Williams prožil v Itálii velice dobrý závodní víkend a v letošní sezóně podruhé oba vozy skončily na bodovaných pozicích. Felipe Massa se k úspěšné účasti na Monze vrací ve svém tradičním sloupku nejen pro své příznivce na motorsport.com.
Myslím, že jsme v Itálii prožili skvělou Grand Prix. S celkovým výsledkem Williams Martini Racing jsem velmi spokojen - dva vozy na bodech a velmi malý odstup na špičkové týmy. Zároveň jsem byl rád, že jsem závodil před tak famózním davem, který byl naprosto fantastický už od prvního tréninku.
První dobrý dojem z potenciálu našich vozů jsem si odnesl v pátek, kdy jsme na konci obou volných tréninků prokázali, že máme dostatečnou rychlost na umístění v první desítce. Všichni dobře víte, jak drasticky se podmínky změnily v sobotu. Přesto jsme na extrémně mokré trati byli konkurenceschopní a dosáhli skutečně výborného výsledku.
I bez tolik diskutovaných penalizací jsme byli dost silní. Do závodu jsem vyrážel sedmý, zatímco Lance byl na neuvěřitelném druhém místě. Odvedl vynikající práci a jsem rád, že tento mladý pilot dosáhl tak impozantního výsledku. Dobré pozice dávají naději uniknout problémům v první šikaně, což je na Monze vždycky kritický okamžik. Všechno vypadalo během prvního kola dobře, ale jakmile se pozice stabilizovaly, bylo nám jasné, že na Monze, kde je výkonnost vozů hodně podobná, bude předjíždění hodně složité.
Lance byl po většinu závodu za Estebanem Oconem, já jsem se na ně později dotáhl. A dokonce i s DRS jsem měl malou šanci, protože Force India jela neskutečně. Esteban neměl ohromující rychlost, ale nedokázali jsme se nikdy přiblížit natolik, abychom na něj zaútočili. Já měl v posledním kole šanci atakovat svého kolegu, protože předtím si poškodil pneumatiky probrzděním. Zkusil jsem to, téměř jsme se dotýkali - ale nemělo smysl jít do jakéhokoliv rizika, která by mohla velmi dobrý výsledek nakonec zpochybnit.
Zvládli jsme závod s oběma vozy na bodovaných pozicích, což se letos stalo jen jednou, v Rakousku. Myslím, že můžeme být spokojeni - i když bychom byli samozřejmě radši, kdybychom měli obě Force Indie za sebou. Když se podíváme dopředu, očekáváme jeden ze tří závodů roku, který jsme od začátku sezóny vyhodnotili jako nejobtížnější pro náš tým. Myslím, že Singapur bude asi stejně složitý jako Monako nebo Hungaroring.
Okruh Marina Bay není pro naše vozy ideální, to není žádné tajemství. Je tu ale naděje, že to bude další nepředvídatelný závod, tak typický pro městský okruh. Mým cílem je jistota, že jsem na správném místě, abych využil jakékoli příležitosti, která by se naskytla. Pokud se nám opět podaří vybojovat nějaké body, bude to pro nás výborná zpráva.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.