Kdo má největší šance na závodní sedačku u Williamsu vedle Lance Strolla? Toto téma zajímá stále více odborníky i fanoušky F1. Jestliže se ještě nedávno hovořilo o třech adeptech, jejich zástup se rozrostl. Bude Williams testovat zájemce přímo na trati?
Není to tak dávno, kdy byly zveřejněny argumenty pro a proti trojici Felipe Massa, Robert Kubica a Paul di Resta. Mezitím proběhla různá prohlášení, vyjádření a další zprávy, které celou záležitost nikam neposunuly, spíš ještě více otevřely stavidla dohadů a posuzování, kdo by mohl být pro tým Williams ideálním přínosem.
V hledáčku se opětovně objevil Pascal Wehrlein, jenže u toho tkví problém v jeho mládí. Jak už bylo řečeno, tým by potřeboval vzhledem k titulárnímu sponzorovi pilota staršího 25 let. Jenže také nelze brát Wehrleina na lehkou váhu, protože Williamsu může proklouznout mezi prsty slibný talent. Napovídají tomu Pascalovy výsledky na slabých vozech. U Williamsu ale pořád zůstává až jako čtvrtá eventualita.
Další zkoušku chystají zástupci jedné z nejstarších stájí ve startovním poli mezi Grand Prix Japonska a USA. Robert Kubica měl otestovat starší Williams specifikace 2014 v Suzuce, ale proti tomu se postavili otec a syn Strollové s tím, že Lance potřebuje specifikaci v Austinu, aby se seznámil se zdejší tratí. Williams se ale rozhodl, že Kubica si bude moci v polovině října vyzkoušet starší vůz na Silverstone, aby získal průpravu pro následný test o několik dní později na Hungaroringu.
Půjde o dvoudenní akci, přičemž polský pilot bude druhého dne vystřídán právě Paulem di Restou. Piloti se sice přímo na trati nesetkají, ale tým získá ideální možnost posoudit jejich výsledky. Současný testpilot Di Resta bude mít sice mírnou výhodu, protože tu letos zaskakoval za nemocného Massu, ale jinak jsou karty rozdány prakticky nastejno: oběma uchazečům je 31 let, oba touží po návratu do F1 a oba jsou schopni přispět k technickému vývoji týmu. Zapomínat ale nesmíme ani na Massu, kterému opět život pilota F1 plně zachutnal a rád by si svou kariéru ještě o rok prodloužil.
Zcela na závěr je dobré připomenout, že v anketě vyhlášené F1NEWS.cz věřilo plných 50 % hlasujících Felipe Massovi, Kubica byl na druhém místě (30 %) a nejmenší šance dáváte Paulu di Restovi. Ještě je tu ale devět procent těch, kteří věří, že Williams se nakonec pro nikoho z uvedené trojice nerozhodne...
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.