Max Verstappen má na svém kontě několik hříšků, ve kterých sem tam hraje nezáviděníhodnou roli. Stejně tak tomu bylo i v sobotním tréninku, kdy se na trati střetl s Jolyonem Palmerem.
Britský pilot a holandský oslavenec, neboť Max právě dnes přestal být po oslavě 20. narozenin teenagerem, kolidovali v poslední zatáčce okruhu v Sepangu, kdy se Jolyon ve svém rychlém kole střetl s Maxem, který se na trati pohyboval hodně pomalu, nejspíš ochlazoval vůz. Palmer si poškodil přední křídlo a Verstappen si z incidentu odnesl defekt levé zadní pneumatiky, ale událost nebyla prošetřovaná a nepadl za ni žádný trest.
"Byl jsem v rychlém kole a on jel pomalu. Pilot, který jede takovým způsobem by měl rychlejšímu udělat místo. Neměl by nijak bránit, ale on zůstal ve stopě, takže jsem se přesunul na vnitřní stranu a brzdil o dvaceet metrů dříve a byl hodně opatrný, ale on rovněž zamířil k apexu, což bylo neočekávané. Pokud si chystáte nájezd do rychlého kola, tak najíždíte zeširoka, prostě nechápu, proč byl zrovna v téhle části trati. Nikdo se nikdy nenachází na vnotřní části trati. Každý to zkouší z venku, aby měl co nejlepší nájezd. Myslím, že to byla hloupá chyba a konkrétně ve třetím tréninku nikdo nic takového nechce," vysvětlil situaci Palmer.
Jako důsledek této kolize přišel Palmer o přední křídlo, jak už bylo avizováno, Verstappenův vůz se roztočil a zůstal stát v protisměru. Palmer byl ze strany serveru motorsport.com dotazován, zda si myslí, že prudké brzdění z jeho strany způsobilo kolizi.
"Myslím, že jsem tím způsobil Maxovy hodiny. Nakonec jsem probrzdil, ale jen proto, že změnil směr. Údaje ukazují, že jsem sešlápl brzdový pedál o dvacet metrů dříve a měl vše pod kontrolou. Ve chvíli, kdy mi vjel do stopy jsem brzdil ještě intenzivněji, abych se vyhnul nárazu," dodává Palmer.
Ohledně možného potrestání Verstappena však zaujal smířlivý postoj, který nakonec korespondoval i s jednáním sportovních komisařů. Sice nesouhlasil s Verstappenovým chováním na trati, ale nepovažoval za nutné, aby byl holandský pilot penalizován.
"Jeho názor, že mi tímto způsobem mohl bránit v jízdě, je poněkud hloupý. Jde o úctu, o respekt, že se nacházím v rychlém kole. Já o tomto víkendu v poslední zatáčce uvolnil cestu mnoha kolegům. Pokud nejde hodně vpředu, necháte je projet, protože jsou v rychlém kole, pak začnete své vlastní za nimi. Oni mohou své kolo dokončit a všichni budou spokojení. Nejsem nijak nervózní, že nebyl potrestán, nevidím v tom žádný rozdíl. Jen by to chtělo se z takových situací poučit a ukázat více respektu," uzavírá Palmer.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.