Při cestě do čela rekordních žebříčků zdolal Lewis Hamilton další metu a vévodí tabulce dosažených pole-position. Existuje pro něj další cíl, kterého by chtěl dosáhnout? Trojnásobný mistr světa je v tomto směru - aspoň navenek - poněkud zdrženlivější.
Z trojice nejčastěji sledovaných položek pole-position / vítězství / nejrychlejší kolo v závodě / mistrovské tituly zatím dominuje Michael Schumacher v poměru 68:69 / 91:60 / 77:38 a 7:3. Evidentně největší odstup je v otázce "fastest lap", kde by musel Hamilton získat v další kariéře prakticky ten samý počet nejrychlejších kol, jako doposud. Možná si je toho Hamilton vědom, ale není vyloučeno, že se jenom nechce rozptylovat a odpovídat pořád na stejné dotazy - proto prohlásil, že zdolání sedmi vítězných Schumacherových šampionátů nevnímá jako konkrétní cíl.
Dvaatřicetiletý Brit má u Mercedesu podepsaný kontrakt do konce roku 2018, ale už několikrát zdůraznil, že má zájem o další prodloužení smlouvy. Ještě dříve uvedl, že svou existenci v roli pilota Formule 1 odhaduje na takových pět až šest let. Ve zmíněné době se nehodlá primárně zabývat šancí na vyrovnání či překonání Schumacherova rekordu.
"Upřímně řečeno, moje práce plyne ve stylu jednotlivých kroků. Bude těžké vyhrávat šampionáty jeden za druhým, ono už je hodně obtížné získat ten čtvrtý. V současné době je to pro mě jasné: Kdo ví, jestli někdo někdy Michaela dostihne. Sedm titulů - osobně nemám moc chuti se za touto metou honit," sdělil svým fanouškům svoje pocity Hamilton.
Je to ostatně odvěký případ, ke kterému se každý pilot staví po svém. Niki Lauda poté, co vyhrál první titul, prohlásil že nehodlá znásilňovat statistiky, v jisté nadsázce uvedl, že nepočítá s více tituly než Fangio a nehodlá v počtu vyhraných Grand Prix překonat Stewarta. Hamilton opakuje, že jeho hlavním záměrem v F1 je mít potěšení ze závodů.
"Miluju ho víc, než kdy předtím. Mám pocit, že řídím lépe než dřív. Tak se také cítím nejlíp, jako pilot užívající si závody, to je k nezaplacení. Jsem s takovou výzvou spokojený - máme vyvážený vůz vedle Ferrari a občas i Red Bullu, takže je skvělé přijímat výzvu od soupeřů, využívat svých kvalit a pracovat na nedostatcích. Na konci každé sezóny pochopitelně přemýšlíte o budoucnosti. Stanovil jsem si něco jako pětiletý plán, ale ten se ve chvíli, kdy přibude další rok, samozřejmě mění. A co se týče dalších statistik? Pokud někoho stíháte ve statistice, je pro vás vítězství mnohem více vzrušující. Rekordy jsou tu proto, aby byly překonávány, takže se to jednou někomu povede. Ale jestli to budu já, to opravdu nejsem schopen říci," dodává Hamilton.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.