Očekávané změny v F1 byly kolem pátečního poledne konečně zveřejněny s oficiálním "razítkem" a dá se tedy předpokládat, že budou následovat komentáře zúčastněných, nebo také těch, kteří měli k některé ze stran určitý vztah.
To je i případ Lewise Hamiltona: trojnásobný mistr světa v McLarenu debutoval ve Formuli 1 v roce 2007 a stal se vicemistrem, o rok později už slavil mistrovský titul a přivezl této snačce 21 vítězných Grand Prix, 26 pole-position, 12 nejrychlejších kol v závodě a 49 pódiových vystoupení. Na svá léta v týmu vzpomíná s uspokojením a dle jeho vlastních slov mu jeho osud nebyl nikdy lhostejný, i když už hájí barvy konkurence.
Sledoval tedy i trápení týmu po přechodu od motorů Mercedes na japonské pohonné jednotky Honda, neustálé ubezpečování, že dojde k progresu a zlepšení výsledků i výkonu. A když konečně došlo k přerušení partnerství McLaren - Honda, na přelomu 80. a 90. let naprosto famóznímu, a novému spojení McLaren - Renault, Hamilton se nechal slyšet, že je překvapen, proč k podobnému kroku nedošlo mnohem dříve.
"Zcela upřímně mě překvapuje, že něco podobného neudělal tým už dávno. Myslím, že pro obě strany to byla dlouhá a těžká dřina. Chci věřit, že změnou motoru se McLaren opět znovu nastartuje, protože by měli být silní a bojovat o špici s námi. A kdo ví, třeba i Honda se dostane v příštích letech opět na výsluní," uvedl Hamilton pro Sky F1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.