Při cestě do čela rekordních žebříčků zdolal Lewis Hamilton další metu a vévodí tabulce dosažených pole-position. Existuje pro něj další cíl, kterého by chtěl dosáhnout? Trojnásobný mistr světa je v tomto směru - aspoň navenek - poněkud zdrženlivější.
Z trojice nejčastěji sledovaných položek pole-position / vítězství / nejrychlejší kolo v závodě / mistrovské tituly zatím dominuje Michael Schumacher v poměru 68:69 / 91:60 / 77:38 a 7:3. Evidentně největší odstup je v otázce "fastest lap", kde by musel Hamilton získat v další kariéře prakticky ten samý počet nejrychlejších kol, jako doposud. Možná si je toho Hamilton vědom, ale není vyloučeno, že se jenom nechce rozptylovat a odpovídat pořád na stejné dotazy - proto prohlásil, že zdolání sedmi vítězných Schumacherových šampionátů nevnímá jako konkrétní cíl.
Dvaatřicetiletý Brit má u Mercedesu podepsaný kontrakt do konce roku 2018, ale už několikrát zdůraznil, že má zájem o další prodloužení smlouvy. Ještě dříve uvedl, že svou existenci v roli pilota Formule 1 odhaduje na takových pět až šest let. Ve zmíněné době se nehodlá primárně zabývat šancí na vyrovnání či překonání Schumacherova rekordu.
"Upřímně řečeno, moje práce plyne ve stylu jednotlivých kroků. Bude těžké vyhrávat šampionáty jeden za druhým, ono už je hodně obtížné získat ten čtvrtý. V současné době je to pro mě jasné: Kdo ví, jestli někdo někdy Michaela dostihne. Sedm titulů - osobně nemám moc chuti se za touto metou honit," sdělil svým fanouškům svoje pocity Hamilton.
Je to ostatně odvěký případ, ke kterému se každý pilot staví po svém. Niki Lauda poté, co vyhrál první titul, prohlásil že nehodlá znásilňovat statistiky, v jisté nadsázce uvedl, že nepočítá s více tituly než Fangio a nehodlá v počtu vyhraných Grand Prix překonat Stewarta. Hamilton opakuje, že jeho hlavním záměrem v F1 je mít potěšení ze závodů.
"Miluju ho víc, než kdy předtím. Mám pocit, že řídím lépe než dřív. Tak se také cítím nejlíp, jako pilot užívající si závody, to je k nezaplacení. Jsem s takovou výzvou spokojený - máme vyvážený vůz vedle Ferrari a občas i Red Bullu, takže je skvělé přijímat výzvu od soupeřů, využívat svých kvalit a pracovat na nedostatcích. Na konci každé sezóny pochopitelně přemýšlíte o budoucnosti. Stanovil jsem si něco jako pětiletý plán, ale ten se ve chvíli, kdy přibude další rok, samozřejmě mění. A co se týče dalších statistik? Pokud někoho stíháte ve statistice, je pro vás vítězství mnohem více vzrušující. Rekordy jsou tu proto, aby byly překonávány, takže se to jednou někomu povede. Ale jestli to budu já, to opravdu nejsem schopen říci," dodává Hamilton.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.