Spojení McLaren - Honda přes mnohé náznaky o zmrtvýchvstání a útoku na mistrovský titul v dohledné době neustále skřípe, takže se osminásobný držitel Poháru konstruktérů ohlíží po jiných dodavatelích pohonných jednotek.
O možném spojení Renaultu a McLarenu se začalo hovořit v nedávné době, když nespokojenost týmu s japonským dodavatelem nenabrala jiný směr. Přes Alonsova smělá prohlášení se začalo spekulovat, zda nedojde ke spojení, které jsme v F1 ještě neviděli.
Vozy McLaren zatím pohánělo deset motorů, pokud pomineme v počáteční éře hledání epizodní pokusy s "čistokrevným" Fordem, Climaxem, Serenissimou a BRM (patří sem i experiment s Alfou Romeo, který se ale týmu jako takového přímo netýkal), pak se za zády pilotů objevily agregáty Mercedes, Ford Cosworth, Honda, TAG Porsche a Peugeot.
Renault ale dal najevo, že čtyřem týmům dodávat motory nebude. Celou věc totiž ztěžuje jednání Hondy s Toro Rosso. Pokud by Japonci dodávali pohonné jednotky pro tým z Faenzy, uvolnily by se tím v jednom případě ruce Renaultu a tato kapacita by umožnila spojení s McLarenem.
Žádní další zákazníciMcLaren možná v duchu předpokládal, že u Renaultu zvládnou dodávky pro čtyři týmy (samozřejmě za předpokladu, že by Toro Rosso využívalo francouzskou jednotku i v roce 2018), nicméně u Renaultu dospěli k názoru, že v současné době je takový krok nemožný. Protože už značný počet komponentů na objednávku pro rok 2018 je připraven nebo naplánován, přidání dalšího zákazníka mimo Red Bull by pro Francouze znamenalo přílišnou zátěž.
Navíc tu jsou pravidla FIA, podle nichž nelze rozběhnout garance pro tým, pokud je spojen s jiným dodavatelem - lhůty, které by měly tento proces aktivovat, uplynuly. Takže pokud by Toro Rosso nadále zůstalo u Renaultu, McLaren by byl nucen nadále spolupracovat s Hondou. Mnoho dalších možností skutečně nemá, i když poněkud ďábelská představa McLaren Ferrari by se mnohým fanouškům možná zamlouvala...
Rozhodující se spolehlivostŠéf Renaultu Cyril Abiteboul jako jednu z příčin neochoty rozšířit počet zákazníků uvedl, že tým nadále sužují problémy s nespolehlivostí, které je třeba řešit jako první. Momentálně je nutné se bezvýhradně soustředit na stávající tři týmy.
"Týká se to různých oblastí motoru, problémy mohou pocházet od různých dodavatelů nebo z rozličných oblastí od návrhu až po výrobu agregátu, samotného provozu a podobně. Je tu spousta věcí, které je potřeba vyřešit. Musíme se bezpodmínečně zlepšit v kvalitě, ale mám veškerou důvěru ve strukturu řízení, že si s tím poradí.
Upřímně řečeno, tohle je jeden z důvodů, proč nechceme mít víc zákazníků, než v současnosti máme. Nemáme zájem ředit naše úsilí, které se přelévá do příštího roku a nechceme ohrozit proces spolehlivého návrhu pro budoucí agregát. V letošním roce bylo vše těžké, protože se hodně věcí měnilo. Příští rok u nás dojde k velkému zlepšení v oblasti výkonnosti, ale pokud jde o »architekturu« motoru, bude to stejné jako letos," vysvětluje Abiteboul.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.