Situace kolem Fernanda Alonsa je nadále poněkud rozporuplná. Kdybychom seřadili všechny články pojednávající o dvojnásobném šampiónovi, byla by to hezká řádka a rozhodně se nedá říci, že by tématicky byla zcela shodná.
Španělský pilot se v McLarenu nadále trápí a s osmi nedokončenými závody je momentálním králem odpadlíků. A to ještě do dvou závodů vůbec nenastoupil. Přesto zájem o jeho osudy přitahuje a jméno Alonso je jedním z nejvyhledávanějších na všech možných platformách. Pokud se jen na zlomek z nich dostane, může si přečíst i dobře míněné rady, co by měl v nelehké situaci dělat.
Jsou tu ale i názory lidí fundovaných, o jejichž kvalitách se dá jen stěží pochybovat. Mezi ně se určitě řadí i bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, který s Fernandem při působení v Maranellu spolupracoval plných pět sezón (2010-2014), přičemž dnes dvaapadesátiletý rodák z Imoly nastoupil k týmu ještě o dva roky dříve. Prožil tedy se Španělem neúspěšné útoky na mistrovský titul, zejména v roce 2012. Od Ferrari oba odešli ve stejnou dobu, po neúspěšném roce 2014.
"Fernando se zjevně nachází ve velmi obtížné situaci. Není pro něj snadné udělat nějaké rozhodnutí, zasloužil by si určitě to nejlepší, protože všichni dobře víme, že je skvělý. Doufám, že jeho volba bude ta nejlepší," uvedl Domenicali pro španělský list AS, ovšem nenaznačil, jaká volba by to podle něj měla být.
Domenicali nyní působí jako šéf Lamborghini, ale italskou Grand Prix si nenechal uniknout a byl k vidění v paddocku na Monze. Se svou současnou funkcí je maximálně spokojen, nadále však zůstává v komisi FIA. Kolem jeho osoby se rovněž množí spekulace, že by se mohl do F1 vrátit. Je to poněkud složitá cesta, ale nikoli neobvyklá pro současný svět. Lamborghini patří pod společnost Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen Group. Ta má pod svými křídly i značku Porsche, kolem níž se množí spekulace, že by mohla zaútočit s vlastní pohonnou jednotkou na F1.
Možná to vypadá jako příliš krkolomná kombinace. Ale je otázka, zda by to nebyla pro Domenicaliho možná cesta k návratu do F1, natolik absurdní? "Stefano do Formule 1 patří, a on se tam vrátí," uvedl zdroj z řad Liberty Media. Proto nelámejme nad touto spletitou cestou tak docela hůl.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.