Jsou překvapení příjemná a taková, která vám třeba nemile změní život. Obě formy zakusili v Suzuce dva piloti a nedá si říci, že by jeden nebo druhý tušili, že se něco takového stane. Palmer už své k věci řekl, nyní se vyjadřuje ten šťastnější Carlos Sainz jr.
Překvapivých změn během sezóny je stále méně, to není jako kdysi, kdy třeba v roce 1994 Johnny Herbert vystřídal během jednoho roku hned tři týmy (Lotus, Ligier, Benetton). Smluvní vazby jsou pevnější a každá avizovaná změna je známa dlouho dopředu.
To byl vlastně případ Jolyona Palmera, o jehož možném odchodu se mluvilo od léta. Jak už jsme uvedli při jiných příležitostech, tvářil se Brit jako značně silný v kramflecích aspoň co se letošní sezóny týkalo. Jenže necelých dvanáct hodin před startem japonské Grand Prix už věděl, že jeho kariéra v F1 tímto závodem končí. Zda dočasně nebo definitivně, to samozřejmě není jisté.
Carlos Sainz jr. byl podepsán k Renaultu minulý měsíc a dalo by se říci, že se po dlouhé době naplnilo jeho přání. Španěl dával jasně najevo, že hodlá pokračovat v kariéře na vyšší úrovni než u Toro Rosso, které se obecně považuje jako přípravka pro "lepší" týmy. Z tohoto hlediska někdo může namítnout, že poslední dva roky je na tom stáj se sídlem ve Faenze lépe než francouzská automobilka, ale nezapomínejme, že Renault má mnohem větší potenciál a hodlá dobýt šampionát postupnými kroky.
Palmer dostal patřičné odstupné, aby pro poslední čtyři závody uvolnil Sainzovi jr. místo. Sám Carlos byl touto výměnou zaskočen, ale rozhodně si nestěžuje, že už od Grand Prix USA v Austinu usedne do žlutočerného monopostu.
"Já sám jsem se o změně dozvěděl asi 30 minut předtím, než byla oficiálně oznámena, takže to bylo zcela neočekávané. Skutečně to bylo obrovské překvapení! Můj manažer mi to hned dal vědět, jakmile mu to Cyril Abiteboul sdělil. Ale zpočátku jsem to nijak neprožíval, protože jsem se soustředil na své úkoly, tak mi to příliš nedocházelo. Až když jsem večer ulehl, pocítil jsem štěstí. Vím, že to pro mě je dobrá šance se adaptovat ve voze o něco dřív, než jsem očekával, poznat nové inženýry, tým, mechaniky... Snažil jsem se to příliš emocionálně neprožívat, chtěl jsem se soustředit na víkend, ale bylo to opravdu těžké se tomu vyhnout," popisuje situaci Sainz jr.
Nelze ani vyloučit, že nová informace a výhled na závěr sezóny do jisté míry ovlivnily i Španělův výkon v závodě. Ten, jak známo, skončil po pár set metrech. Těžko říci, zda se na vylétnutí z trati podílelo vědomí, že jede poslední závod za tým, ve kterém absolvoval 56 Grand Prix a snažil se rozloučit co nejlépe nebo se trochu předvést svým nových chlebodárcům. "Na měkkých pneumatikách byla přilnavost menší, než jsem čekal. Ale necítím lítost, snažil jsem se v posledním závodě za Toro Rosso bojovat, zariskoval jsem a ono to nevyšlo," dodává Sainz jr.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.