Hülkenberg: Chce to lepší pneumaitky do deště, Whiting měl omezené možnosti

Pneu do deště je potřeba vylepšit, alarmuje Hülkenberg
Pneu do deště je potřeba vylepšit, alarmuje Hülkenberg, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 8. září 2017 11:50
Sdílej:

Pneumatikám se vždy říkalo Černé zlato a nikoli neprávem se nazývaly alfou a omegou motoristického sportu. Jejich občasné tápání a podřizování se nárokům "shora" se nelíbí pilotům, kteří by přivítali smysluplné inovace.

Jedním z nich je německý pilot Renaultu Nico Hülkenberg, který vyzval dodavatele pneumatik Pirelli, aby se zaměřila na přípravu lepších pneumatik do deště. Jako příklad uvedl sobotní zkušenost z italské Monzy, kdy byla kvalifikace opožděna v patnáctiminutových segmentech prakticky o dvě hodiny, což bylo pro piloty "skutečně otravné".

"Neustále jsme si nandavali a zase sundavali přilby a usedali a zase vystupovali z vozů. Kdyby bylo jasné, že prodleva bude tak dlouhá, tak bych se určitě zabavil jinak, než abych jenom čekal. Mohl jsem si například zdřímnout," popisuje situaci Hülkenberg.

Rozhodnutí vedení závodu nejspíš ovlivnila nehoda Romaina Grosjeana a po ní následovala série odkladů pokračování kvalifikace. Podle třicetiletého pilota není mnohokrát situace natolik dramatická, aby se kvůli dešti musely přerušovat nebo dokonce odkládat jízdy. Podle jeho názoru by se Formule 1 měla vrátit do dob, kdy pršelo, ale piloti přesto vyjížděli na trať. 

"Déšť nebyl tak silný a vody rozhodně nebylo tolik. Problém byl spíš v tom, že pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby vytlačily určitý počet litrů vody. Pak se samozřejmě snadno dočkáme aquaplaningu, což pochopitelně piloti nechtějí. Charlie Whiting tak neměl při rozhodování příliš velký manévrovací prostor. Do budoucna bude potřeba pokračovat v práci s Pirelli, abychom zlepšili situaci. Protože v minulosti s jinými výrobci pneumatik bylo možné v podobných podmínkách jezdit. Je fakt, že letos nebylo mnoho testů, zcela určitě ne na mokré trati, takže pro Pirelli může být problém nějak tuto oblast zlepšovat," dodává Hülkenberg.

Jeho slova můžeme doložit příkladem z předsezónních španělských testů, kdy pokus vytvořit na Circuit de Catalunya simulaci mokrých podmínek skončil spíše rozpaky než pořádnou zkouškou. Španělé totiž zaplavili pouze cílovou rovinku z cisteren, takže test sám o sobě přinesl jen rozpačité výsledky.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.