Situace kolem Fernanda Alonsa je nadále poněkud rozporuplná. Kdybychom seřadili všechny články pojednávající o dvojnásobném šampiónovi, byla by to hezká řádka a rozhodně se nedá říci, že by tématicky byla zcela shodná.
Španělský pilot se v McLarenu nadále trápí a s osmi nedokončenými závody je momentálním králem odpadlíků. A to ještě do dvou závodů vůbec nenastoupil. Přesto zájem o jeho osudy přitahuje a jméno Alonso je jedním z nejvyhledávanějších na všech možných platformách. Pokud se jen na zlomek z nich dostane, může si přečíst i dobře míněné rady, co by měl v nelehké situaci dělat.
Jsou tu ale i názory lidí fundovaných, o jejichž kvalitách se dá jen stěží pochybovat. Mezi ně se určitě řadí i bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, který s Fernandem při působení v Maranellu spolupracoval plných pět sezón (2010-2014), přičemž dnes dvaapadesátiletý rodák z Imoly nastoupil k týmu ještě o dva roky dříve. Prožil tedy se Španělem neúspěšné útoky na mistrovský titul, zejména v roce 2012. Od Ferrari oba odešli ve stejnou dobu, po neúspěšném roce 2014.
"Fernando se zjevně nachází ve velmi obtížné situaci. Není pro něj snadné udělat nějaké rozhodnutí, zasloužil by si určitě to nejlepší, protože všichni dobře víme, že je skvělý. Doufám, že jeho volba bude ta nejlepší," uvedl Domenicali pro španělský list AS, ovšem nenaznačil, jaká volba by to podle něj měla být.
Domenicali nyní působí jako šéf Lamborghini, ale italskou Grand Prix si nenechal uniknout a byl k vidění v paddocku na Monze. Se svou současnou funkcí je maximálně spokojen, nadále však zůstává v komisi FIA. Kolem jeho osoby se rovněž množí spekulace, že by se mohl do F1 vrátit. Je to poněkud složitá cesta, ale nikoli neobvyklá pro současný svět. Lamborghini patří pod společnost Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen Group. Ta má pod svými křídly i značku Porsche, kolem níž se množí spekulace, že by mohla zaútočit s vlastní pohonnou jednotkou na F1.
Možná to vypadá jako příliš krkolomná kombinace. Ale je otázka, zda by to nebyla pro Domenicaliho možná cesta k návratu do F1, natolik absurdní? "Stefano do Formule 1 patří, a on se tam vrátí," uvedl zdroj z řad Liberty Media. Proto nelámejme nad touto spletitou cestou tak docela hůl.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.