Dlouhé dohady, výroky a jejich vyvracení, chození kolem horké kaše a nakonec rozhodnutí, to je hrubý nástin příběhu Carlose Sainze jr., jehož jméno se nyní stává zásadním bodem poměrně složité rovnice budoucího dění u týmu McLaren.
Určitě znáte ony záběry, kdy postavíte za sebe řadu dominových kostek, cvrnknete do první a ostatní se ochotně a postupně poroučejí k zemi. Sainzova dohoda s Renaultem může podobný jev vyvolat ve Formuli 1. Podle serveru Autosport.com nyní nastane velmi intenzivní jednání.
Dobře informované zdroje potvrdily, že Sainzovu dohodu s Renaultem lze vnímat jako určitou formu "odškodného" pro francouzskou automobilku, jejíž spojení s Toro Rosso by mělo být brzy ukončeno. Sainzův odchod umožní doladění spojení Toro Rosso - Honda a tím pádem se otevírají dveře pro McLaren k zajištění zákaznických pohonných jednotek Renault.
Potvrdilo se to při doslova zběsilém jednání v rámci Grand Prix Itálie, kdy se po intenzivních debatách ukázalo, že právě třiadvacetiletý Carlos Sainz Vázquez de Castro je klíčovým bodem celé šarády. Renault totiž uvedl, že potřebuje nějaký podnět k tomu, aby změnil dodávky svých motorů pro Toro Rosso. A Sainz jr. vedle Nica Hülkenberga by byl určitou zárukou výsledkového posunu, ačkoliv třeba někdejší mistr světa Jacques Villeneuve o jeho schopnostech pochybuje.
Všechno se ale může ještě hodně urychlit, protože se objevily zprávy ne tak docela nesmyslné, že pokud by došlo k upřesnění dohody, mohl by Španěl nahradit Jolyona Palmera už v Grand Prix Malajsie. Pokud by se tato varianta potvrdila a Sainz jr. by v Sepangu změnil prostředí, s největší pravděpodobností by ho v Toro Rosso vedle Daniila Kvjata nahradil Francouz Pierre Gasly. Renault však před několika týdny dal najevo, že Palmer na svém místě zůstane do konce této sezóny (což ovšem neznamená, že by se okolnosti nemohly změnit).
Pokud se budeme dále zabývat uvolněným místem u Toro Rosso, zdaleka není o jeho obsazení rozhodnuto - jedním z uchazečů je juniorský pilot Hondy Nobuharu Matsušita, jehož spojení s McLarenem pravděpodobně bude ukončeno. Jenže Matsušita momentálně nemá dostatek bodů pro superlicenci, takže by v F1 nemohl závodit. Musel by mít opravdu hodně vydařený konec sezóny F2, protože k získání potřebných 40 superlicenčních bodů musí být nejhůře třetí v konečném hodnocení.
Kontrakt Sainze jr. s Renaultem uspíší cestu Toro Rosso k Hondě, přičemž tým z Faenzy rovněž převezme dodávku převodovek, které využíval McLaren ve spojení s japonskou pohonnou jednotkou. Jakmile bude kontrakt Toro Rosso - Honda dokončen, přijde na řadu smouva McLarenu s Renaultem, což je považováno za pouhou formalitu. Má se za to, že všechno s definitivní platností proběhne na začátku příštího týdne, aby oficiální oznámení mohlo být vydáno ještě před Grand Prix Singapuru.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.