Pneumatikám se vždy říkalo Černé zlato a nikoli neprávem se nazývaly alfou a omegou motoristického sportu. Jejich občasné tápání a podřizování se nárokům "shora" se nelíbí pilotům, kteří by přivítali smysluplné inovace.
Jedním z nich je německý pilot Renaultu Nico Hülkenberg, který vyzval dodavatele pneumatik Pirelli, aby se zaměřila na přípravu lepších pneumatik do deště. Jako příklad uvedl sobotní zkušenost z italské Monzy, kdy byla kvalifikace opožděna v patnáctiminutových segmentech prakticky o dvě hodiny, což bylo pro piloty "skutečně otravné".
"Neustále jsme si nandavali a zase sundavali přilby a usedali a zase vystupovali z vozů. Kdyby bylo jasné, že prodleva bude tak dlouhá, tak bych se určitě zabavil jinak, než abych jenom čekal. Mohl jsem si například zdřímnout," popisuje situaci Hülkenberg.
Rozhodnutí vedení závodu nejspíš ovlivnila nehoda Romaina Grosjeana a po ní následovala série odkladů pokračování kvalifikace. Podle třicetiletého pilota není mnohokrát situace natolik dramatická, aby se kvůli dešti musely přerušovat nebo dokonce odkládat jízdy. Podle jeho názoru by se Formule 1 měla vrátit do dob, kdy pršelo, ale piloti přesto vyjížděli na trať.
"Déšť nebyl tak silný a vody rozhodně nebylo tolik. Problém byl spíš v tom, že pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby vytlačily určitý počet litrů vody. Pak se samozřejmě snadno dočkáme aquaplaningu, což pochopitelně piloti nechtějí. Charlie Whiting tak neměl při rozhodování příliš velký manévrovací prostor. Do budoucna bude potřeba pokračovat v práci s Pirelli, abychom zlepšili situaci. Protože v minulosti s jinými výrobci pneumatik bylo možné v podobných podmínkách jezdit. Je fakt, že letos nebylo mnoho testů, zcela určitě ne na mokré trati, takže pro Pirelli může být problém nějak tuto oblast zlepšovat," dodává Hülkenberg.
Jeho slova můžeme doložit příkladem z předsezónních španělských testů, kdy pokus vytvořit na Circuit de Catalunya simulaci mokrých podmínek skončil spíše rozpaky než pořádnou zkouškou. Španělé totiž zaplavili pouze cílovou rovinku z cisteren, takže test sám o sobě přinesl jen rozpačité výsledky.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.