Williams prožil v Itálii velice dobrý závodní víkend a v letošní sezóně podruhé oba vozy skončily na bodovaných pozicích. Felipe Massa se k úspěšné účasti na Monze vrací ve svém tradičním sloupku nejen pro své příznivce na motorsport.com.
Myslím, že jsme v Itálii prožili skvělou Grand Prix. S celkovým výsledkem Williams Martini Racing jsem velmi spokojen - dva vozy na bodech a velmi malý odstup na špičkové týmy. Zároveň jsem byl rád, že jsem závodil před tak famózním davem, který byl naprosto fantastický už od prvního tréninku.
První dobrý dojem z potenciálu našich vozů jsem si odnesl v pátek, kdy jsme na konci obou volných tréninků prokázali, že máme dostatečnou rychlost na umístění v první desítce. Všichni dobře víte, jak drasticky se podmínky změnily v sobotu. Přesto jsme na extrémně mokré trati byli konkurenceschopní a dosáhli skutečně výborného výsledku.
I bez tolik diskutovaných penalizací jsme byli dost silní. Do závodu jsem vyrážel sedmý, zatímco Lance byl na neuvěřitelném druhém místě. Odvedl vynikající práci a jsem rád, že tento mladý pilot dosáhl tak impozantního výsledku. Dobré pozice dávají naději uniknout problémům v první šikaně, což je na Monze vždycky kritický okamžik. Všechno vypadalo během prvního kola dobře, ale jakmile se pozice stabilizovaly, bylo nám jasné, že na Monze, kde je výkonnost vozů hodně podobná, bude předjíždění hodně složité.
Lance byl po většinu závodu za Estebanem Oconem, já jsem se na ně později dotáhl. A dokonce i s DRS jsem měl malou šanci, protože Force India jela neskutečně. Esteban neměl ohromující rychlost, ale nedokázali jsme se nikdy přiblížit natolik, abychom na něj zaútočili. Já měl v posledním kole šanci atakovat svého kolegu, protože předtím si poškodil pneumatiky probrzděním. Zkusil jsem to, téměř jsme se dotýkali - ale nemělo smysl jít do jakéhokoliv rizika, která by mohla velmi dobrý výsledek nakonec zpochybnit.
Zvládli jsme závod s oběma vozy na bodovaných pozicích, což se letos stalo jen jednou, v Rakousku. Myslím, že můžeme být spokojeni - i když bychom byli samozřejmě radši, kdybychom měli obě Force Indie za sebou. Když se podíváme dopředu, očekáváme jeden ze tří závodů roku, který jsme od začátku sezóny vyhodnotili jako nejobtížnější pro náš tým. Myslím, že Singapur bude asi stejně složitý jako Monako nebo Hungaroring.
Okruh Marina Bay není pro naše vozy ideální, to není žádné tajemství. Je tu ale naděje, že to bude další nepředvídatelný závod, tak typický pro městský okruh. Mým cílem je jistota, že jsem na správném místě, abych využil jakékoli příležitosti, která by se naskytla. Pokud se nám opět podaří vybojovat nějaké body, bude to pro nás výborná zpráva.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.