného hydraulického čela nákladního automobilu a utrpěla těžké zranění lebky. V nemocnici Addenbrokes se lékaři snažili zachránit ženě několikahodinovou operací pravé oko, ale to se nepodařilo.
Po několika operacích a 17 dnech byla de Villotaová transportována do Španělska, kde v nemocnici La Paz University Hospital pokračovala její léčba. Bylo jasné, že bez oka už Maria závodit nebude, ale zdálo se, že se s následky nehody psychicky vyrovnala, dokonce se v roce 2013 vdala. O to větším šokem byla zpráva o jejím úmrtí 11. října téhož roku, kdy byla nalezena mrtvá v hotelovém pokoji ve městě Sevilla.
Její rodina následně zahájila soudní spor s týmem Marussia, později Manor, protože bylo nejasné, zda nedošlo k pochybení po technické stránce, případně zda nebyla chyba na straně pilotky, která si nákladního vozu nevšimla. Další otázkou bylo údajně nepředpisové nastavení hydraulické rampy. Po dlouhotrvajícím sporu bylo oznámeno prostřednictvím britské advokátní kanceláře Slater & Gordon, že došlo k oboustranné dohodě.
"Rodina Marie de Villotaové s potěšením oznamuje, že ohledně svého sporu s týmem Manor F1 týkajícího se nehody ze 3. 7. 2012 došlo k dohodě. Incident byl důsledkem řady událostí, z nichž jedna spočívala v zaparkování nákladního vozu se spuštěnou rampou v oblasti boxů. Maria na nehodě nenesla žádnou vinu. Byla to tragická nehoda, která byla šokem pro všechny, kdo Mariu znali," praví se v oficiálním prohlášení zveřejněném ve středu 11. října 2017.
"Dohoda je důležitým okamžikem, protože rodina nyní může vynaložit veškeré úsilí, aby pokračovala v odkazu Marii. Týká se to především nadace Maria's Legacy, zaměřené na děti neurodegenerativními chorobami a lidi s omezenými finančními možnostmi. Rodina chce ještě jednou poděkovat fanouškům, přátelům a všem ostatním, kteří Mariu během podporovali nejen během její závodní kariéry, ale zejména po nehodě. Dík patří rovněž těm, kteří dále šíří vzpomínku na ni a starají se o ty, kteří to nejvíc potřebují," dodal Paul Tapner z advokátní kanceláře Slater & Gordon, zastupující rodinu de Villotaové.
Tým Manor F1 přestal existovat v březnu letošního roku, ale je zřejmé, že zmíněná dohoda byla uzavřena se společností Manor odpovídající za veškeré závazky.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.