Force India se stále veze na vlně úspěchu a je hodně pravděpodobné (tedy pokud nedojde k nějaké katastrofě), že obhájí své loňské nejlepší umístění. Vozy jsou spolehlivé, vždyť Esteban Ocon vedle Lewise Hamiltona jako jediný ve startovním poli dokončil všech 16 závodů.
Jenže právě ambiciózní a úspěšný Francouz - pamatujete ještě, jak se před sezónou spekulovalo, zda se s přechodem do takového týmu výkonnostně vyrovná? - působí jako rudá muleta v rukou toreadora před býkem. A tím je v tomto případě Sergio Pérez. Oba piloti už měli několik incidentů a nakonec po Grand Prix Belgie došla vedení trpělivost a sáhlo se k preventivním opatřením.
Od té doby se jak Esteban, tak "Checo" zklidnili, i když nejspíš pouze na povrchu. Ostatně to dokládá i situace z Grand Prix Japonska, kdy se oba piloti opět sešli ve startovním poli a dokonce ze strany Péreze, který byl za Oconem padl víceméně zdvořilostní dotaz, jestli by tedy nemohl trochu přiložit pod kotel, vedení nadále trvá na svém rozhodnutí. Dokdy?
"Až budeme mít jisté čtvrté místo v Poháru konstruktérů, tak se ohledně této záležitosti společně posadíme a budeme zvažovat, zda spolu mohou oba naši piloti závodit," objasnil situaci provozní ředitel týmu Otmar Szafnauer. Jenže není vyloučen i docela jiný scénář, který by nastal v případě, že se obě horké hlavy opět dostanou do komplikované situace. Pokud tedy Ocon a Pérez neprojeví kolegialitu, může zákaz vzájemných soubojů trvat i na začátku příští sezóny.
"V první řadě je tu vždy tým. Jestli nám oba ještě v této sezóně dokáží, že mohou společně korektně závodit, pak jsem si jistý, že zvážíme odvolání zákazu. Nico a Checo spolu takhle bojovali a nikdy u nich nedošlo ke kolizi. Kdyby tento scénář opět začal fungovat, není důvod ze strany týmu jejich souboje nějak ovlivňovat. Oba jsou dost chytří, tak doufám, že jim tato lekce otevře oči. Naše filozofie vždy měla za cíl maximalizovat týmový potenciál, proto pro něj musí oba udělat vše. Z tohoto hlediska obvykle povolíme vzájemné souboje, ale když spolu příliš kolidují, tak to pochopitelně je pro tým ztrátou, proto musíme k původnímu záměru volit jinou cestu. To jsme také udělali. Rozhodně budeme raději, když spolu budou moci bojovat než aby se drželi zpátky, rádi to také povolíme, ale dosud o tom nejsme přesvědčeni," dodává Szafnauer.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.