Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.
Pro ty, kterým se statistika vyhýbá obloukem pouze připomínáme, že Ital Andrea de Cesaris drží nelichotivý rekord v počtu odjetých závodů v F1 (208 Grand Prix), aniž by jen jedinkrát vyhrál, Nico Hülkenberg zase absolvoval už 129 závodů a doposud nedosáhl na stupně vítězů. Pokud by vás zajímalo, kdo odjel nevíc závodů, aniž by dokázal zajet pole-position, tak musíme do Velké Británie, protože Johnny Herbert a Martin Brundle zvládli 165 klání v F1 a neuspěli.
Právě oblast nejlepších kvalifikací si vezmeme tak trochu na mušku. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton na italské Monze zajel už svou 69. nejlepší pozici na startu a překonal tím více než jedenáctiletý rekord Michaela Schumachera (ten si připsal poslední pole-position při Grand Prix Francie 2006). Jenže to je poněkud zjednodušený pohled. Striktně řečeno co do počtu Hamilton vede. Ale je potřeba si také uvědomit, že na zmíněný počet pole-positions "spotřeboval" 202 pokusů. A v tom je právě onen drobný rozpor.
Pohledem do historie totiž snadno zjistíme, že se před současného pilota Mercedesu nastěhují hned čtyři jiní borci. Ti zkrátka měli tu smůlu, že za celou svou kariéru absolvovali tolik závodů, co se dneska zvládne za dvě až tři sezóny. O to více vyniká jejich um a schopnost bojovat o nejlepší čas v trénincích - navíc bez možnosti výběru speciálních pneumatik. Pokud tedy vezmeme poměr závod/pole-position, dostaneme následující přehled:
Pilot PP GP % Pořadí 1. Juan-Manuel FANGIO (RA) 29 51 56,86 9 2. Jim CLARK (GB) 33 72 45,83 5 3. Alberto ASCARI (I) 14 32 43,75 21 4. Ayrton SENNA (BR) 65 161 40,37 3 5. Lewis HAMILTON (GB) 69 202 34,16 1V posledním sloupečku vidíme, že Ascari s velice vysokou procentuální úspěšností co do počtu hrubě zaostává. Naopak Hamilton může být celkem v klidu, protože nejblíže z těch, co ho mohou ohrozit, je Sebastian Vettel (co do počtu PP čtvrtý, ale s poměrem 25,52 % zaujímá sedmé místo). A třeba v tabulce druhý Michael Schumacher se ve vztahu závody a pole-position propadá až na 12. příčku (22,15 %).
Určitě se ozvou fanoušci, kteří budou argumentovat tím, že podobným způsobem lze "znehodnotit" každý rekord. Ale v tomto případě není nic takového záměrem - jde jen o to si připomenout, že v F1 existovali borci, kteří měli k dispozici méně pokusů a přesto z nich dokázali vytěžit ono pověstné maximum...
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.