Pneumatikám se vždy říkalo Černé zlato a nikoli neprávem se nazývaly alfou a omegou motoristického sportu. Jejich občasné tápání a podřizování se nárokům "shora" se nelíbí pilotům, kteří by přivítali smysluplné inovace.
Jedním z nich je německý pilot Renaultu Nico Hülkenberg, který vyzval dodavatele pneumatik Pirelli, aby se zaměřila na přípravu lepších pneumatik do deště. Jako příklad uvedl sobotní zkušenost z italské Monzy, kdy byla kvalifikace opožděna v patnáctiminutových segmentech prakticky o dvě hodiny, což bylo pro piloty "skutečně otravné".
"Neustále jsme si nandavali a zase sundavali přilby a usedali a zase vystupovali z vozů. Kdyby bylo jasné, že prodleva bude tak dlouhá, tak bych se určitě zabavil jinak, než abych jenom čekal. Mohl jsem si například zdřímnout," popisuje situaci Hülkenberg.
Rozhodnutí vedení závodu nejspíš ovlivnila nehoda Romaina Grosjeana a po ní následovala série odkladů pokračování kvalifikace. Podle třicetiletého pilota není mnohokrát situace natolik dramatická, aby se kvůli dešti musely přerušovat nebo dokonce odkládat jízdy. Podle jeho názoru by se Formule 1 měla vrátit do dob, kdy pršelo, ale piloti přesto vyjížděli na trať.
"Déšť nebyl tak silný a vody rozhodně nebylo tolik. Problém byl spíš v tom, že pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby vytlačily určitý počet litrů vody. Pak se samozřejmě snadno dočkáme aquaplaningu, což pochopitelně piloti nechtějí. Charlie Whiting tak neměl při rozhodování příliš velký manévrovací prostor. Do budoucna bude potřeba pokračovat v práci s Pirelli, abychom zlepšili situaci. Protože v minulosti s jinými výrobci pneumatik bylo možné v podobných podmínkách jezdit. Je fakt, že letos nebylo mnoho testů, zcela určitě ne na mokré trati, takže pro Pirelli může být problém nějak tuto oblast zlepšovat," dodává Hülkenberg.
Jeho slova můžeme doložit příkladem z předsezónních španělských testů, kdy pokus vytvořit na Circuit de Catalunya simulaci mokrých podmínek skončil spíše rozpaky než pořádnou zkouškou. Španělé totiž zaplavili pouze cílovou rovinku z cisteren, takže test sám o sobě přinesl jen rozpačité výsledky.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.