Kdo má největší šance na závodní sedačku u Williamsu vedle Lance Strolla? Toto téma zajímá stále více odborníky i fanoušky F1. Jestliže se ještě nedávno hovořilo o třech adeptech, jejich zástup se rozrostl. Bude Williams testovat zájemce přímo na trati?
Není to tak dávno, kdy byly zveřejněny argumenty pro a proti trojici Felipe Massa, Robert Kubica a Paul di Resta. Mezitím proběhla různá prohlášení, vyjádření a další zprávy, které celou záležitost nikam neposunuly, spíš ještě více otevřely stavidla dohadů a posuzování, kdo by mohl být pro tým Williams ideálním přínosem.
V hledáčku se opětovně objevil Pascal Wehrlein, jenže u toho tkví problém v jeho mládí. Jak už bylo řečeno, tým by potřeboval vzhledem k titulárnímu sponzorovi pilota staršího 25 let. Jenže také nelze brát Wehrleina na lehkou váhu, protože Williamsu může proklouznout mezi prsty slibný talent. Napovídají tomu Pascalovy výsledky na slabých vozech. U Williamsu ale pořád zůstává až jako čtvrtá eventualita.
Další zkoušku chystají zástupci jedné z nejstarších stájí ve startovním poli mezi Grand Prix Japonska a USA. Robert Kubica měl otestovat starší Williams specifikace 2014 v Suzuce, ale proti tomu se postavili otec a syn Strollové s tím, že Lance potřebuje specifikaci v Austinu, aby se seznámil se zdejší tratí. Williams se ale rozhodl, že Kubica si bude moci v polovině října vyzkoušet starší vůz na Silverstone, aby získal průpravu pro následný test o několik dní později na Hungaroringu.
Půjde o dvoudenní akci, přičemž polský pilot bude druhého dne vystřídán právě Paulem di Restou. Piloti se sice přímo na trati nesetkají, ale tým získá ideální možnost posoudit jejich výsledky. Současný testpilot Di Resta bude mít sice mírnou výhodu, protože tu letos zaskakoval za nemocného Massu, ale jinak jsou karty rozdány prakticky nastejno: oběma uchazečům je 31 let, oba touží po návratu do F1 a oba jsou schopni přispět k technickému vývoji týmu. Zapomínat ale nesmíme ani na Massu, kterému opět život pilota F1 plně zachutnal a rád by si svou kariéru ještě o rok prodloužil.
Zcela na závěr je dobré připomenout, že v anketě vyhlášené F1NEWS.cz věřilo plných 50 % hlasujících Felipe Massovi, Kubica byl na druhém místě (30 %) a nejmenší šance dáváte Paulu di Restovi. Ještě je tu ale devět procent těch, kteří věří, že Williams se nakonec pro nikoho z uvedené trojice nerozhodne...
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.