Jestliže ještě nedávno Ross Brawn nadhodil téma penalizací za technické přestupky a prohlásil, že je považuje za znehodnocení závodní kvality, pak asi musel být před startem na Monze na infarkt. Postižených je totiž opravdu více než dost.
Jako poslední do party penalizovaných přibyli Stoffel Vandoorne a s ním i Sergio Pérez. Mexičan se kvalifikoval na 11. místě, ale díky tresty postiženým kolegům se "probojoval" na osmé místo. Jenže jeho radost neměla dlouhého trvání, Mexičan je devátým pilotem, který má na startovním roštu u svého jména poznámku Grid Penalty. A to Ricciardo byl potrestán dvakrát!
Mezi fanoušky narůstá frustrace s velkým množstvím penalizací, které se tento víkend skutečně nahrnuly v nevídaném počtu. Většinou byly důsledkem postihy za výměny motorů nebo převodovek. Navíc jim připadají tresty v podobě 20 nebo 35 míst na startu jako holý nesmysl. Podporují tak názor Rosse Brawna, který před několika desítkami hodin zpochybnil právě tento systém penalizací.
Když se podíváme na startovní rošt, tak od 13. místa se u všech pilotů červenají sankce. Od pěti přes deset až po dvacet a pětatřicet míst. Prakticky celá druhá polovina roštu se skládá z potrestaných a nelze se divit, že pak můžeme hovořit o podstatném vlivu na závod. Skoro to do jisté míry vypadá, jako kdyby se začal naplňovat onen scénář, ve kterém se obrací rošt vzhůru nohama. Kdybychom udělené penalizace sečetli, rozdali komisaři před závodem v Monze 155 trestných míst.
Tím pádem se k první desítce posunují Saubery, což na jednu stranu může přinést další dramata po startu, ale je otázka, jestli zrovna tohle bude pro diváky natolik atraktivní. Někdo může být radostně vzrušený při pohledu na probíjející se Red Bully z chvostu startovního pole, ale spíš tím ztratí reálnou šanci bojovat o skutečnou špici. V tomto směru by asi bylo lepší řešení, kterého se domáhá Ross Brawn.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.