Max Verstappen má na svém kontě několik hříšků, ve kterých sem tam hraje nezáviděníhodnou roli. Stejně tak tomu bylo i v sobotním tréninku, kdy se na trati střetl s Jolyonem Palmerem.
Britský pilot a holandský oslavenec, neboť Max právě dnes přestal být po oslavě 20. narozenin teenagerem, kolidovali v poslední zatáčce okruhu v Sepangu, kdy se Jolyon ve svém rychlém kole střetl s Maxem, který se na trati pohyboval hodně pomalu, nejspíš ochlazoval vůz. Palmer si poškodil přední křídlo a Verstappen si z incidentu odnesl defekt levé zadní pneumatiky, ale událost nebyla prošetřovaná a nepadl za ni žádný trest.
"Byl jsem v rychlém kole a on jel pomalu. Pilot, který jede takovým způsobem by měl rychlejšímu udělat místo. Neměl by nijak bránit, ale on zůstal ve stopě, takže jsem se přesunul na vnitřní stranu a brzdil o dvaceet metrů dříve a byl hodně opatrný, ale on rovněž zamířil k apexu, což bylo neočekávané. Pokud si chystáte nájezd do rychlého kola, tak najíždíte zeširoka, prostě nechápu, proč byl zrovna v téhle části trati. Nikdo se nikdy nenachází na vnotřní části trati. Každý to zkouší z venku, aby měl co nejlepší nájezd. Myslím, že to byla hloupá chyba a konkrétně ve třetím tréninku nikdo nic takového nechce," vysvětlil situaci Palmer.
Jako důsledek této kolize přišel Palmer o přední křídlo, jak už bylo avizováno, Verstappenův vůz se roztočil a zůstal stát v protisměru. Palmer byl ze strany serveru motorsport.com dotazován, zda si myslí, že prudké brzdění z jeho strany způsobilo kolizi.
"Myslím, že jsem tím způsobil Maxovy hodiny. Nakonec jsem probrzdil, ale jen proto, že změnil směr. Údaje ukazují, že jsem sešlápl brzdový pedál o dvacet metrů dříve a měl vše pod kontrolou. Ve chvíli, kdy mi vjel do stopy jsem brzdil ještě intenzivněji, abych se vyhnul nárazu," dodává Palmer.
Ohledně možného potrestání Verstappena však zaujal smířlivý postoj, který nakonec korespondoval i s jednáním sportovních komisařů. Sice nesouhlasil s Verstappenovým chováním na trati, ale nepovažoval za nutné, aby byl holandský pilot penalizován.
"Jeho názor, že mi tímto způsobem mohl bránit v jízdě, je poněkud hloupý. Jde o úctu, o respekt, že se nacházím v rychlém kole. Já o tomto víkendu v poslední zatáčce uvolnil cestu mnoha kolegům. Pokud nejde hodně vpředu, necháte je projet, protože jsou v rychlém kole, pak začnete své vlastní za nimi. Oni mohou své kolo dokončit a všichni budou spokojení. Nejsem nijak nervózní, že nebyl potrestán, nevidím v tom žádný rozdíl. Jen by to chtělo se z takových situací poučit a ukázat více respektu," uzavírá Palmer.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.