I když se startovní rošt v Japonsku neměnil tak drasticky jako na Monze, přeci jenom se pětice pilotů bude posouvat o různý počet pozic zpět. Nakonec se ale jejich řady nerozšíří, protože Mexičan Pérez potrestán nebude.
Potenciální možnost penalizace se objevila po okamžiku v první části kvalifikace, kdy Sergio Pérez v posledních zatáčkách před nájezdem na cílovou rovinku dle názoru týmu Williams překážel Lance Strollovi v jeho rychlém kole. Proto byl kvůli situaci v zatáčkách 16 a 17 podán ze strany britského týmu podnět k prošetření.
Sportovní komise v čele s vítězem 24 hodin Le Mans Tomem Kristensenem však rozhodla, že ačkoliv se mohl Stroll do jisté míry zdržet, nepředstavoval pro něj Pérez natolik velkou překážku, navíc jeho pozice byla zapříčiněna dalším pilotem na trati.
"Během kvalifikace vozy zpomalily v nájezdu do zatáčky 16, aby získaly dostatečný odstup od soupeřů před sebou. Tím vznikl postupný efekt pro několik pilotů za sebou, což v konečném důsledku způsobilo problém mezi vozy se startovními čísly 11 (Pérez) a 18 (Stroll). Sergio Pérez se chystal na vstup do rychlého kola a měl před sebou několik vozů. Před zatáčkou 16 dojel Péreze Pierre Gasly a předjel ho, na což měl právo. Tím ale Pérez ještě více zpomalil a dostal se do zatáčky 17 ve chvíli, kdy tam dorazil také Lance Stroll," znělo vysvětlení komise, podle níž nebylo nutné mexického pilota Force Indie nějak trestat.
Strollův čas tím byl do jisté míry ovlivněn, navíc kvůli havárii Romaina Grosjeana v samotném závěru první části kvalifikace, která byla o 80 vteřin zkrácena, už neměl možnost svůj čas vylepšit, stejně jako Pierre Gasly.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.