Je to zvláštní situace. Máte sponzora, který podporuje vaší činnost a tudíž by si zasloužil zveřejnění, jak se sluší a patří. Jenže nově uzavřený kontrakt se tomuto pravidlu vymyká, protože jde o tabákový koncern, jehož reklama je už dlouhodobě zakázaná.
Tabákový gigant Philip Morris a potažmo jeho značka Marlboro je s Formulí 1 spjat už dlouhou dobu. Mnozí z nás ještě pamatují jeho první útok v týmu BRM, který podporoval tři roky, než přešel do stáje McLaren, u níž pak setrval další dvě desítky let. V roce 1972 také vznikl Marlboro World Championship Team, jehož náplní byly individuální smlouvy s většinou pilotů startovního pole.
Momentálně podporuje Philip Morris stáj Ferrari, ačkoliv to na voze nebo kombinézách pilotů nikde nemůžeme vidět. Tabáková reklama byla v F1 zakázána v roce 2007, ovšem u Ferrari - podobně jako dříve u většiny dalších týmů - vyzkoušeli propagaci Marlbora prostřednictvím symbolického čárového kódu na krytu motoru. O tři roky později však i u Ferrari spadla klec: bdělé oči cenzorů označily toto řešení za sublimární reklamu a barcode musel pryč.
Navzdory tomu se více než čtyřicetileté spojenectví Marlbora a Ferrari nezhroutilo. To už Marlboro v italském týmu povýšilo na post titulárního sponzora (1997) a vazba na Ferrari je dnes připomínána kombinací červené a bílé barvy. Vozy z Maranella, věrné svému titulu "rudé oře", byly převážně celé červené. Určité výjimky lze vystopovat, například v roce 1975, kdy došlo ke spojení Ferrari-Marlboro, byl celý aerodynamický kryt motoru, lidově zvaný "komín", také bílý.
Den po závodě v Monze Ferrari ve svém prohlášení uvedlo, že ve velmi krátkém termínu potvrdí další dlouhodobý kontrakt bez přesného uvedení jeho trvání. Předchozí smlouva italské stáje F1 a společnosti Philip Morris měla vypršet na konci tohoto roku, ale během trvání obchodního partnerství se předpokládalo, že bude opět obnovena. Svou zásluhu na tom bezpochyby má i bývalý člen marketingového týmu Philip Morris a současný šéf závodní stáje Ferrrari Maurizio Arrivabene.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.