Šarády a pohyby ve startovním poli ohledně dodavatelů motorů se začínají stupňovat. Avizované spojení Toro Rosso s Hondou a souběžná spolupráce McLaren - Renault přináší skutečně další důsledky.
Jak jsme uvedli na našich stránkách, domino efekt se pomalu začíná probouzet k životu. Renault oznámil společnosti Red Bull, že po skončení sezóny 2018 nehodlá pokračovat v dodávkách motorů rakouské stáji v držení nápojového gigantu.
Francouzská automobilka tak učinila po zhodnocení dosavadního a rozporuplného vztahu s týmem. Jedná se o zprávu, která ještě nedostala oficiální formy, ale předpokládá se, že bude zveřejněna v průběhu závodního víkendu v Singapuru.
Ruku v ruce s tímto vývojem kráčí i odhalení smlouvy mezi McLarenem a Renaultem. Ani tady ještě ani jedna ze zúčastněných stran neudělala prohlášení o potvrzení kontraktu, ale všeobecně se má za to, že celá záležitost už je ve finální fázi a chybí dořešit několik detailů.
S tím souvisí i další působení Fernanda Alonsa v týmu McLaren. Mělo se za to, že patřičné informace budou přeloženy tisku po prvním pátečním tréninku, nyní se ale očekává, že doladění některých otázek způsobí odložení očekávané zprávy.
Nabízí se tak další porce otázek - například jak se se současnou situací vyrovná nejen Red Bull, ale i dvojice jeho pilotů. Stačí si vzpomenout na předloňský rok a značné tahanice a hledání alternativního dodavatele motorů pro Red Bull, který nakonec skončil u agregátů TAG Heuer.
Je zatím dost dlouhá doba na nalezení náhrady, ale otázkou je, jak Ricciardo a Verstappen přistoupí k této situaci. Australský pilot přiznal, že přechod Red Bull k Hondě "může diktovat to, kam půjdu." V příští sezóně bude vývoj pečlivě sledovat, po ní mu smlouva s rakouským týmem vyprší a stane se tak volným jezdcem.
Rozhodnutí Renaultu dává do konkrétního světla možnost, že by stáj Red Bull byla skutečně převzata automobilkou Porsche, ovšem je tu jeden drobný háček. Pokud Renault skutečně vypoví smlouvu počínaje rokem 2019, je tu dvouletá prodleva, protože Porsche by chystalo vstup do F1 až po změně pravidel týkajících se pohonných jednotek - což by bylo od roku 2021. Otazníků je tedy více než dost a nezbývá než doufat, že se rychle změní v jasné informace.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.