Každá sportovní disciplína má své limity a nastupující generace se snaží, aby je překonávaly. Pochopitelně hovoříme o těch "kladných", protože jen málokdo touží po tom zdolat takového Andreu de Cesarise nebo Nico Hülkenberga.
Pro ty, kterým se statistika vyhýbá obloukem pouze připomínáme, že Ital Andrea de Cesaris drží nelichotivý rekord v počtu odjetých závodů v F1 (208 Grand Prix), aniž by jen jedinkrát vyhrál, Nico Hülkenberg zase absolvoval už 129 závodů a doposud nedosáhl na stupně vítězů. Pokud by vás zajímalo, kdo odjel nevíc závodů, aniž by dokázal zajet pole-position, tak musíme do Velké Británie, protože Johnny Herbert a Martin Brundle zvládli 165 klání v F1 a neuspěli.
Právě oblast nejlepších kvalifikací si vezmeme tak trochu na mušku. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton na italské Monze zajel už svou 69. nejlepší pozici na startu a překonal tím více než jedenáctiletý rekord Michaela Schumachera (ten si připsal poslední pole-position při Grand Prix Francie 2006). Jenže to je poněkud zjednodušený pohled. Striktně řečeno co do počtu Hamilton vede. Ale je potřeba si také uvědomit, že na zmíněný počet pole-positions "spotřeboval" 202 pokusů. A v tom je právě onen drobný rozpor.
Pohledem do historie totiž snadno zjistíme, že se před současného pilota Mercedesu nastěhují hned čtyři jiní borci. Ti zkrátka měli tu smůlu, že za celou svou kariéru absolvovali tolik závodů, co se dneska zvládne za dvě až tři sezóny. O to více vyniká jejich um a schopnost bojovat o nejlepší čas v trénincích - navíc bez možnosti výběru speciálních pneumatik. Pokud tedy vezmeme poměr závod/pole-position, dostaneme následující přehled:
Pilot PP GP % Pořadí 1. Juan-Manuel FANGIO (RA) 29 51 56,86 9 2. Jim CLARK (GB) 33 72 45,83 5 3. Alberto ASCARI (I) 14 32 43,75 21 4. Ayrton SENNA (BR) 65 161 40,37 3 5. Lewis HAMILTON (GB) 69 202 34,16 1V posledním sloupečku vidíme, že Ascari s velice vysokou procentuální úspěšností co do počtu hrubě zaostává. Naopak Hamilton může být celkem v klidu, protože nejblíže z těch, co ho mohou ohrozit, je Sebastian Vettel (co do počtu PP čtvrtý, ale s poměrem 25,52 % zaujímá sedmé místo). A třeba v tabulce druhý Michael Schumacher se ve vztahu závody a pole-position propadá až na 12. příčku (22,15 %).
Určitě se ozvou fanoušci, kteří budou argumentovat tím, že podobným způsobem lze "znehodnotit" každý rekord. Ale v tomto případě není nic takového záměrem - jde jen o to si připomenout, že v F1 existovali borci, kteří měli k dispozici méně pokusů a přesto z nich dokázali vytěžit ono pověstné maximum...
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.