Při cestě do čela rekordních žebříčků zdolal Lewis Hamilton další metu a vévodí tabulce dosažených pole-position. Existuje pro něj další cíl, kterého by chtěl dosáhnout? Trojnásobný mistr světa je v tomto směru - aspoň navenek - poněkud zdrženlivější.
Z trojice nejčastěji sledovaných položek pole-position / vítězství / nejrychlejší kolo v závodě / mistrovské tituly zatím dominuje Michael Schumacher v poměru 68:69 / 91:60 / 77:38 a 7:3. Evidentně největší odstup je v otázce "fastest lap", kde by musel Hamilton získat v další kariéře prakticky ten samý počet nejrychlejších kol, jako doposud. Možná si je toho Hamilton vědom, ale není vyloučeno, že se jenom nechce rozptylovat a odpovídat pořád na stejné dotazy - proto prohlásil, že zdolání sedmi vítězných Schumacherových šampionátů nevnímá jako konkrétní cíl.
Dvaatřicetiletý Brit má u Mercedesu podepsaný kontrakt do konce roku 2018, ale už několikrát zdůraznil, že má zájem o další prodloužení smlouvy. Ještě dříve uvedl, že svou existenci v roli pilota Formule 1 odhaduje na takových pět až šest let. Ve zmíněné době se nehodlá primárně zabývat šancí na vyrovnání či překonání Schumacherova rekordu.
"Upřímně řečeno, moje práce plyne ve stylu jednotlivých kroků. Bude těžké vyhrávat šampionáty jeden za druhým, ono už je hodně obtížné získat ten čtvrtý. V současné době je to pro mě jasné: Kdo ví, jestli někdo někdy Michaela dostihne. Sedm titulů - osobně nemám moc chuti se za touto metou honit," sdělil svým fanouškům svoje pocity Hamilton.
Je to ostatně odvěký případ, ke kterému se každý pilot staví po svém. Niki Lauda poté, co vyhrál první titul, prohlásil že nehodlá znásilňovat statistiky, v jisté nadsázce uvedl, že nepočítá s více tituly než Fangio a nehodlá v počtu vyhraných Grand Prix překonat Stewarta. Hamilton opakuje, že jeho hlavním záměrem v F1 je mít potěšení ze závodů.
"Miluju ho víc, než kdy předtím. Mám pocit, že řídím lépe než dřív. Tak se také cítím nejlíp, jako pilot užívající si závody, to je k nezaplacení. Jsem s takovou výzvou spokojený - máme vyvážený vůz vedle Ferrari a občas i Red Bullu, takže je skvělé přijímat výzvu od soupeřů, využívat svých kvalit a pracovat na nedostatcích. Na konci každé sezóny pochopitelně přemýšlíte o budoucnosti. Stanovil jsem si něco jako pětiletý plán, ale ten se ve chvíli, kdy přibude další rok, samozřejmě mění. A co se týče dalších statistik? Pokud někoho stíháte ve statistice, je pro vás vítězství mnohem více vzrušující. Rekordy jsou tu proto, aby byly překonávány, takže se to jednou někomu povede. Ale jestli to budu já, to opravdu nejsem schopen říci," dodává Hamilton.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.