Dlouhé dohady, výroky a jejich vyvracení, chození kolem horké kaše a nakonec rozhodnutí, to je hrubý nástin příběhu Carlose Sainze jr., jehož jméno se nyní stává zásadním bodem poměrně složité rovnice budoucího dění u týmu McLaren.
Určitě znáte ony záběry, kdy postavíte za sebe řadu dominových kostek, cvrnknete do první a ostatní se ochotně a postupně poroučejí k zemi. Sainzova dohoda s Renaultem může podobný jev vyvolat ve Formuli 1. Podle serveru Autosport.com nyní nastane velmi intenzivní jednání.
Dobře informované zdroje potvrdily, že Sainzovu dohodu s Renaultem lze vnímat jako určitou formu "odškodného" pro francouzskou automobilku, jejíž spojení s Toro Rosso by mělo být brzy ukončeno. Sainzův odchod umožní doladění spojení Toro Rosso - Honda a tím pádem se otevírají dveře pro McLaren k zajištění zákaznických pohonných jednotek Renault.
Potvrdilo se to při doslova zběsilém jednání v rámci Grand Prix Itálie, kdy se po intenzivních debatách ukázalo, že právě třiadvacetiletý Carlos Sainz Vázquez de Castro je klíčovým bodem celé šarády. Renault totiž uvedl, že potřebuje nějaký podnět k tomu, aby změnil dodávky svých motorů pro Toro Rosso. A Sainz jr. vedle Nica Hülkenberga by byl určitou zárukou výsledkového posunu, ačkoliv třeba někdejší mistr světa Jacques Villeneuve o jeho schopnostech pochybuje.
Všechno se ale může ještě hodně urychlit, protože se objevily zprávy ne tak docela nesmyslné, že pokud by došlo k upřesnění dohody, mohl by Španěl nahradit Jolyona Palmera už v Grand Prix Malajsie. Pokud by se tato varianta potvrdila a Sainz jr. by v Sepangu změnil prostředí, s největší pravděpodobností by ho v Toro Rosso vedle Daniila Kvjata nahradil Francouz Pierre Gasly. Renault však před několika týdny dal najevo, že Palmer na svém místě zůstane do konce této sezóny (což ovšem neznamená, že by se okolnosti nemohly změnit).
Pokud se budeme dále zabývat uvolněným místem u Toro Rosso, zdaleka není o jeho obsazení rozhodnuto - jedním z uchazečů je juniorský pilot Hondy Nobuharu Matsušita, jehož spojení s McLarenem pravděpodobně bude ukončeno. Jenže Matsušita momentálně nemá dostatek bodů pro superlicenci, takže by v F1 nemohl závodit. Musel by mít opravdu hodně vydařený konec sezóny F2, protože k získání potřebných 40 superlicenčních bodů musí být nejhůře třetí v konečném hodnocení.
Kontrakt Sainze jr. s Renaultem uspíší cestu Toro Rosso k Hondě, přičemž tým z Faenzy rovněž převezme dodávku převodovek, které využíval McLaren ve spojení s japonskou pohonnou jednotkou. Jakmile bude kontrakt Toro Rosso - Honda dokončen, přijde na řadu smouva McLarenu s Renaultem, což je považováno za pouhou formalitu. Má se za to, že všechno s definitivní platností proběhne na začátku příštího týdne, aby oficiální oznámení mohlo být vydáno ještě před Grand Prix Singapuru.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.