Kdo má největší šance na závodní sedačku u Williamsu vedle Lance Strolla? Toto téma zajímá stále více odborníky i fanoušky F1. Jestliže se ještě nedávno hovořilo o třech adeptech, jejich zástup se rozrostl. Bude Williams testovat zájemce přímo na trati?
Není to tak dávno, kdy byly zveřejněny argumenty pro a proti trojici Felipe Massa, Robert Kubica a Paul di Resta. Mezitím proběhla různá prohlášení, vyjádření a další zprávy, které celou záležitost nikam neposunuly, spíš ještě více otevřely stavidla dohadů a posuzování, kdo by mohl být pro tým Williams ideálním přínosem.
V hledáčku se opětovně objevil Pascal Wehrlein, jenže u toho tkví problém v jeho mládí. Jak už bylo řečeno, tým by potřeboval vzhledem k titulárnímu sponzorovi pilota staršího 25 let. Jenže také nelze brát Wehrleina na lehkou váhu, protože Williamsu může proklouznout mezi prsty slibný talent. Napovídají tomu Pascalovy výsledky na slabých vozech. U Williamsu ale pořád zůstává až jako čtvrtá eventualita.
Další zkoušku chystají zástupci jedné z nejstarších stájí ve startovním poli mezi Grand Prix Japonska a USA. Robert Kubica měl otestovat starší Williams specifikace 2014 v Suzuce, ale proti tomu se postavili otec a syn Strollové s tím, že Lance potřebuje specifikaci v Austinu, aby se seznámil se zdejší tratí. Williams se ale rozhodl, že Kubica si bude moci v polovině října vyzkoušet starší vůz na Silverstone, aby získal průpravu pro následný test o několik dní později na Hungaroringu.
Půjde o dvoudenní akci, přičemž polský pilot bude druhého dne vystřídán právě Paulem di Restou. Piloti se sice přímo na trati nesetkají, ale tým získá ideální možnost posoudit jejich výsledky. Současný testpilot Di Resta bude mít sice mírnou výhodu, protože tu letos zaskakoval za nemocného Massu, ale jinak jsou karty rozdány prakticky nastejno: oběma uchazečům je 31 let, oba touží po návratu do F1 a oba jsou schopni přispět k technickému vývoji týmu. Zapomínat ale nesmíme ani na Massu, kterému opět život pilota F1 plně zachutnal a rád by si svou kariéru ještě o rok prodloužil.
Zcela na závěr je dobré připomenout, že v anketě vyhlášené F1NEWS.cz věřilo plných 50 % hlasujících Felipe Massovi, Kubica byl na druhém místě (30 %) a nejmenší šance dáváte Paulu di Restovi. Ještě je tu ale devět procent těch, kteří věří, že Williams se nakonec pro nikoho z uvedené trojice nerozhodne...
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.