Je to zvláštní situace. Máte sponzora, který podporuje vaší činnost a tudíž by si zasloužil zveřejnění, jak se sluší a patří. Jenže nově uzavřený kontrakt se tomuto pravidlu vymyká, protože jde o tabákový koncern, jehož reklama je už dlouhodobě zakázaná.
Tabákový gigant Philip Morris a potažmo jeho značka Marlboro je s Formulí 1 spjat už dlouhou dobu. Mnozí z nás ještě pamatují jeho první útok v týmu BRM, který podporoval tři roky, než přešel do stáje McLaren, u níž pak setrval další dvě desítky let. V roce 1972 také vznikl Marlboro World Championship Team, jehož náplní byly individuální smlouvy s většinou pilotů startovního pole.
Momentálně podporuje Philip Morris stáj Ferrari, ačkoliv to na voze nebo kombinézách pilotů nikde nemůžeme vidět. Tabáková reklama byla v F1 zakázána v roce 2007, ovšem u Ferrari - podobně jako dříve u většiny dalších týmů - vyzkoušeli propagaci Marlbora prostřednictvím symbolického čárového kódu na krytu motoru. O tři roky později však i u Ferrari spadla klec: bdělé oči cenzorů označily toto řešení za sublimární reklamu a barcode musel pryč.
Navzdory tomu se více než čtyřicetileté spojenectví Marlbora a Ferrari nezhroutilo. To už Marlboro v italském týmu povýšilo na post titulárního sponzora (1997) a vazba na Ferrari je dnes připomínána kombinací červené a bílé barvy. Vozy z Maranella, věrné svému titulu "rudé oře", byly převážně celé červené. Určité výjimky lze vystopovat, například v roce 1975, kdy došlo ke spojení Ferrari-Marlboro, byl celý aerodynamický kryt motoru, lidově zvaný "komín", také bílý.
Den po závodě v Monze Ferrari ve svém prohlášení uvedlo, že ve velmi krátkém termínu potvrdí další dlouhodobý kontrakt bez přesného uvedení jeho trvání. Předchozí smlouva italské stáje F1 a společnosti Philip Morris měla vypršet na konci tohoto roku, ale během trvání obchodního partnerství se předpokládalo, že bude opět obnovena. Svou zásluhu na tom bezpochyby má i bývalý člen marketingového týmu Philip Morris a současný šéf závodní stáje Ferrrari Maurizio Arrivabene.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.