V Singapuru to jednu chvíli vypadalo na skutečně velký přísun bodů a snížení ztráty na týmy Williams a Toro Rosso. Jenže Renaultu nakonec šťastná hvězda nezasvítila, navzdory solidnímu umístění Jolyona Palmera.
Nico Hülkenberg se jednu chvíli pohyboval na třetím místě, ale zradil ho únik oleje, který se mechanici v režimu safety caru pokoušeli doplnit, ale nakonec musel německý pilot svůj vůz odstavit - přišel tím o čtvrté místo, na něž se prosadil Carlos Sainz jr. a díky tomu Toro Rosso na Renault opět navýšilo bodový zisk. Na stáj z Faenzy ztrácí francouzský tým sedmnáct bodů, na Williams (kterému se naopak o čtyři body přiblížil) ještě deset.
Šéf týmu Cyril Abiteboul však vyzdvihuje nejen kvalitu Hülkenbergova výkonu, kvituje i Palmerovo umístění a předpokládá, že páté místo v Poháru konstruktérů ještě je na dosah. Pomoci by k tomu měl závod v Sepangu, kde Abiteboul očekává slušný bodový příděl. Napomoci by k tomu měl i nový motor, který bude ve svém voze mít právě Hülkenberg.
"Ze Singapuru si odvážíme pozitivum v podobě umístění v první desítce, což napomáhá našemu cíli skončit v šampionátu na pátém místě. Spolehlivost zůstává naším hlavním cílem, maximálním úsilím a nutností postupovat bezchybně. Je bezpodmínečně nutné, aby všichni ve zbývajících šesti závodech splnili tento předpoklad. Sepang bude o odhadnutí nevypočitatelného klimatu, z něhož je třeba pro náš balíček vybrat to nejlepší," plánuje šéf Renaultu.
"Stejně jako nadále pokračujeme ve stejné intenzitě na vývoji šasi, připravíme pro Nica pro tento víkend jeho čtvrtý motor v sezóně. Proto očekáváme, že budeme mít v první desítce oba vozy, protože jsme už při několika příležitostech prokázali, že máme na to být za třemi nejlepšími týmy," dodává Abiteboul.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.