Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.
Pro ty, kterým se statistika vyhýbá obloukem pouze připomínáme, že Ital Andrea de Cesaris drží nelichotivý rekord v počtu odjetých závodů v F1 (208 Grand Prix), aniž by jen jedinkrát vyhrál, Nico Hülkenberg zase absolvoval už 129 závodů a doposud nedosáhl na stupně vítězů. Pokud by vás zajímalo, kdo odjel nevíc závodů, aniž by dokázal zajet pole-position, tak musíme do Velké Británie, protože Johnny Herbert a Martin Brundle zvládli 165 klání v F1 a neuspěli.
Právě oblast nejlepších kvalifikací si vezmeme tak trochu na mušku. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton na italské Monze zajel už svou 69. nejlepší pozici na startu a překonal tím více než jedenáctiletý rekord Michaela Schumachera (ten si připsal poslední pole-position při Grand Prix Francie 2006). Jenže to je poněkud zjednodušený pohled. Striktně řečeno co do počtu Hamilton vede. Ale je potřeba si také uvědomit, že na zmíněný počet pole-positions "spotřeboval" 202 pokusů. A v tom je právě onen drobný rozpor.
Pohledem do historie totiž snadno zjistíme, že se před současného pilota Mercedesu nastěhují hned čtyři jiní borci. Ti zkrátka měli tu smůlu, že za celou svou kariéru absolvovali tolik závodů, co se dneska zvládne za dvě až tři sezóny. O to více vyniká jejich um a schopnost bojovat o nejlepší čas v trénincích - navíc bez možnosti výběru speciálních pneumatik. Pokud tedy vezmeme poměr závod/pole-position, dostaneme následující přehled:
Pilot PP GP % Pořadí 1. Juan-Manuel FANGIO (RA) 29 51 56,86 9 2. Jim CLARK (GB) 33 72 45,83 5 3. Alberto ASCARI (I) 14 32 43,75 21 4. Ayrton SENNA (BR) 65 161 40,37 3 5. Lewis HAMILTON (GB) 69 202 34,16 1V posledním sloupečku vidíme, že Ascari s velice vysokou procentuální úspěšností co do počtu hrubě zaostává. Naopak Hamilton může být celkem v klidu, protože nejblíže z těch, co ho mohou ohrozit, je Sebastian Vettel (co do počtu PP čtvrtý, ale s poměrem 25,52 % zaujímá sedmé místo). A třeba v tabulce druhý Michael Schumacher se ve vztahu závody a pole-position propadá až na 12. příčku (22,15 %).
Určitě se ozvou fanoušci, kteří budou argumentovat tím, že podobným způsobem lze "znehodnotit" každý rekord. Ale v tomto případě není nic takového záměrem - jde jen o to si připomenout, že v F1 existovali borci, kteří měli k dispozici méně pokusů a přesto z nich dokázali vytěžit ono pověstné maximum...
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.