Šarády a pohyby ve startovním poli ohledně dodavatelů motorů se začínají stupňovat. Avizované spojení Toro Rosso s Hondou a souběžná spolupráce McLaren - Renault přináší skutečně další důsledky.
Jak jsme uvedli na našich stránkách, domino efekt se pomalu začíná probouzet k životu. Renault oznámil společnosti Red Bull, že po skončení sezóny 2018 nehodlá pokračovat v dodávkách motorů rakouské stáji v držení nápojového gigantu.
Francouzská automobilka tak učinila po zhodnocení dosavadního a rozporuplného vztahu s týmem. Jedná se o zprávu, která ještě nedostala oficiální formy, ale předpokládá se, že bude zveřejněna v průběhu závodního víkendu v Singapuru.
Ruku v ruce s tímto vývojem kráčí i odhalení smlouvy mezi McLarenem a Renaultem. Ani tady ještě ani jedna ze zúčastněných stran neudělala prohlášení o potvrzení kontraktu, ale všeobecně se má za to, že celá záležitost už je ve finální fázi a chybí dořešit několik detailů.
S tím souvisí i další působení Fernanda Alonsa v týmu McLaren. Mělo se za to, že patřičné informace budou přeloženy tisku po prvním pátečním tréninku, nyní se ale očekává, že doladění některých otázek způsobí odložení očekávané zprávy.
Nabízí se tak další porce otázek - například jak se se současnou situací vyrovná nejen Red Bull, ale i dvojice jeho pilotů. Stačí si vzpomenout na předloňský rok a značné tahanice a hledání alternativního dodavatele motorů pro Red Bull, který nakonec skončil u agregátů TAG Heuer.
Je zatím dost dlouhá doba na nalezení náhrady, ale otázkou je, jak Ricciardo a Verstappen přistoupí k této situaci. Australský pilot přiznal, že přechod Red Bull k Hondě "může diktovat to, kam půjdu." V příští sezóně bude vývoj pečlivě sledovat, po ní mu smlouva s rakouským týmem vyprší a stane se tak volným jezdcem.
Rozhodnutí Renaultu dává do konkrétního světla možnost, že by stáj Red Bull byla skutečně převzata automobilkou Porsche, ovšem je tu jeden drobný háček. Pokud Renault skutečně vypoví smlouvu počínaje rokem 2019, je tu dvouletá prodleva, protože Porsche by chystalo vstup do F1 až po změně pravidel týkajících se pohonných jednotek - což by bylo od roku 2021. Otazníků je tedy více než dost a nezbývá než doufat, že se rychle změní v jasné informace.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.