Spojení McLaren - Honda přes mnohé náznaky o zmrtvýchvstání a útoku na mistrovský titul v dohledné době neustále skřípe, takže se osminásobný držitel Poháru konstruktérů ohlíží po jiných dodavatelích pohonných jednotek.
O možném spojení Renaultu a McLarenu se začalo hovořit v nedávné době, když nespokojenost týmu s japonským dodavatelem nenabrala jiný směr. Přes Alonsova smělá prohlášení se začalo spekulovat, zda nedojde ke spojení, které jsme v F1 ještě neviděli.
Vozy McLaren zatím pohánělo deset motorů, pokud pomineme v počáteční éře hledání epizodní pokusy s "čistokrevným" Fordem, Climaxem, Serenissimou a BRM (patří sem i experiment s Alfou Romeo, který se ale týmu jako takového přímo netýkal), pak se za zády pilotů objevily agregáty Mercedes, Ford Cosworth, Honda, TAG Porsche a Peugeot.
Renault ale dal najevo, že čtyřem týmům dodávat motory nebude. Celou věc totiž ztěžuje jednání Hondy s Toro Rosso. Pokud by Japonci dodávali pohonné jednotky pro tým z Faenzy, uvolnily by se tím v jednom případě ruce Renaultu a tato kapacita by umožnila spojení s McLarenem.
Žádní další zákazníciMcLaren možná v duchu předpokládal, že u Renaultu zvládnou dodávky pro čtyři týmy (samozřejmě za předpokladu, že by Toro Rosso využívalo francouzskou jednotku i v roce 2018), nicméně u Renaultu dospěli k názoru, že v současné době je takový krok nemožný. Protože už značný počet komponentů na objednávku pro rok 2018 je připraven nebo naplánován, přidání dalšího zákazníka mimo Red Bull by pro Francouze znamenalo přílišnou zátěž.
Navíc tu jsou pravidla FIA, podle nichž nelze rozběhnout garance pro tým, pokud je spojen s jiným dodavatelem - lhůty, které by měly tento proces aktivovat, uplynuly. Takže pokud by Toro Rosso nadále zůstalo u Renaultu, McLaren by byl nucen nadále spolupracovat s Hondou. Mnoho dalších možností skutečně nemá, i když poněkud ďábelská představa McLaren Ferrari by se mnohým fanouškům možná zamlouvala...
Rozhodující se spolehlivostŠéf Renaultu Cyril Abiteboul jako jednu z příčin neochoty rozšířit počet zákazníků uvedl, že tým nadále sužují problémy s nespolehlivostí, které je třeba řešit jako první. Momentálně je nutné se bezvýhradně soustředit na stávající tři týmy.
"Týká se to různých oblastí motoru, problémy mohou pocházet od různých dodavatelů nebo z rozličných oblastí od návrhu až po výrobu agregátu, samotného provozu a podobně. Je tu spousta věcí, které je potřeba vyřešit. Musíme se bezpodmínečně zlepšit v kvalitě, ale mám veškerou důvěru ve strukturu řízení, že si s tím poradí.
Upřímně řečeno, tohle je jeden z důvodů, proč nechceme mít víc zákazníků, než v současnosti máme. Nemáme zájem ředit naše úsilí, které se přelévá do příštího roku a nechceme ohrozit proces spolehlivého návrhu pro budoucí agregát. V letošním roce bylo vše těžké, protože se hodně věcí měnilo. Příští rok u nás dojde k velkému zlepšení v oblasti výkonnosti, ale pokud jde o »architekturu« motoru, bude to stejné jako letos," vysvětluje Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.