Ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu je schválená a uvidíme ji v příští sezóně. Její zavedení už týmy akceptují a chystají se na začlenění tohoto komponentu do svých chystaných novinek. Leč není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.
FIA ještě nezveřejnila detailní výsledky zátěžového testu Halo, což týmy nutně potřebují pro dokončení specifikací svých nových vozů. Tedy přesněji, FIA informace o Halo a hodnotách působících na šasi poskytla, jenže týmy stále čekají na přesné výsledky tlakových zkoušek, aby měly představu rozložení sil v šasi. Jako předběžné opatření může být použito virtuálního testu.
Situaci komplikuje fakt, že zkouška nemůže být provedena s reálným provedením, protože by mohlo dojít k nedostatkům ještě před montáží na vozy. FIA tedy musí navrhnout metodu pro provedení testy, který bude simulovat působení sil generovaných Halo konceptem na podvozek, ovšem zahrnující vyšší zátěž než by vyprodukoval skutečný Halo koncept. Určité týmy s FIA spolupracují, ale zpoždění má za následek jisté napětí a frustraci zejména u těch, jejichž úroveň zdrojů znamená, že klíčové konstrukční prvky musí být brzy zmrazeny. V podstatě jde o to, že malé týmy musí kvůli nižšímu rozpočtu a s ohledem na menší počet zaměstnanců začít s vývojem šasi dříve. Není v jejich možnostech měnit vývojové kroky na poslední chvíli, nemají na to kapacity. Z jejich hlediska je důležité znát parametry co nejdříve.
"Skutečný Halo koncept, se kterým budeme závodit, byl definován, ale opravdový podvozek, do kterého bude zasazen, ještě připraven není. Vytvořit šasi, abychom se trefili do parametrů, které uvádí FIA, bude velká výzva. Momentální varianta, kterou máme k dispozici, nemůže dané zatížení vydržet, takže nemá smysl ho nasadit do zátěžových testů podvozku. Musíme to udělat s něčím jiným, což se momentálně snažíme definovat," vysvětluje technický ředitel Force Indie Andy Green.
"Závisejí na tom případně změny doprovázející návrh nového šasi, jak silné je třeba ho vytvořit, protože zátěž je produkovaná odlišným způsobem, závislým na geometrii. V tuto chvíli nám chybí podklady o této sféře, což je pro konstrukci podvozku zcela zásadní. Pokud se nepovede, nebude funkční," dodává Green.
Vzhledem k ubíhajícímu času FIA navrhuje nahradit fyzický test analýzou metody konečných prvků (Finite Element Analysis), aby vytvořila modelovou simulaci pro zatížení každého podvozku pro rok 2018. Týmy by poskytly vlastní údaje pro kontrolu a schválení ze strany FIA pro bezprecedentní formu virtuálního testu. To by přineslo prozatímní opatření před provedením hodnotnějšího a hlavně plně fyzického testu pro rok 2019. Výše uvedená varianta bude předmětem schvalovacího procesu při schůzce týkající se regulace technických předpisů příští týden.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.