Force India se stále veze na vlně úspěchu a je hodně pravděpodobné (tedy pokud nedojde k nějaké katastrofě), že obhájí své loňské nejlepší umístění. Vozy jsou spolehlivé, vždyť Esteban Ocon vedle Lewise Hamiltona jako jediný ve startovním poli dokončil všech 16 závodů.
Jenže právě ambiciózní a úspěšný Francouz - pamatujete ještě, jak se před sezónou spekulovalo, zda se s přechodem do takového týmu výkonnostně vyrovná? - působí jako rudá muleta v rukou toreadora před býkem. A tím je v tomto případě Sergio Pérez. Oba piloti už měli několik incidentů a nakonec po Grand Prix Belgie došla vedení trpělivost a sáhlo se k preventivním opatřením.
Od té doby se jak Esteban, tak "Checo" zklidnili, i když nejspíš pouze na povrchu. Ostatně to dokládá i situace z Grand Prix Japonska, kdy se oba piloti opět sešli ve startovním poli a dokonce ze strany Péreze, který byl za Oconem padl víceméně zdvořilostní dotaz, jestli by tedy nemohl trochu přiložit pod kotel, vedení nadále trvá na svém rozhodnutí. Dokdy?
"Až budeme mít jisté čtvrté místo v Poháru konstruktérů, tak se ohledně této záležitosti společně posadíme a budeme zvažovat, zda spolu mohou oba naši piloti závodit," objasnil situaci provozní ředitel týmu Otmar Szafnauer. Jenže není vyloučen i docela jiný scénář, který by nastal v případě, že se obě horké hlavy opět dostanou do komplikované situace. Pokud tedy Ocon a Pérez neprojeví kolegialitu, může zákaz vzájemných soubojů trvat i na začátku příští sezóny.
"V první řadě je tu vždy tým. Jestli nám oba ještě v této sezóně dokáží, že mohou společně korektně závodit, pak jsem si jistý, že zvážíme odvolání zákazu. Nico a Checo spolu takhle bojovali a nikdy u nich nedošlo ke kolizi. Kdyby tento scénář opět začal fungovat, není důvod ze strany týmu jejich souboje nějak ovlivňovat. Oba jsou dost chytří, tak doufám, že jim tato lekce otevře oči. Naše filozofie vždy měla za cíl maximalizovat týmový potenciál, proto pro něj musí oba udělat vše. Z tohoto hlediska obvykle povolíme vzájemné souboje, ale když spolu příliš kolidují, tak to pochopitelně je pro tým ztrátou, proto musíme k původnímu záměru volit jinou cestu. To jsme také udělali. Rozhodně budeme raději, když spolu budou moci bojovat než aby se drželi zpátky, rádi to také povolíme, ale dosud o tom nejsme přesvědčeni," dodává Szafnauer.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.