I když se startovní rošt v Japonsku neměnil tak drasticky jako na Monze, přeci jenom se pětice pilotů bude posouvat o různý počet pozic zpět. Nakonec se ale jejich řady nerozšíří, protože Mexičan Pérez potrestán nebude.
Potenciální možnost penalizace se objevila po okamžiku v první části kvalifikace, kdy Sergio Pérez v posledních zatáčkách před nájezdem na cílovou rovinku dle názoru týmu Williams překážel Lance Strollovi v jeho rychlém kole. Proto byl kvůli situaci v zatáčkách 16 a 17 podán ze strany britského týmu podnět k prošetření.
Sportovní komise v čele s vítězem 24 hodin Le Mans Tomem Kristensenem však rozhodla, že ačkoliv se mohl Stroll do jisté míry zdržet, nepředstavoval pro něj Pérez natolik velkou překážku, navíc jeho pozice byla zapříčiněna dalším pilotem na trati.
"Během kvalifikace vozy zpomalily v nájezdu do zatáčky 16, aby získaly dostatečný odstup od soupeřů před sebou. Tím vznikl postupný efekt pro několik pilotů za sebou, což v konečném důsledku způsobilo problém mezi vozy se startovními čísly 11 (Pérez) a 18 (Stroll). Sergio Pérez se chystal na vstup do rychlého kola a měl před sebou několik vozů. Před zatáčkou 16 dojel Péreze Pierre Gasly a předjel ho, na což měl právo. Tím ale Pérez ještě více zpomalil a dostal se do zatáčky 17 ve chvíli, kdy tam dorazil také Lance Stroll," znělo vysvětlení komise, podle níž nebylo nutné mexického pilota Force Indie nějak trestat.
Strollův čas tím byl do jisté míry ovlivněn, navíc kvůli havárii Romaina Grosjeana v samotném závěru první části kvalifikace, která byla o 80 vteřin zkrácena, už neměl možnost svůj čas vylepšit, stejně jako Pierre Gasly.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.