Situace kolem Fernanda Alonsa je nadále poněkud rozporuplná. Kdybychom seřadili všechny články pojednávající o dvojnásobném šampiónovi, byla by to hezká řádka a rozhodně se nedá říci, že by tématicky byla zcela shodná.
Španělský pilot se v McLarenu nadále trápí a s osmi nedokončenými závody je momentálním králem odpadlíků. A to ještě do dvou závodů vůbec nenastoupil. Přesto zájem o jeho osudy přitahuje a jméno Alonso je jedním z nejvyhledávanějších na všech možných platformách. Pokud se jen na zlomek z nich dostane, může si přečíst i dobře míněné rady, co by měl v nelehké situaci dělat.
Jsou tu ale i názory lidí fundovaných, o jejichž kvalitách se dá jen stěží pochybovat. Mezi ně se určitě řadí i bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, který s Fernandem při působení v Maranellu spolupracoval plných pět sezón (2010-2014), přičemž dnes dvaapadesátiletý rodák z Imoly nastoupil k týmu ještě o dva roky dříve. Prožil tedy se Španělem neúspěšné útoky na mistrovský titul, zejména v roce 2012. Od Ferrari oba odešli ve stejnou dobu, po neúspěšném roce 2014.
"Fernando se zjevně nachází ve velmi obtížné situaci. Není pro něj snadné udělat nějaké rozhodnutí, zasloužil by si určitě to nejlepší, protože všichni dobře víme, že je skvělý. Doufám, že jeho volba bude ta nejlepší," uvedl Domenicali pro španělský list AS, ovšem nenaznačil, jaká volba by to podle něj měla být.
Domenicali nyní působí jako šéf Lamborghini, ale italskou Grand Prix si nenechal uniknout a byl k vidění v paddocku na Monze. Se svou současnou funkcí je maximálně spokojen, nadále však zůstává v komisi FIA. Kolem jeho osoby se rovněž množí spekulace, že by se mohl do F1 vrátit. Je to poněkud složitá cesta, ale nikoli neobvyklá pro současný svět. Lamborghini patří pod společnost Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen Group. Ta má pod svými křídly i značku Porsche, kolem níž se množí spekulace, že by mohla zaútočit s vlastní pohonnou jednotkou na F1.
Možná to vypadá jako příliš krkolomná kombinace. Ale je otázka, zda by to nebyla pro Domenicaliho možná cesta k návratu do F1, natolik absurdní? "Stefano do Formule 1 patří, a on se tam vrátí," uvedl zdroj z řad Liberty Media. Proto nelámejme nad touto spletitou cestou tak docela hůl.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.