McLaren je otevřený vůči kompromisu ve finančních odměnách. Je ochoten si nechat sáhnout na svůj bonus v rámci spravedlivějšího rozdělení příjmů ve Formuli 1. Jak na to zareagují další velké týmy?
Mercedes, Ferrari, Red Bull a McLaren se před pár lety dohodli s držitelem komerčních práv na vyplácení konstruktérských mistrovských bonusů. V případě stáje z Wokingu to činí kolem 30 mil. dolarů (665 mil. Kč), v Maranellu (kromě historického bonusu ve výši 2 miliard Kč) dostávají 35 mil. dolarů (775 mil. Kč), rakouský a německý tým po 39 mil. dolarů (865 mil. Kč) každý.
McLaren se však nebrání zavedení rozpočtových stropů a spravedlivějšímu rozdělování odměn v F1, byť by to znamenalo, že si finančně pohorší, protože by přišel o svůj bonus: "Mám-li hovořit za McLaren, tak jsme fanoušky rozpočtových stropů. Myslíme si, že jsou důležité. Jsou ve většině ostatních sportů a srovnávají podmínky hry," říká jeho výkonný ředitel Zak Brown.
"Uvědomujeme si, že jsme jedním ze čtyř týmů, které dostávají zvláštní platby, a že to může vést ke kompromisu. Cítíme ale, že pokud bude sport zdravější, pak z toho budeme těžit všichni. Jsme skvělým závodním týmem. Existuje celá řada skvělých závodních týmů a my chceme závodit a mít stejnou šanci, jako všichni ostatní," pokračuje podle Autosportu šéf McLarenu.
Rozdíly v rozpočtech týmů jsou totiž v současnosti hodně vysoké. Ferrari v F1 v roce 2016 hospodařilo s 9,8 miliardami Kč (330 mil. liber), mistrovský Mercedes s 7,9 miliardami Kč (265 mil. liber), zatímco například Sauber si musel vystačit s 2,8 miliardami Kč (95 mil. liber), tedy s částkou 3,5 krát nižší než Scuderia, což se ve výkonech na trati pochopitelně odráží.
Zareaguje na výzvu učinit finanční ústupek Ferrari podobně jako McLaren? "Myslím, že ti, kteří si mohou dovolit zvyšovat úrovně svých rozpočtů, budou chtít udělat všechno možné, aby to udrželi, protože jim to poskytuje konkurenční výhodu. Jenže to je něco jako mít dva hráče v poli navíc ve fotbalovém zápasu," přirovnává Brown, který se účastní náročných zákulisních jednání.
Rozpočtové stropy jsou podle něj nevyhnutelné, je však třeba pečlivě zvolit částky: "Myslím, žena nějakou formu rozpočtových omezení či stropů dojde. Nejde o náhodné číslo, s kterým přijdete. Musíte týmům pomoci, aby je snížily na snadněji řiditelné úrovně.
Proto se domnívám, že bude zavedeno řízení rozpočtů - ať už půjde o stropy nebo určité oblasti - jak tomu v tomto sportu nikdy nebylo. Podle mě dojde na snížení rozpočtů, což se mělo stát už dávno," dodává výkonný ředitel McLarenu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.